Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Scorpio (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=103)
-   -   Wspomaganie Wieloryba - pieta Achillesowa? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=13433)

Mondzio 23-05-2006 07:57

Wspomaganie Wieloryba - pieta Achillesowa?
 
Witam wszystkich,
jakis czas temu zaczalem sie rozgladac za wielorybkiem dla kumpla. Samochodzik wydaje sie byc ogolnie godny zainteresowania, ale...

no wlasnie - czy w Polsce da sie kupic ten samochod w sensownym stanie?
Wszystkie jakie do tej pory ogladalem laczy jedna wspolna sprawa - problem z przekladnia kierownicza. Albo sprzedawca przyznaje sie juz ze "cos tam panie przecieka", albo sam zauwazam ze poziom plynu jest ponizej MIN lub w najgorszym razie przekladnia kierownicza jest juz pozamiatana.
Skutecznosc w szukaniu usterki w ukladzie kierowniczym wynosi u mnie 100/100, wiec to raczej nie dzielo przypadku.

Jak to jest z tymi wielorybami, skad taki spadek wartosci w stosunku do przedstawicieli tego samego segmentu innych firm?

Czy da sie znalezc cos naprawde sensownego z dobrym wyposazeniem za sensowne pieniadze w tym kraju? Moze ktos ma jakies doswiadczenia!!


Najlepsza byla akcja jak gosc za niebotyczne pieniadze oferowal '96 rok w nienajgorszym wyposazeniu w ktorym jak moja zona stwierdzila "swinie chyba wozil", a dodatkowo malowal go chyba sprajem bo i po szybach sie dostalo.
Jak sie okaze ze da sie cos fajnego wyrwac to sie bede musial chyba zastanowic nad sprawieniem sobie samochodu :)

Pozdrawiam

jagrall 23-05-2006 14:50

Cytat:

Napisał Mondzio
no wlasnie - czy w Polsce da sie kupic ten samochod w sensownym stanie?

nie ma rzeczy niemożliwych, ja swego czasu też się rozglądałem za wielorybem i znalazłem dwa egzemplarze, którymi mógłbym się zainteresować.

Cytat:

Napisał Mondzio
Jak to jest z tymi wielorybami, skad taki spadek wartosci w stosunku do przedstawicieli tego samego segmentu innych firm?

bo to tylko ford, a nie np. mercedes czy bmw i to w dodatku z nienajlepszą opinią

poszukaj dobrze, teraz tyle tego nawieźli z zagrznicy że napewno jakąś perełkę wyszukasz.

jason1980 23-05-2006 15:31

Skontaktuj sie z Antkiem (admin) na FST on Wam cos znajdzie (na 100%) a z ta przekłądnia to czysty przypadek. Ja sam mialem 2 scorpiony (jednego mam teraz) i nic nie cieknie. Wielu innym osobom z FST tez nie cieknie. One maja zdecydowanie inne Piety Achillesowe i nie jest to przekladnia :fcp4

Adam_2000 24-05-2006 11:09

Cytat:

Napisał jason1980
Skontaktuj sie z Antkiem (admin) na FST on Wam cos znajdzie (na 100%) a z ta przekłądnia to czysty przypadek. Ja sam mialem 2 scorpiony (jednego mam teraz) i nic nie cieknie. Wielu innym osobom z FST tez nie cieknie. One maja zdecydowanie inne Piety Achillesowe i nie jest to przekladnia :fcp4

Dokładnie :)
Niestety, kupujemy często auta, które są bardzo zapuszczone. Do Scorpio, a szczególnie do wieloryba trzeba mieć serce :)
Jeżeli zrobi się kilka rzeczy, na które chorują nasze oczate, to odwdzięczą się nam z nawiązką :)

lago 26-05-2006 16:13

Cytat:

Napisał jason1980
... One maja zdecydowanie inne Piety Achillesowe i nie jest to przekladnia :fcp4

Zamieniam sie w sluch :fcp13

jason1980 26-05-2006 16:32

No wiec, skrzynka bezpieczników w MkII i oczatych lubia gnic. Przednie zawieszenie w MkI i MkII (oczate juz poprawione) sa za slabe na polskie drogi, silniki diesela, rdza na tylnych nadkolach (to chyba wszystkie starsze fordy maja), automatyczne skrzynie biegow w wielorybach (podobno trzeba o nie bardzo dbac, a odwdziecza sie doskonałą jazdą - nie mam, nie wypowiadam sie, niech poopowiadaja ci co maja). To wszystko z powazniejszych spraw, reszta to szczegóły.
Za to zalet jest duuuuzo wiecej i nie ma co pisac, bo cały dzien bym tu spedził :fcp4
Pozdrawiam

Struna 26-05-2006 17:05

progi, z tym zawieszeniem w MK1 i MK2 to bym polemizował.

jason1980 26-05-2006 17:15

Cytat:

Napisał Struna
z tym zawieszeniem w MK1 i MK2 to bym polemizował

może i masz racje w tym ustępie, kwestia stylu jazdy i materiałów uzywanych do napraw zawieszenia, jednak zgodzisz sie chyba ze wytrzymałośc została poprawiona w wielorybach.
Pozdrawiam

lago 26-05-2006 19:00

nie wysmiejcie mnie plz :) ale niech ktos porowna komfort jazdy, zachowanie na drodze itp mondeo MK1 z oczastym scorpio :) plz :fcp22 nadmieniam ze moj MK1 idzie jak zyleta, ale scorpio nie daje mi spac

Adam_2000 26-05-2006 19:23

Cytat:

Napisał lago
nie wysmiejcie mnie plz :) ale niech ktos porowna komfort jazdy, zachowanie na drodze itp mondeo MK1 z oczastym scorpio :) plz :fcp22 nadmieniam ze moj MK1 idzie jak zyleta, ale scorpio nie daje mi spac

Hmmm... to se ne da ;)
Widzę, ze jesteś z wielkopolski - wejdź na forum Scorpio ( [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ), poszukaj jakiegoś kolegi, który mieszka najbliżej Ciebie i umów się na jazdę zapoznawczą... tylko ostrzegam - po tym już wcale nie będziesz mógł spać ! :)

Struna 29-05-2006 07:54

Cytat:

Napisał lago
ale niech ktos porowna komfort jazdy, zachowanie na drodze itp mondeo MK1 z oczastym scorpio :) plz

ale co tu porównywać ? taczki z RWD ?

Mondzio 29-05-2006 08:23

Widze ze wywiazala sie dyskusja :)
mnie do Scorpio przekonuje komfort prowadzenia, fajne wnetrze, przestronnosc i oczywiscie RWD :fcp12 . Przez dwa lata nie moge przestawic sie na przednie prowadzenie Mondeo - wole zdecydowanie kiedy w szybkim zakrecie ucieka mi tyl a nie przod ;)

STRUNA - co z tymi progami - czyzby wieloryby tez zarla korozja - zakladam ze samochod nie bedzie nieudolnie remontowany blacharsko. Co z trwaloscia zawiechy w wielorybie?

No i co sie dzieje do konca z ta skrzynka bezpiecznikow?? Czy wieloryba tez to dotyczy? I czy jest to problem podobny do tego w Escortach?

A teraz pare kropel goryczy:
co mnie boli w oczatym to koszty czesci i serwisu - mam nadzieje ze serwis ogarne sam, wiec pozostaja czesci.
Multiplexowa instalacja - czy ona stwarza problemy? Z tym bez sprzetu nie zrobie nic w przeciwienstwie do np MONDEO gdzie jak na razie nie trafilem na nic co musialbym oddac w inne rece.
Ta sprawa z przekladniami kierowniczymi - nie daje mi spac :fcp15
Jak jest z parkowaniem na ulicy - malo jest oczatych na ulicach - czy lubia "sie zawieruszyc", sa "lubiane" przez zlodziei?


Prosze jeszcze o jedno - moze ktos wskaze mi na podstawie wlasnych badz ogolnie dostepnych informacji na ktory rocznik polowac.
Z tego co juz wiem ze chce to tyle ze: OCZATY 2.3L w sedanie. Ktore roczniki byly bardziej udane - czego szukac a od czego uciekac?!?!


Pozdrawiam wszystkich

Czy wiadomo juz kiedy zostana wprowadzone nowe zasady oplacania nowosprowadzonych samochodow ??

Struna 29-05-2006 10:37

Cytat:

Napisał Mondzio
STRUNA - co z tymi progami - czyzby wieloryby tez zarla korozja

wieloryb jest autem o wiele młodszym niż MK1 czy MK2 Scorpio więc jekby niepowinien jeszcze korodować i jeśli zawczasu zadbasz o konserwację to powinno być OK.

Cytat:

Napisał Mondzio
Multiplexowa instalacja - czy ona stwarza problemy

nie stwarza, poza tym zasila ona tylko niekrytyczne elementy jak szyby, szyber, i parę innych drobiazgó
Cytat:

Napisał Mondzio
No i co sie dzieje do konca z ta skrzynka bezpiecznikow??

w - reszta jest "klasyczna"

skrzynka w MK2 i w MK3 ( czyli wieloryb ) jest w zasadzie taka sama konstrukcyjnie i dręczą ją te same problemy ( których oczywiście można uniknąć ) otóż składa się ona z 11 warstw blaszek oddzielanych laminatami - to wszystko jaset ściśnięte i siedzi w skrzynce na podszybiu - a więc miejscu teoretycznie narażonym na wilgoć i wodę - i teraz tak, jeśli nie zadbasz o drożność odpływów i skrzynka dostanie wody to masz prawie murowane efekty typu samodziałające wentylatory, klakson, czasem światła, czasem wyjmiesz kluczyk a auto nie gaśnie - można taką skrzynkę rozebrać, wyczyścić zakonserwować i spokój - także w sumie nie masz się czego wielce obawiać. Auto w zasadzie nie interesuje złodziei a z ukłądem kierowniczym daj sobie spokój - jest tak samo trwały jak w większości starszych fordów - a więc bez obawy.

Co do części, pojawiło się sporo zamienników więc nie jest źle a w zasadzie to jest dobrze :)

jagrall 29-05-2006 11:46

Cytat:

Napisał Struna
ale co tu porównywać ? taczki z RWD ?

tu się nie zgodzę. widaomo, że rwd jest fajny jak się chce polatać bokiem itp, ale nie każdemu o to chodzi. ja nie raz pomagałem wyjeżdżać z zaspy śnieżnej z której ja wyjeżdżałem bez problemu jakimś mercom z tylnym napędem, ponadto zimą fwd jest o niebo bezpieczniejszy.
tylny napęd jest fajny do zabawy, do zwykłej codziennej eksploatacji nie ma to jak FWD

Cytat:

Napisał Struna
wieloryb jest autem o wiele młodszym niż MK2 czy MK3

to jak wygląda scorpio mkI?? bo mi się wydaje, że wieloryb to właśnie mkIII, ale to szczegół

Cytat:

Napisał Mondzio
Prosze jeszcze o jedno - moze ktos wskaze mi na podstawie wlasnych badz ogolnie dostepnych informacji na ktory rocznik polowac.
Z tego co juz wiem ze chce to tyle ze: OCZATY 2.3L w sedanie. Ktore roczniki byly bardziej udane

ja bym wybrał model z przed litingu, czyli max 97. późniejszych jest baaardzo mało (chyba wyprodukowano niecałe 10 000) więc może być problem z np. blachami.
silnik - 2,3 - dla mnie optimum między osiągami a kosztami (wiadomo, cosworth to poezja ale na niego trzeba mieć kasę)

Cytat:

Napisał Mondzio
Jak jest z parkowaniem na ulicy - malo jest oczatych na ulicach - czy lubia "sie zawieruszyc", sa "lubiane" przez zlodziei?

a kto ci forda ukradnie?? i to jeszcze z tak kiepską opinią :-) więc spokojna czaszka :-)

Struna 29-05-2006 12:25

Cytat:

Napisał jagrall
to jak wygląda scorpio mkI?? bo mi się wydaje, że wieloryb to właśnie mkIII, ale to szczegół

sorka - literówka mi się zrobiła.

a co do FWD RWD - to nie che mi się dyskutować - każdy ma wady i zalety.

[ Dodano: 2006-05-29, 13:25 ]
Cytat:

Napisał jagrall
a bym wybrał model z przed litingu, czyli max 97. późniejszych jest baaardzo mało (chyba wyprodukowano niecałe 10 000) więc może być problem z np. blachami.

blachy są te same.

jagrall 29-05-2006 12:32

Cytat:

Napisał Struna
jagrall napisał/a:
a bym wybrał model z przed litingu, czyli max 97. późniejszych jest baaardzo mało (chyba wyprodukowano niecałe 10 000) więc może być problem z np. blachami.


blachy są te same.

wersja po lifcie ma inne lampy przednie, inną atrapę i inny pas tylny

Adam_2000 29-05-2006 13:37

Cytat:

Napisał jagrall
wersja po lifcie ma inne lampy przednie, inną atrapę i inny pas tylny

Lampy sa dokładne takie same, tylko mają czarne "odbłyśniki" :)
Atrapa i blenda - zgadza się są inne, ale tylko kolorowo :)

jason1980 29-05-2006 13:44

Cytat:

Napisał jagrall
tu się nie zgodzę. widaomo, że rwd jest fajny jak się chce polatać bokiem itp, ale nie każdemu o to chodzi. ja nie raz pomagałem wyjeżdżać z zaspy śnieżnej z której ja wyjeżdżałem bez problemu jakimś mercom z tylnym napędem, ponadto zimą fwd jest o niebo bezpieczniejszy.
tylny napęd jest fajny do zabawy, do zwykłej codziennej eksploatacji nie ma to jak FWD

Jak jest w planach zakup wieloryba po 97 i jeszcze z silnikiem 2.3 to prawdopodobiensto ze bedzie tam TCS jest wielkie i nie ma juz tych problemow. :fcp27
Ja mam takie cos i w zime na letnich oponach (co prawda w anglii - sniegu niewiele) dawal rade bez problemow i trudno bylo (nawet bardzo) postawic go bokiem w takich warunkach.

jagrall 29-05-2006 14:58

Adam_2000, ja nie mam na myśli tego że nie będzie pasowało, chodzi mi o wygląd, skoro mam wersję po liftingu, to wykonując ewentualną naprawę też bym chciał aby auto było po liftingu, a to takie części napewno będzie trudniej

Struna 29-05-2006 15:34

no akurat niektóre elementy po lifcie moim zdanie są mniej fajne - jak np. tylne światła.

Marcin 30-05-2006 10:33

Cytat:

Napisał Struna
jak np. tylne światła.

i gril.

mało chromu jest, nie wygląda już tak limuzyniasto

jagrall 30-05-2006 11:47

Cytat:

Napisał Struna
no akurat niektóre elementy po lifcie moim zdanie są mniej fajne - jak np. tylne światła.

z tym się zgodzę, ale moim zdaniem przód wygląda o wiele bardziej rasowo

tomiscorpio 04-06-2006 23:14

wystarczy zalozyc atrape wlotu ta z waskim paskiem niklu i jest bajerka.
a co do rwd fwd, to nie wiem czy fwd jest taki bezpieczny ale nie chce mi sie zaczynac debaty

Struna 06-06-2006 15:36

Cytat:

Napisał tomiscorpio
to nie wiem czy fwd jest taki bezpieczny

z pewnością sa mniejsze straty na przeniesieniu napędu - a kwestia bezpieczeństwa - to będzie tak jak z tym, że racja jest jak dupa - każdy ma swoją ;)

Marcin 06-06-2006 16:20

Cytat:

Napisał Struna
, że racja jest jak dupa - każdy ma swoją

a do tego cudza śmierdzi :wink:


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.