Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   Sa juz zdjecia nowego Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=21257)

stefan_81 13-02-2007 10:08

Sa juz zdjecia nowego Mondeo
 
Nowe mondeo bedzie wygladalo tak:

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Calkiem ladny wyszedl - tylko wielkie bydle :)

małyBidon 13-02-2007 10:39

Nawet przyjemny, Tylko tylne światła jakieś dziwne. Na filmie (Bond) też ten tył jakoś mi dziwnie wyglądał.
Ale ogólnie fajny.

frompoland 13-02-2007 10:50

światła są z galaxy lub s-max po lekkim liftingu... a te zdjęcia to nowe "stare" zdjęcia które po necie i w większości po forum chodzą od dłuższego czasu...

Bauma 13-02-2007 20:41

porazka jesli nie bedzie "Vki" chyba ze tylko ST bedzie miec 6 garow. chociaz wg mnie powinni pojsc do przodu i dac V8 + 4x4 zeby mogl konkurowac z nowym paskiem R36. bo poki co to nawet compacty sa juz mocniejsze co jest wg mnie juz porazka totalna...

frompoland 13-02-2007 20:43

a widzieliście nowego FOCUSA na rynek USA??? to jest masakra!

muff 13-02-2007 21:28

Cytat:

Napisał frompoland
a widzieliście nowego FOCUSA na rynek USA??? to jest masakra!

nie widzieliśmy...

frompoland 13-02-2007 21:29

Cytat:

Napisał muff
Cytat:

Napisał frompoland
a widzieliście nowego FOCUSA na rynek USA??? to jest masakra!

nie widzieliśmy...

to czas poszukać, zaraz zapodam link :)

[ Dodano: 2007-02-13, 22:35 ]
tu link do finalnej wersji focusa niestety tylko na rynek USA

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

losarturos 13-02-2007 21:51

Amerykańskie focusy to zawsze była masakra. Zresztą w ogóle większość amerykańskich autek to koszmar. Z fordów po drugiej strony oceanu pasi mi jedynie mustang. I wcale się nie dziwie, że toyota i spółka ciągle zwiększa swoją sprzedaż. A co do mondeo to cały czas się zastanawiam czy jago grill będzie dalej robiony jako siatkowy czy z trzech poziomych elementów. Raz widuję jeden a raz drugi przód.

Szef 13-02-2007 23:19

I mamy dwa te same tematy :)

Endy 14-02-2007 07:24

E tam opowiadacie,że to nie psauje, ten nie ładny - jak by wam dali w prezencie - to każdy by brał i wszystko by pasowało :fcp23

ford_driver 14-02-2007 08:35

Cytat:

Napisał Bauma
porazka jesli nie bedzie "Vki" chyba ze tylko ST bedzie miec 6 garow. chociaz wg mnie powinni pojsc do przodu i dac V8 + 4x4 zeby mogl konkurowac z nowym paskiem R36. bo poki co to nawet compacty sa juz mocniejsze co jest wg mnie juz porazka totalna...

dlatego ze taki jest trend jesli chodzi o projektowanie aut "downsizing" zmniejszanie poj. skokowej z jednoczesna poprawa parametrow silnika
pisalem o tym juz kiedys, co wiecej mowi sie nawet o tym ze z racji kolejnego zmniejszenia emisji CO2 przez auta na terenie UE auta beda jeszcze slabsze gdyz bedzie to najszybsza droga do ograniczenia CO2 obciecie dawki paliwa

problem duzych silnikow V jest jeszcze jeden wiekszosc kierowcow jedzi V-kami na bardzo niskich obrotach nie przekraczajac 2500 obr/min i jak na zlosc emisja o ile dobrze pamietam NOx jest wtedy katastrofalnie wysoka V-ka to prosty silnik jak wiekszosc silnikow atmosferycznych ale niestety z racji ekologii nie idziemy w tym kierunku

VW nie liczy sie z kosztami to socjalistyczna firma jak bedzie mial dziure w budzecie to w jakis dziwny sposob niemcy im doplaca :-) stad pozwala sobie na odwazne konstrukcje
i zgadzam sie ze Ford pod tym wzgledem jest nudny

pozdrowienia

ford_driver

małyBidon 14-02-2007 08:45

Cytat:

Napisał ford_driver
problem duzych silnikow V jest jeszcze jeden wiekszosc kierowcow jedzi V-kami na bardzo niskich obrotach nie przekraczajac 2500 obr/min i jak na zlosc emisja o ile dobrze pamietam NOx jest wtedy katastrofalnie wysoka V-ka to prosty silnik jak wiekszosc silnikow atmosferycznych ale niestety z racji ekologii nie idziemy w tym kierunku

Pozwolę sobie się nie zgodzić z powyższym stwierdzeniem.
Emisja NOx nie ma wiele wspólnego z obrotami. Najwięcej NOx powstaje przy bardzo wysokiej temperaturze spalania. Taki stan osiąga się gdy dawka paliwa spala się punktowo. I nie ma to nic wspólnego czy to jest V-ka czy rzędówka. Chodzi o kształt komory spalania.
V-ka nie jest prostym silnikiem, wręcz przeciwnie jest dość skomplikowana. Rzędówka jest dużo prostrza a co za tym idzie tańsza. A że w dzisiejszych czasach księgowi czuwają nad każdą wydawaną złotówką więc wybierają prostrze źródło dochodów. I nie ma to wiele wspólnego z ekologią.
A czy silnik to V czy R to ma znaczenie głównie przy rozkładzie sił i przeciążeń w układzie.

ford_driver 14-02-2007 10:20

Cytat:

Napisał małyBidon
V-ka nie jest prostym silnikiem, wręcz przeciwnie jest dość skomplikowana. Rzędówka jest dużo prostrza a co za tym idzie tańsza. A że w dzisiejszych czasach księgowi czuwają nad każdą wydawaną złotówką więc wybierają prostrze źródło dochodów. I nie ma to wiele wspólnego z ekologią.

To dlaczego Ford promuje silnik 2.5 R5 turbo a nie swoje V-ki ?? Dlatego BMW zaczyna stosowac silniki o mniejszej pojemnosci ale z doladowaniem a amerykanie zmniejszaj pojemnosci stosujac auta hybrydowe - skoro decyduja tylko ksiegowi to stosowanie tak zaawansowanych konstrukcji nie mialo by sensu.

Cytat:

Napisał małyBidon
Pozwolę sobie się nie zgodzić z powyższym stwierdzeniem.
Emisja NOx nie ma wiele wspólnego z obrotami. Najwięcej NOx powstaje przy bardzo wysokiej temperaturze spalania. Taki stan osiąga się gdy dawka paliwa spala się punktowo. I nie ma to nic wspólnego czy to jest V-ka czy rzędówka. Chodzi o kształt komory spalania.

O problemach zwiazanych z NOx pozwole sobie odpowiedziec cytatem opisujacym silnik HPI koncernu PSA (po modyfikacjach bedzie tez stosowany w BMW)

"Aby ułożyć w ten sposób mieszankę w cylindrze, musiano się posłużyć kilkoma specjalnymi rozwiązaniami. Podstawą jest tu silny ruch wirowy powietrza. Zapoczątkowuje go pionowy kanał dolotowy wprawiający mieszankę w szybki wir. Dalej trafia ona na odpowiednie zagłębienie w tłoku, które ukierunkowuje ruch powietrza, prowokując specyficzne zagęszczenie wtryskiwanego paliwa. Dzięki wtryskowi bezpośredniemu, obniżającemu temperaturę w cylindrze można było też zastosować dość wysoki stopień sprężania, który podniósł ekonomikę oraz moc silnika.
Spalanie ubogiej mieszanki jest możliwe tylko w przypadku częściowego wciśnięcia pedału gazu. Do uzyskania maksymalnej mocy konieczna jest bowiem stechiometryczna mieszanka 15:1. Oszczędności rzędu 20 procent pojawiają się jedynie podczas jazdy na "pół gwizdka". Częste używanie pedału gazu "do dechy" doprowadzi do podawania stechiometrycznej mieszanki, co zniweczy wszystkie korzyści. Wyliczono jednak, że spokojny tryb pracy (obroty do 3500 obr./min i wciskanie gazu najwyżej do połowy skoku) pokrywa prawie całą miejską eksploatację. Oszczędność dojść może do 21 procent. Czyżby więc powstał idealny pojazd dla taksówkarzy? Niestety, spalanie zależne jest też od jakości tankowanego paliwa. Gdy zawiera ono dużo siarki automatycznie wzrośnie zużycie paliwa. Dlaczego? Podobnie jak w przypadku tlenków azotu tlenki siarki wiążą się z solami baru zanieczyszczając katalizator. Aby jego sprawność nie obniżyła się wymagane jest częste wzbogacanie mieszanki czyszczące katalizator."
To typowy przyklad spalania punktowego i mozliwosci oszczednosci w spalaniu poprzez zubozenie miesanki tam wlasnie sklad stachiometryczny tejze miszanki znajduje sie tylko w okolicy gdzie powstaje iskra, oszczednosc pokazuje sie tylko przy niewielkim wykorzystywaniu mocy silnika ale wiaze sie z tym wlasnie problemy z wzrastajacym NOx i poztreba stosowania zaawansowanych ukladow oczyszczania spalin. Problem s siarka zostanie rozwiazany przez stosowanie paliw o mniejszej zawartosci siarki stad paliwa typu Verwa, Ultimate itp gdzyz producenci paliw musieli sie przygotowac do nowych regulacji gdyz "stare" paliwa niedlugo nie beda mogly byc legalnie sprzedawane
Europa idze w kierunku aut benzynowych doladowanych Ameryka w hybrydy, ogolnie chodzi o to zeby zmusic kierowce do tego aby jezdzil silnikiem pod takim obciazeniem w ktorym emisja spalin jest najbardziej zbalansowana.

pozdrowienia

fod_driver

małyBidon 14-02-2007 10:38

Cytat:

Napisał ford_driver
To dlaczego Ford promuje silnik 2.5 R5 turbo a nie swoje V-ki ?? Dlatego BMW zaczyna stosowac silniki o mniejszej pojemnosci ale z doladowaniem a amerykanie zmniejszaj pojemnosci stosujac auta hybrydowe - skoro decyduja tylko ksiegowi to stosowanie tak zaawansowanych konstrukcji nie mialo by sensu

Chyba mnie źle zrozumiałeś. Chodzi tylko o koszta silnika R i V. Pytasz o stosowanie silnika R5 a nie V. I tu właśnie są te koszta.
Bo jeśli już są koszty w konstrukcji komór spalania, zaawansowanych systemach obniżających emisję szkodliwych substancji to po co jeszcze je zwiększać robiąc silnik w układzie V a nie R. Po co dwie głowice zamiast jednej, która dzięki temu może być bardziej skomplikowana, po co sześć cylindrów jak starczy 5, po co bardziej skomplikowana konstrukcja wału napędowego w V-ce?

ford_driver 14-02-2007 10:49

tyle ze w przypadku silnik R turbo dochodzi instaacja turbo, jej chlodzenie, chlodzenie powietrza, doprowadzenie oleju

koszty tez sa duze o ile nie wieksze jak V-ki, i teraz pytanie czemu BMW idzie w mniesjze pojemnosci V-ki i montaz doladowania ??

czemu Ameryka ogranicza czy nawet zmniejsza pojemnosci swoich V stsoujac choleenie drogie hybrydy ??

pozdrowienia

ford_driver

frompoland 14-02-2007 10:53

Cytat:

czemu Ameryka ogranicza czy nawet zmniejsza pojemnosci swoich V stsoujac choleenie drogie hybrydy ??
no sorry uwaliłeś się do tej Ameryki i hybryd ale to JAPOŃCE stosują hybrydy niż amerykanie!! amerykanie zrobili klajzera i co jeszcze ? jakie jeszcze hybrydy zrobili amerykanie?? a Japończycy w Leksusie, Toyocie, Mazdzie i prawie w każdym aucie Japońskim a amerykanie maja gdzieś hybrydy... ewentualnie skupiają się na bio paliwach

ford_driver 14-02-2007 11:05

I gdzie ci Japonce spzredaja swoje HYBRYDY ??

w europie ??
czy w USA ??

żródło [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
"Najpopularniejsze samochody hybrydowe
Sprzedaż samochodów hybrydowych na rynku amerykańskim rośnie bardzo szybko. W 2005 roku tylko 9 350 osób zdecydowało się na kupno samochodu takiego typu, podczas gdy w pierwszych sześciu miesięcy tego roku ich liczba przekroczyła już 116 000 sztuk.

Tegoroczna sprzedaż hybryd w USA stanowi zaledwie 1% sprzedaży całkowitej, ale przewiduje się wzrost tej liczby. Liderami są firmy japońskie - Toyota, Honda czy Lexus - ale niedawno dołączył do nich Ford, oferując nowoczesny napęd w samochodach terenowych. W czołowej 10 najwięcej przedstawicieli ma koncern Toyoty (z Lexusem 5 modeli), następnie Honda (3 modele), i Ford (z merkurym 2 modele). Poniżej zestawienie pierwszej dziesiątki najpopularniejszych hybryd na rynku amerykańskim.

1. Toyota Prius - 48 156 sztuk (drugi najstarszy hybrydowy model na rynku i niekwestionowany lider sprzedaży),

2. Toyota Highlander - 18 127 sztuk (szybko zyskał popularność wyprzedzając m. in. Forda Escape’a, debiut w czerwcu 2005 roku),

3. Honda Civic - 15 755 sztuk (w ubiegłym roku drugi najczęściej kupowany model po Priusie),

4. Lexus RX 400h - 11 193 sztuki (w ubiegłym roku na trzecim miejscu, uznawany jako pierwszy luksusowy SUV z napędem hybrydowym),

5. Ford Escape - 10 190 sztuk (pierwszy amerykański SUV hybrydowy, próba udowodnienia przez Forda że samochód terenowy też może być ekologiczny),

6. Toyota Camry - 7 386 sztuk (kolejny hybrydowy model Toyoty, który szybko trafił do Top 10, sprzedaż ruszyła w maju i przez te 2 miesiace tylko Prius był lepszy),

7. Honda Accord - 3 245 sztuk (samochód z silnikiem V6 spala tyle samo co wersja czterocylindrowa i prezentuje znacznie lepsze, ale sprzedaż nie spełniła dotychczasowych oczekiwań),

8. Merkury Mariner Hybrid - 1 461 sztuk (model wypuszczony na rynek w tym roku korzysta z rozwiązań technicznych Forda Escape’a),

9. Lexus GS 450h - 525 sztuk (wypuszczony na rynek kilka miesięcy temu, jest pierwszym luksusowym sedanem z takim silnikiem),

10. Honda Insight - 489 sztuk (pierwszy seryjny samochód hybrydowy, w dalszym ciągu rekordzista najniższego spalanie i najdłuższego zasięgu). "

W porównaiu z Europą gdzie spzredaz hybryd to ok 10000 szt. to niezaprzeczalnie świadczy o tym ze Ameryka idzie w strone hybryd

pozdrowienia

ford_driver

małyBidon 14-02-2007 11:07

Cytat:

Napisał ford_driver
tyle ze w przypadku silnik R turbo dochodzi instaacja turbo, jej chlodzenie, chlodzenie powietrza, doprowadzenie oleju

A dołóz to do V-ki. Ciekawe co wyjdzie?

Cytat:

Napisał ford_driver
koszty tez sa duze o ile nie wieksze jak V-ki, i teraz pytanie czemu BMW idzie w mniesjze pojemnosci V-ki i montaz doladowania ??

odpowiedź padła wcześniej
Cytat:

Napisał małyBidon
A czy silnik to V czy R to ma znaczenie głównie przy rozkładzie sił i przeciążeń w układzie

BMW nie kosztują 50-60 tyś tylko ponad 100 tyś i tu koszty V-ki można ująć. Chodzi o kulturę pracy, twałość itp.

Hybrydy to zupełnie inna historia i nie ma związku z różnicami między V i R.

ford_driver 14-02-2007 11:09

ktora V-ka kosztuje 50czy 60 tys ??

pozdrowienia

ford_driver

Bauma 14-02-2007 11:24

Cytat:

Napisał ford_driver
czemu Ameryka ogranicza czy nawet zmniejsza pojemnosci swoich V stsoujac choleenie drogie hybrydy ??

bez przesady.... amerykanie jak dostali po 4 literach na paliwie to co niektorzy zainteresowali sie czyms bardziej ekonomicznym.... jedno jest pewne przynajmniej u nich V8 nigdy nie zginie to jest poprostu czesc ich kultury.....Mustang, nowe Camaro itp raczej zostana przy V8 duuuzej pojemnosci.

fakt ze BMW sprobowalo zrobic silnik turbo i im to wyszlo znakomicie ale to tylko jeden silnik w calej palecie i zrobilo to napewno z powodow obecnej "mody" ale z pewnoscia nie zrezygnowalo z duzych silnikow.... wezmy np serie 3 gdzie sa najmniejsze silniki wstawiane wiekszosc to 6 cylindrow i poraz pierwszy jest planowane wstawienie 8 cylindrow do wersji M3 ponad 400KM......
najbardziej uniwersalne chyba jest Audi bo nie trzeba kupowac wyzszego modelu jak A6 czy A8 aby miec wybor pomiedzy duzymi wolnossacymi a malymi doladowanymi bo znajdziemy je juz w A4 ktore ma w palecie pare R4 V6 i 2xV8. fakt ze aby mie 5litrow czy nawet 5,2 bo dokladnie nie pamietam i V10 trzeba przesiasc sie na wieksza A6.....

o Fordzie to szkoda gadac bo on R5 od Volvo wstawil tylko ze wzgledow ekonomicznych zeby nie tracic kasy na opracowanie czegos nowego.... chyba kolejna wizyta ekonomistow i zamiast 2,5 V6 mamy 2,3 R4 o podobnej mocy.... jednym slowem do amerykanskich korzeni nawiazuje tylko tym samym znaczkiem :fcp11 dla mnie tj porazka aby amerykanska marka nie miala w swojej ofercie ani jednego V8 na naszym rynku w wersji europejskiej.....bo rozumiem ze Mustang i GT to wersje amerykanskie....

frompoland 14-02-2007 11:25

Cytat:

Napisał ford_driver
ktora V-ka kosztuje 50czy 60 tys ??

pozdrowienia

ford_driver

w usa Vki dodża tyle kosztują, niektóre szewrolety... nie patrz na europę w usa auta mają inne ceny... oczywiście w porównaniu do zarobków

ford_driver 14-02-2007 11:29

Cytat:

Napisał frompoland
Cytat:

Napisał ford_driver
ktora V-ka kosztuje 50czy 60 tys ??

pozdrowienia

ford_driver

w usa Vki dodża tyle kosztują, niektóre szewrolety... nie patrz na europę w usa auta mają inne ceny... oczywiście w porównaniu do zarobków

bo koszt produkcji silnika V6 czy V8 jest niski bo jest to znana od dawna technologia i niewielki stopien kaplikacji

pozdrowienia

ford_driver

Bauma 14-02-2007 11:31

Cytat:

Napisał małyBidon
A dołóz to do V-ki. Ciekawe co wyjdzie?

a jezdzi sobie takie autko silnik od ST220 bi turbo 450KM :fcp2 w angli chyba produkuja

małyBidon 14-02-2007 11:43

Cytat:

Napisał ford_driver
bo koszt produkcji silnika V6 czy V8 jest niski bo jest to znana od dawna technologia i niewielki stopien kaplikacji

Technologia to może wytopu metali jest znana od dawna :fcp27

Koszt produkcji silnika V6 z identycznymi komorami spalania i identyczną technologią jak R6 będzie zawsze WYŻSZY. A obecnie konstuowane V-ki nie mają nic wspólnego z V-kami z lat 50-tych i ich stopień komplikacji jest naprawdę wysoki.

ford_driver 14-02-2007 11:58

ok tylko ze przy okazji zmiejsza sie ich pojemnosc i doklada drogie systemy pozwalajace wykorzytac je bardziej efektywnie

nie mow mi caly czas o rozny w budowie V od R bo to jest sprawa oczywista, dzsiaj dla konstruktorow wyzwaniem nie jest "moc" tylko ekologia i to jest wazniejsze zarowno od twalosci jak i mocy, prawda jest taka ze jest to tez wazniejsze od ceny bo gdyby nie to caly czas tluklo by sie zwykla V-ke

naprawde wysoki stopien kaplikacji to ma obecny diesel, hybryda jako caly naped, czy benzyna w tym V-ka z bezposrednim wtryskiem i doladowaniem
prawdopodobnie najblizsze lata to wlasnie bedzie rozwoj technologiczny silnikow benzynowych (jesli mowa o Europie) kosztem ograniczenia rozwoju diesli ktore swoja rewolucje maja juz za soba

pozdrowienia

ford_driver

małyBidon 14-02-2007 12:18

Szkoda tylko że w nowym Mondeo jak już na poczatku Bauma napisał nie będzie porządnej V-ki i 4x4 :fcp25 .

Bo w końcu o nowym Mondeo rozmawiamy :fcp2

ford_driver 14-02-2007 12:22

Niestety szkoda ze ogolnie Ford produkuje obecnie nudne auta :-)
A szkoda bo majac doswiadczenie rajdowe moglby naprawde zrobic wyjatkow ciekawy samochod.

Pozdrowienia

ford_driver

jagrall 14-02-2007 21:49

ten amerykański focus jest podobny zupełnie do niczego. katastrofa

ford_driver 17-02-2007 08:57

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

pozdobno zdjecia z tasmy produkcyjnej nowego mondeo

jest zdjecie nowego radia sony dla nowego mondeo - jak dla mnie beznadziejne

pozdrowienia

ford_driver

rafal1617 17-02-2007 11:17

W nowym mondeo podoba mi sie bardzo przod auta tyl nie jest juz taki ladny ale w sumie ladne autko

jagrall 17-02-2007 11:55

radio wygląda jak w jakims landwindzie :D ale i tak bym nie pogardził

Bauma 17-02-2007 13:33

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] nowe ST najbardziej wpadly mi w oko fotele :fcp2 reszta taka sobie chyba ze na zywo lepiej ale ten spoiler na klapa wg mnie fatalny... naped 3,2 turbo ponad 250KM (za malo :fcp5 ) zle cos rozumiem czy to rowniez nie bedzie V tylko rzedowka???

ford_driver, te fotki juz wczesniej dawalem na forum podobno sa z fabryki w Belgii.

ford_driver 17-02-2007 18:30

yhy to by byla rzedowa 6 :-) 3,2 l z doladowaniem (turbo)
ale zestrojenie takiego silnika na 250 km to niewele, byc moze chodzi o wysoki i plaski moment, tylko skad by mial yc ten silnik 3,2 l ??
hm... 3,2 l w rzedzie z turbina i naped tylko na jedna os ??

toz przeciez ESP musialby ciagle go ogrniczac ?? troche to dziwne

pozdrowienia

ford_driver

[ Dodano: 2007-02-17, 19:40 ]
jest wyjasnienie skad silniki 3,2 litra oczywsicei Volvo (beda stosowane w nowym V70)

silnik 3,2 L bez doladowania 178 kW = 242 kM
silnik 3,2 L z doladowaniem 214 kW = 291 kM

pozyjemy zobaczymy pozdrowienia

ford_driver

Marek92248 17-02-2007 21:14

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Informacje:

Standardowo samochód będzie wyposażony w elektroniczną stabilizację toru jazdy, odtwarzacz mp3, wbudowany alarm, w wejście na kartę i w przycisk "Ford Power". Dostępny będzie w trzech wersjach: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback oraz kombi Estate. Dla każdej wersji nadwoziowej będą 4 wersje wyposażenia: Edge, Zetec, Ghia i Titanium X.

Silniki:

Diesle:

-1.8-litre Duratorq TDCi o mocy 100 KM i 125 KM z 5-biegową skrzynią manualną. Ta druga wersja będzie dostępna też z 6-biegową skrzynią manualną.

-2.0-litre Duratorq TDCi o mocy 140 KM z 6-biegową skrzynią manualną

-2.0-litre Duratorq TDCi o mocy 130 KM z nową skrzynią Durashift 6-biegowy automat

Benzynowe:

-1.6-litre Duratec Ti-VCT o mocy 110 KM i 125 KM z 5-biegową skrzynią manualną

-2.0-litre Duratec HE o mocy 145 KM ze skrzynią Durashift 5-biegowy manual

-nowy silnik 2.3 Duratec HE 4-cylindrowy o mocy 161 KM z nową skrzynią Durashift 6-biegowy automat.

-2.5 Duratec 5-cylindrowy o mocy 220 KM ze skrzynią Durashift 6-biegowy manual.

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

ford_driver 17-02-2007 21:22

Cytat:

Napisał Marek92248
w wejście na kartę i w przycisk "Ford Power".

karte ?? pewnei pamieci ale co to ma byc przycisk "Ford Power" ??

pozdrowienia

ford_driver

Marek92248 17-02-2007 21:31

Ford Power = Start/Stop :fcp2

Pinki 17-02-2007 21:35

myślę ,ż ecoś w stylu Renault Laguna wkładasz karte i naciskasz przycisk i auto startuje :) zamiast kluczyka ale mi się to kojazy akurat z odpalaniem autobusów :)

ford_driver 17-02-2007 21:53

nie przyszlo mi to do glowy bo nie zwracam uwagi na takie rzeczy dzieki za wyjasnienie

pozdrowienia

ford_driver

Marek92248 17-02-2007 21:55

Kolejna porcja informacji:

Podczas salonu samochodowego w Genewie Ford zaprezentuje nową generację Mondeo, uważaną przez producenta za najbardziej zaawansowany technologicznie model w historii europejskiej filii Forda.

Rok 2007 zapowiada się dla Ford of Europe jako rok niezwykle obiecujący i ważny. PlanujemyFot. Ford premierę najnowszej generacji Forda Mondeo, pojawi się też odnowiony Ford C-MAX. Oba modele będą ogromnym wzmocnieniem naszej stale poszerzającej się oferty rynkowej. Nowy Ford Mondeo ma dla nas szczególne znaczenie, gdyż jest to najbardziej zaawansowany technicznie model, jaki kiedykolwiek wypuściliśmy na rynek – powiedział John Fleming, prezes i dyrektor wykonawczy Ford of Europe.

Nowoczesne rozwiązania ułatwiające prowadzenie i korzystanie z samochodu na co dzień obejmują między innymi: funkcję otwierania i uruchamiania samochodu bez użycia tradycyjnego kluczyka, odpowiednio za pomocą klucza elektronicznego oraz przycisku rozrusznika “Ford Power”, nową Fot. Ford tablicę przyrządów z wyświetlaczem Ford Convers+ jako najważniejszym elementem interfejsu HMI (Human Machine Interface), ułatwiającego kierowcy sterowanie funkcjami samochodu, inteligentny tempomat (ACC) z funkcją ostrzegania i kontroli odległości od pojazdu jadącego z przodu (Forward Alert), interaktywny system zwiększający bezpieczeństwo czynne IVDC (Interactive Vehicle Dynamics Control), obejmujący dodatkowo system płynnej kontroli tłumienia w zawieszeniu i układ HLA (Hill Launch Assist), który ułatwia ruszanie z miejsca na wzniesieniach, i wreszcie układ kontroli ciśnienia w ogumieniu (TPMS).

Długa lista standardowego wyposażenia nowego modelu obejmuje między innymi elektroniczny Fot. Ford układ stabilizacji toru jazdy (ESP), system tankowania Easyfuel, w którym zrezygnowano z tradycyjnego korka wlewu i który ma blokadę zapobiegającą włożeniu końcówki dystrybutora z niewłaściwym paliwem, funkcję opóźnionego wygaszania świateł po zamknięciu pojazdu, dzięki której reflektory przez chwilę oświetlają kierowcy ścieżkę do drzwi domu, komputer pokładowy, klimatyzację oraz dodatkowe złącze wejściowe audio w schowku podręcznym umożliwiające podłączenie dodatkowego, zewnętrznego odtwarzacza płyt lub plików MP3.

Nowy Ford Mondeo będzie oferowany w wersjach Ambiente, Trend, Ghia oraz Titanium. Wersje Ghia i Titanium na życzenie będą dodatkowo dostępne ze specjalnym pakietem wyposażenia “X-pack”, zaś dla wersji Trend i Titanium w ramach opcji przewidziano pakiet “Sport”.

edną z najważniejszych cech nowego modelu jest bardzo wysoka jakość prowadzenia, uzyskana dzięki zachowaniu doskonałych własności jezdnych, z których słynęły poprzednie generacje Fot. Ford Forda Mondeo.

Ulepszony i rozbudowany Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS) to ogół stosowanych w tym samochodzie najnowszych rozwiązań wspomagających pracę kierowcy oraz chroniących osoby we wnętrzu w razie wypadku. System IPS obejmuje między innymi poduszkę powietrzną na wysokości kolan kierowcy, bezpieczną kolumnę kierownicy, uchylająca się w bok w razie zderzenia oraz kurtyny powietrzne zabezpieczające całą długość przedziału pasażerskiego.

Do napędu nowego Mondeo przewidziano gamę aż dziewięciu silników. Są to cztery jednostki wysokoprężne Duratorq TDCi i pięć silników benzynowych Duratec o mocy od 110 do 220 KM. Wśród nich jest nowa jednostka Duratec HE o pojemności 2,3 litrów i mocy 161 KM, która pojawi się w sprzedaży w drugiej połowie 2007 roku. Ofertę skrzyń biegów obejmującą znane i sprawdzone 5- i 6-stopniowe ręczne skrzynie biegów Durashift, uzupełni pod koniec bieżącego roku nowa 6-biegowa przekładnia automatyczna Durashift.

Technologie zastosowane przy produkcji nowego modelu obejmują między innymi proces laserowego zgrzewania, umożliwiający uzyskanie wyższej jakości bezszwowego połączenia boków nadwozia z poszyciem dachu. Nowa generacja Forda Mondeo została opracowana w całości własnymi nakładami Forda. Nowe modele będą wytwarzane wyłącznie w zakładach Forda w Genk w Belgii, w których w pełni wdrożono procesy “elastycznego” zarządzania produkcją.

Mondeo jest kolejnym modelem, który mocno skorzystał na realizowanej przez Forda pod nazwą Shared Technology koncepcji wykorzystywania tych samych rozwiązań w wielu różnych modelach. Wiele założeń konstrukcyjnych i szereg podzespołów nowego Forda Mondeo jest taka sama co stosowane w Fordzie S-MAX, wybranym “Samochodem Roku 2007” i w nowej generacji Forda Galaxy.

Nowy Ford Mondeo pojawi się latem 2007 roku na wszystkich rynkach Europy i od razu będzie dostępny w trzech wersjach nadwoziowych.

raf1k 18-02-2007 00:20

Dobrze mi sie wydaje czy z boku bryla przypomina Audi A4 w nowej budzie :> z przodu bym podpasowal pod jakies Volvo :> a w kombi tak od tylu jakbym chyba widzial Vectre C :D no chyba ze mam jakies przewidzenia :P Czy moze komus tez sie tak kojazy? :P


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.