Upgrade 150->182KM a spalanie
Witam,
czy ktoś wykonujący upgrade softu silnika ze 150 do 182KM może wypowiedzieć się na temat spalania? Czy się zwiększa i o ile? Szukałem takich informacji w sieci, ale wszystko, na co trafiam to tylko raporty kierowców posiadających jedną albo drugą wersję, a wiadomo, że dość ciężko to porównać, bo wiele zależy właśnie od samego kierowcy... Z raportów na autocentrum wynika wręcz, że 182KM pali mniej, w co nie bardzo chce mi się wierzyć... |
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Cytat:
Pali mniej |
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
z tego co się orientuję to te dodatkowe 30KM dopiero powyżej 4tys obrotów?
Bump: U mnie średnie spalanie do 7l/100km, dodatkowo zauważyłem ,że mam założony jakiś magnetyzer na przewodzie paliwowym./jeżdżę spokojnie/ |
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
hmm... faktycznie patrzę teraz na wykres mocy (dla zainteresowanych tutaj: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]) i wyglada, że te silniki do 4k obrotów zachowują się identycznie.
Czy to oznacza, że jeżdząc tylko do tych obrotów nie ma absolutnie żadnej różnicy? Nic się bardziej nie zużywa albo coś? Drążę trochę temat, bo zastanawiam się nad upgradem i chciałbym poznać wszystkie ewentualne minusy takiej operacji... EDIT: po napisaniu posta zorientowałem się, że wykresy, które podlinkowałem tyczą silnika 1.5L. Ja mam ten starszy - 1.6L - czy są tu jakieś różnice w tym kontekście? |
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Mniej nie pali na pewno, program fabryczny 182 jest bezpieczny, auto jest przede wszystkim dużo szybsze na autostradzie przy wysokich prędkościach i ciągnie równo do ponad 6000 obr/min, nie słabnie powyżej 5000 jak wersja 150 KM. Ogólnie minusów nie ma raczej żadnych. Do 4000 obr. pewnie jadą podobnie, ale całościowo wersja 182 Km jest sporo szybsza.
|
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Jeśli jeździsz poniżej 4k, to spalanie powinno być takie samo. Mechanicznie identyczny silnik, mapy na niskich obrotach ZTCW te same.
Jeśli jeździsz powyżej 4k, to masz gdzieś spalanie :) Bezpośrednio po wgraniu nowego softu zużycie paliwa może chwilowo wzrosnąć, bo operacja wymaga zresetowania wyuczonych ustawień (tak, jakby auto było nowe z salonu). Bump: |
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Według pomiarów wersja 182KM ma mimo wszystko trochę więcej momentu w całym zakresie obrotów.
|
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Cytat:
|
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Cytat:
|
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
@[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Akurat obie mają do 270Nm (w Fieście ST 290Nm) przez maks 15s, ale tylko 1.6, bo 1.5 już nie mają. Chodzi mi o to, że 150 najczęściej mają ok 270Nm, a 182 nawet 290 jak z ST-ka. Mój miał 266.
Z 1.0 wersja 100KM nie ma overboost-a, a 125KM ma. |
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Chodziło mi o 1.5, ale nie mogę teraz znaleźć źródła, gdzie to wyczytałem :)
|
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Cytat:
|
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Licznikowo 240, GPS 233-235 km/h ;)
|
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Cytat:
|
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Na piątym przy 6000-6200 obr/min.
|
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Ja zmienialem 1.5 150 -> 182km prawie miesiac temu i teoretycznie nie ma roznicy w spalaniu jednak wiedzac ze sie ma 182km jezdzi sie zupelnie inaczej i poniewaz ciagnie w przedziale 4-5k obrotow, dluzej sie go cisnie co przeklada sie w sumie na ciut wieksze spalanie (u mnie do ok. 0,5l/100). Jezdzac dokladnie tak samo pewnie palilby tak samo albo mniej tak jak gdzieniegdzie podaja. Aktualnie srednio mam 8.0-8.1 a mialem 7.7 l/100. Jezdze raczej dosc dynamicznie :). Zobaczymy jak jeszcze troche sie do tego przyzwyczaje. Tak na prawde zdazylem pojezdzic wersja 150km przez ok 3 miesiace nie zdazylem sie dobrze przyzwyczaic po poprzednim aucie wiec rownie porownanie 150/182 bede miec conajmniej za 2 miesiace.
|
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Hejka, co tu taka cisza, samochody Wam się popsuły po upgradzie :diabel2: taki tam żarcik sytuacyjny. ;-)
Napiszcie może coś więcej jak Wam furmanki jadą po dłuższym czasie od upgrade'u. |
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Jestem po zmianie 150->182.
Na początku spalanie 12l, później nie chciało zejść poniżej 11. Teraz jest poniżej 9.5 (czyli tak jak przed zmianą). Dane dotyczą codziennych dojazdów do pracy w zakorkowanym mieście. Bardzo dużo zależy od tego jak często wkręcamy silnik w górne partie obrotomierza. Generalnie ma się wrażenie, że po upgradzie silnik lepiej reaguje na pedał gazu, z łatwością przyspiesza również i w niskim zakresie obrotów (2k+). Może dlatego, że turbina inaczej doładowuje. Powyżej 3.5 tyś obrotów to już nie ma co porównywać. Bez zająknięcia ciągnie jak burza do odcinki. Do wyprzedzania trzeba kręcić powyżej 3.5tys, a do spokojnej, codziennej jazdy wystarczą niższe obroty. |
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Spala tyle samo co wcześniej, na wersji 182KM zrobiłem więcej niż na 150KM i poza tym, że po autobahnach lepiej się lata to różnic dla mnie jako takich nie ma.
|
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Cytat:
|
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Mam pytanie gdzie mozna wgrac soft z 1.6 ecoboost z wersji 182km. Posiadam focusa 1.6eb 150 z 2011 roku.
Jaka cena za taka przyjemnosc. |
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Cytat:
pozdrawiam Tomek |
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Cytat:
Bump: Cytat:
|
Odp: Upgrade 150->182KM a spalanie
Cytat:
Cytat:
a o $$ pytaj na PW kolegów |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:20. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.