przedmuchanie turbo i erg na trasie
witam
mam fokę II 1.6tdci bez dpf 109km. i mam pytanko jak najlepiej przdemuchać turbo i erg na trasie. czy przez 10 kilometrów jechać na 4 biegu i trzymać obroty w granicach 3500/3800 czy lepiej wbić 5 i trzymać na obrotach w granicach 3000. jest to mój pierwszy diesel a słyszałem że częsta jazda w ruchu miejskim zapieka kierowniczki w turbo ze zmienną geometrią i erg. dodam iż przez ostatni miesiąc mam do pracy ok 7 kilometrów i jeżdzę na nierozgrzanym silniku i przez to dodaje łagodnie gazu i zmieniam biegi przy 2200 obrotów aby nie dobić turbiny bo silnik nie rozgrzany a na rozgrzanym to biegi zmieniam przy 2500 obrotów i mam pytanie czy dobrze robię i czy taka jazda nie zamula silnika. |
Odp: przedmuchanie turbo i erg na trasie
Kolego najlepiej trochę pomieszaj - trochę pobutuj, troche potrzymaj go w granicy 3k. Ważne żeby przegonić. Nie ma pewnej recepty co jest lepsze : 7,5 km na 3530 RPM czy 12,3 km na 3240 RPM :) Aha! Ja piszę to na podstawie doświadczeń z TDI ale cel ten sam :) Pozdrops
|
Odp: przedmuchanie turbo i erg na trasie
Rozgrzej go i kilka razy ostro rozpędź auto 1,2,3 a nawet na 4 biegu jak będzie na tyle drogi do 4000rpm. Ja tak co jakiś czas robię w 1.9 i 1.5 DCI. Na pewno w lustereczku przy 1 razie zobaczysz chmurę dymu. A później może nawet nic nie być.
|
Odp: przedmuchanie turbo i erg na trasie
Cytat:
|
Odp: przedmuchanie turbo i erg na trasie
z calym szacunkiem z tym 0-100 i wylaczaniem esp ale jest to totalna bzdura.
lepiej przegonic na 3 i 4 czy nawet na 5 pocisnac troche , wieksze obciazenie turbo lepiej dmucha. A no co strzelac ze sprzegla kilka razy zero 100 , zeby chyba tylko rozwalic szybciej inne podzespoly. Normalnie jechac na 1 biegu , juz jechac , depnac wrzucic 2 i wkrecac go poprostu . Czasami na 3 dokrecic wyzej wbic sobie 4 zaraz 5 . |
Odp: przedmuchanie turbo i erg na trasie
Cytat:
|
Odp: przedmuchanie turbo i erg na trasie
a ja to napisalem do tego zdania "wyłącz ESP [bo będzie mulić silnik] i zrób mu parę razy taki konkretny sprint do 100km/h,"
|
Odp: przedmuchanie turbo i erg na trasie
nie mam esp.
przegoniłem go trochę 2 bieg.3250 rpm , 3 bieg 4000 rpm , 4 bieg 4250 rpm i 5 potem rozpedzenie i 4 i tak przez 2km z 4000rpm. nawet dymka nie było z tyłu. oczywiście wszystko na rozgrzanym silniku |
Odp: przedmuchanie turbo i erg na trasie
4 tys. to ja już bałbym się jednak przekraczać. Ja moją foczkę goniłem tak. 1,2,3,4 bieg ciągnąłem do ok 4 tys. i faktycznie w lusterku nie widać nic poza dymem. Jechałem na 4 biegu trzymając obroty w granicach 3,8 max 4 przez ok 1 km później w bijałem 5 bieg żeby autko odpoczęło i powtórka. Kilka razy tak zrobiłem i pomogło jak ręką odjąć.
|
Odp: przedmuchanie turbo i erg na trasie
auto zawsze musi sobie troche pojezdzic. A niestety wiekszosc jezdzi tak , ze nawet przy wyprzedzaniu nie przekracza 2000 rpm.
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:15. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.