Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 2008-2011] Szarpanie przy 2 tys obr 1.8 TDCI dodajac gazu jest ok (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=179232)

redpradnik 31-03-2013 18:01

Szarpanie przy 2 tys obr 1.8 TDCI dodajac gazu jest ok
 
Od kilku dni mam nowego focusa i zaobserwowalem ze jadac np na 2/3 biegu przy 1800 obr pojawia sie takie szarpanie gdybym go przytrzymal na stalych obrotach dodajac gazu ma kopa i przechodzac przez 2 tys przestaje szarpac

Myslalem ze to tylko na zimnym ale dzisiaj na cieplym bylo to samo - ale nie dzieje sie to zawsze

Jak sadzicie??

czapajew 17-04-2013 00:44

Odp: Szarpanie przy 2 tys obr 1.8 TDCI dodajac gazu jest ok
 
Też się z tym spotkałem w fokim 1.8 115 KM 2008 przebieg około 40 000 , ten typ tak ma , zmieniłem na 2.0 136KM - nie szarpie , prądu nie brakuje i wcale więcej nie pali tylko przy 80 000 płyn w DPF trzeba było uzupełnić

redpradnik 17-04-2013 08:29

Odp: Szarpanie przy 2 tys obr 1.8 TDCI dodajac gazu jest ok
 
ja nie mam DPF

JJCube 17-04-2013 08:41

Odp: Szarpanie przy 2 tys obr 1.8 TDCI dodajac gazu jest ok
 
Mam podobną przypadłość - z lektury forum oraz rozmów z mechanikami może to być problem z uszkodzonym lub zanieczyszczonym zaworem recyrkulacji spalin EGR, lub jest to uszkodzony zawór podciśnieniowy sterowania turbo.
Jutro oględziny - może się okaże co to :)
Pozdrawiam

redpradnik 17-04-2013 10:43

Odp: Szarpanie przy 2 tys obr 1.8 TDCI dodajac gazu jest ok
 
Cytat:

Napisał JJCube (Post 1997793)
Mam podobną przypadłość - z lektury forum oraz rozmów z mechanikami może to być problem z uszkodzonym lub zanieczyszczonym zaworem recyrkulacji spalin EGR, lub jest to uszkodzony zawór podciśnieniowy sterowania turbo.
Jutro oględziny - może się okaże co to :)
Pozdrawiam

u mnie jak pojechalem do niego to akurat nic sie nei dzialo jak sie pojechalismy przejechac. Polecil mi abym wlal uzdatniacz do wtryskow i podal konkretna firme.

JAkbys cos wiedzial daj prosze znac

Maciekps 17-05-2013 11:43

Odp: Szarpanie przy 2 tys obr 1.8 TDCI dodajac gazu jest ok
 
Witam Forumowiczów,
W styczniu 2013 kupiłem Focusa kombi Mk2 FL z silnikiem 1,8 TDCI i przebiegiem 69500 km. Na jeździe próbnej wypadło wszystko w porządku. Po zakupie i przemieszczaniu po mieście okazało się, że w zakresie obrotów 1500-2000 silnik pracuje nierówno i szarpie. Szarpnięcia pojawiały się tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym chodził idealnie. Znajomy mechanik stwierdził, że trzeba zrobić próbę wtrysków. Z braku czasu odwlekałem ten test, ale w międzyczasie zgłosiłem się do autoryzowanego serwisu w Sosnowcu. Po pełnej diagnostyce wyszło, że uszkodzony jest zawór EGR. Ponowna próba wykazała to samo. Zdecydowałem się więc na wymianę - koszt 3580 zł.
Wczoraj dokonano wymiany zaworu i po odebraniu z serwisu okazało się, że szarpanie pojawia się w dalszym ciągu, ale w trochę mniejszym stopniu. Dzisiaj rano zgłosiłem się ponownie do serwisu. Po około 30 minutach poproszono mnie o jazdę próbną, na której okazało się, że wszystkie objawy zniknęły. Co ciekawe, samochód reaguje także natychmiast na pedał gazu, nawet przy delikatnym naciśnięciu i troszeczkę ciszej pracuje. Wcześniej zdarzało się taka mała "czkawka".
Co poprawiło pracę silnika? Wgrano najnowsze oprogramowanie, chyba sprzed dwóch dni.
Z silnikiem to na razie tyle, czeka mnie teraz wymiana dwumasy...

wsciekas 17-05-2013 11:54

Odp: Szarpanie przy 2 tys obr 1.8 TDCI dodajac gazu jest ok
 
Miałem tak ruszając z 1 biegu też nie wiedziałem co się dzieje. Do tej pory tankowałem na Orlenie ale zmieniłem stację i jest wszystko ok

HajerŚląsk 17-05-2013 15:03

Odp: Szarpanie przy 2 tys obr 1.8 TDCI dodajac gazu jest ok
 
Cytat:

Napisał Maciekps (Post 2013997)
Witam Forumowiczów,
W styczniu 2013 kupiłem Focusa kombi Mk2 FL z silnikiem 1,8 TDCI i przebiegiem 69500 km. Na jeździe próbnej wypadło wszystko w porządku. Po zakupie i przemieszczaniu po mieście okazało się, że w zakresie obrotów 1500-2000 silnik pracuje nierówno i szarpie. Szarpnięcia pojawiały się tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym chodził idealnie. Znajomy mechanik stwierdził, że trzeba zrobić próbę wtrysków. Z braku czasu odwlekałem ten test, ale w międzyczasie zgłosiłem się do autoryzowanego serwisu w Sosnowcu. Po pełnej diagnostyce wyszło, że uszkodzony jest zawór EGR. Ponowna próba wykazała to samo. Zdecydowałem się więc na wymianę - koszt 3580 zł.
Wczoraj dokonano wymiany zaworu i po odebraniu z serwisu okazało się, że szarpanie pojawia się w dalszym ciągu, ale w trochę mniejszym stopniu. Dzisiaj rano zgłosiłem się ponownie do serwisu. Po około 30 minutach poproszono mnie o jazdę próbną, na której okazało się, że wszystkie objawy zniknęły. Co ciekawe, samochód reaguje także natychmiast na pedał gazu, nawet przy delikatnym naciśnięciu i troszeczkę ciszej pracuje. Wcześniej zdarzało się taka mała "czkawka".
Co poprawiło pracę silnika? Wgrano najnowsze oprogramowanie, chyba sprzed dwóch dni.
Z silnikiem to na razie tyle, czeka mnie teraz wymiana dwumasy...

Masakra!!! U mnie podobne objawy we weekend postaram się zaślepić egr... nie ma mowy o jeździe do serwisu :)

KamilN85 24-06-2013 14:05

Odp: Szarpanie przy 2 tys obr 1.8 TDCI dodajac gazu jest ok
 
Na początku chciałem się przywitać gdyż to mój pierwszy post.

Miałem podobny problem. Na rozgrzanym silniku, obrotach ok 1800-2000 i równym trzymaniu gazu silnik potrafił lekko szarpać. Do tego pojawił się niepokojący gwizd w chwili jak turbina wchodziła w obroty. Problemem okazała się pęknięta gumowa rurka od intercoolera. Zakpiłem na Allegro, wymiana 10 minut i działa. Samochód przestał się krztusić i zniknął nieprzyjemny gwizd. Poniżej link do gumowego kolanka. Numer części: 1496238

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

musso87 26-06-2013 19:56

Odp: Szarpanie przy 2 tys obr 1.8 TDCI dodajac gazu jest ok
 
Cytat:

Napisał Maciekps (Post 2013997)
Wgrano najnowsze oprogramowanie, chyba sprzed dwóch dni.
Z silnikiem to na razie tyle, czeka mnie teraz wymiana dwumasy...

Zainteresowałe mnie to. U mnie ten problem pojawia się tylko na biegu nr 3. Tzn. na takiej jałowej jeżdzie, powolutku, delikatnie, bez turbo 40-50km w mieście. Czasami miałem wrażenie że to falowana droga powoduje takie jakby wibracje...

Czy ktoś z forumowiczów wie, gdzie można coś poczytać o aktualizacjach oprogramowania do tego modelu Focus IIFL 1,8TDCi lub innych Fordów?

Dzięki!


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.