Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2014- ] Awaria nawiewu, dmucha tylko z tych na poziomie twarzy (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=317280)

Kubraqu 08-02-2021 12:14

Awaria nawiewu, dmucha tylko z tych na poziomie twarzy
 
Hey, sprawa jak w tytule. Dmuchawy wieją tylko na twarz (nie da sie zmienic), nogi i szyba nie dają znaku życia, niezależnie od tego co ustawie na konsoli. Wygląda to troche na awarie elementu sterującego przepływem powietrza. Mam podejrzenie że może chodzi o [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Ma ktoś pomysł czy to ta część i jak trudno ją wymienić? :? Mondeo mk5 2.0 2015 Kombi

Pzdr

grzegorz__72 13-10-2021 06:53

Odp: Awaria nawiewu, dmucha tylko z tych na poziomie twarzy
 
Kolego czy rozwiązałeś problem ?. Mam Taką samą usterkę i nie wiem od czego zacząć.
z góry dziękuję za odpowiedź.

artur1970 13-10-2021 08:46

Odp: Awaria nawiewu, dmucha tylko z tych na poziomie twarzy
 
podpiąć kompa i sprawdzić błędy. odpiąć aku na 30 minut. od tego bym zaczął

pokakulka 13-10-2021 15:28

Odp: Awaria nawiewu, dmucha tylko z tych na poziomie twarzy
 
To co dałeś w linku jest chyba od żaluzji grilla i nie bardzo ma wpływ na nawiewy.

grzegorz__72 15-10-2021 10:58

Awaria klap nawiewu
 
Witam
mam problem z nawiewem, wieje tylko na twarz. nogi i szyba nie wieje wcale.
podpinając do Forscan odczytuje błąd:
B1086 - Silniczek klapy rozprowadzania powietrza
Dodatkowe symptomy usterki:
Usterki mechaniczne.
podczas resetu modułu słychać że jakiś silnik pracuje (nie wiem czy ten od klap)
mam pytanie czy ktoś znalazł rozwiązanie ? szukam już 2 dni w internecie i znajduję tylko pytania - bez odpowiedzi.
może jakaś podpowiedź, jak się dostać do tych klap, silniczka ?
nie wiem nawet od czego zacząć. czy od demontażu schowka? czy od demontażu radia ?.
może kto znalazł jakiś poradnik (nie musi być po polsku) ?
z góry dziękuję.

Bump:

grzegorz__72 15-10-2021 11:49

Odp: Awaria nawiewu, dmucha tylko z tych na poziomie twarzy
 
Odpinałem aku, resetowałem moduł.
błąd B1086 Silniczek klapy rozprowadzania powietrza.
dodatkowe symptomy usterki:
Usterki mechaniczne
podczas resetu modułu jakiś silnik się odzywa ale nie wiem czy to ten od klap.
co rozkręcić aby dobrać się do klap i silniczka ?

Matych 15-10-2021 16:02

Odp: Awaria nawiewu, dmucha tylko z tych na poziomie twarzy
 
Silniczków jest 4 paskudny dostęp,może to pomoże.

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

grzegorz__72 15-10-2021 16:49

Odp: Awaria nawiewu, dmucha tylko z tych na poziomie twarzy
 
Dziękuję za podpowiedz. Wnioskuję że za zmianę kierunku nawiewu odpowiada silnik "sterowanie trybem" (19E616C) Podpowiedz mi proszę jeszcze gdzie go szukać? Z rysunku wynika że od strony schowka pasażera ?

artur1970 15-10-2021 19:52

Odp: Awaria nawiewu, dmucha tylko z tych na poziomie twarzy
 
Cytat:

Napisał pokakulka (Post 3373859)
To co dałeś w linku jest chyba od żaluzji grilla


tak, to jest silniczek do żaluzji montowanej za grillem zderzaka przód

grzegorz__72 28-10-2021 17:57

Odp: Awaria nawiewu, dmucha tylko z tych na poziomie twarzy
 
2 załącznik(i)
Witam
Rozwiązałem problem. Opiszę może komuś się przyda.
Zakupiłem silnik 19E616C wraz z tarczą sterowania klapami na serwisie aukcyjnym (30 zł), aby wiedzieć jak to wygląda i jak się do tego dobrać.
Potrenowałem na sucho w domu demontaż i montaż silnika, lewą rękę z zamkniętymi oczami.
Silnik sterowania klap znajduje się po stronie kierowcy jakieś 30 cm za przyciskiem start/stop.
Otworzyłem osłonę pod kierownicą - tą dużą przed nogami. Zdemontowałem dolną osłonę kolumny kierowniczej. Od strony kolumny kierowniczej jest według mnie najlepszy dostęp.
Wcześniej próbowałem po demontażu SYNC i po demontażu licznika ale z tamtych stron nie ma dostępu.
Zdemontowałem silnik 19E616 (klucz T15) bardzo krótki, ja użyłem samej nasadki na grzechotkę.
Nie odłączając silnika od elektryki zresetowałem moduł FCIM i skasowałem błędy Forscanem.
Silniczek na moje nieszczęście odżył, nie wystarczy więc tylko jego wymiana. Przełączając kierunki nawiewu silnik zmienia położenie.
A więc tak jak zgłaszał forscan usterka mechaniczna.
Zdemontowałem ośkę z zakupionego wcześniej silnika. tą cześć wykorzystałem aby ręcznie sterować klapami. kręcąc tą zębatką naskoczyły mi klapy z powrotem na rowki
w białym kole. Niestety nie mogłem potem trafić wieloklinem właściwego silnika w to koło - nie mogłem znaleźć właściwego kąta obrotu aby trafić. Uruchomiłem więc nawiew, jedną ręką dociskałem niespasowany silnik a drugą zmieniałem na ekranie kierunki nawiewu. w pewnym momencie wieloklin dopasował się i silnik wskoczył na swoje miejsce.
złożyłem w odwrotnej kolejności.
Wszystko działa już tydzień. Czas operacji jakieś 3 godz. z tymi wskazówkami powinien zrobić to w godzinę.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.