8F40 - niechętna zmiana biegów na zimnym
To moj pierwszy automat wiec nie wiem czego oczekiwac.
W normalnych okolicznosciach dziala jak ma. Ale rano (w nocy max pare st) auto jakby niechetnie zmienialo biegi w gore. ciagnie obroty do prawie 3000rpm i utrzymuje. Zarowno juz zbyt nie przyspiesza. Oczywiscie ja operuje gazem lekko Po paru km (3-4) sytuacja wraca do normy. Da sie z tym zyc ale i zona mi powiedziala ze to dziwnie brzmi. Te 3krpm to jedyne co w aucie slychac przy tych 50km/h ;) Chodzi o mdo mk5 EcoBlue 2020. pytanie czy to poprawne dzialanie czy mam to zglaszac (auto jest na gwarancji) |
Odp: 8F40 - niechetna zmiana biegow na zimnym
Normalne, ten samochód przy +8 stopniach potrafi grzać świece i zapalać w "trybie zimowym" - wtedy skrzynia zawsze się dogrzewa i przeciąga biegi przez kilka pierwszych kilometrów.
|
Odp: 8F40 - niechetna zmiana biegow na zimnym
Jeśli masz skrzynię A8 to skrzynie te mają bardzo słabe opinie. Kilka dni temu kupiłem mk5 z automatem a wcześniej sporo czytałem na naszym forum i orientowałem się w Wrocławskich serwisach. Skrzynia ma płynnie i bez szarpnięć zmieniać biegi bez względu na temperaturę. Wiadomo że jeśli jest zimna należy się jej się lżejsze traktowanie podobnie jak silnikowi. Jeśli pojawiają się jakiekolwiek problemy to zgłaszaj póki masz gwarancję.
Nie mam doświadczenia ze skrzynią A8 ale jeździłem i mam u siebie 6- biegową która ciepła i zimna płynnie zmienia biegi. |
Odp: 8F40 - niechetna zmiana biegow na zimnym
Cytat:
Ale dziwi mnie krecenie silnika tak wysoko. Przeciez jak zimny to powinno sie z nim obchodzic delikatnie |
Odp: 8F40 - niechetna zmiana biegow na zimnym
Cytat:
|
Odp: 8F40 - niechetna zmiana biegow na zimnym
Tak to działa i trzeba się przyzwyczaić. Jak jest zimno i auto jest zimne to przez 2-3km przeciąga biegi i należy poprostu spokojnie prowadzić auto. Ja już się przyzwyczaiłem a ogólnie to sobie chwalę pracę tego automatu. Jak ktoś lubi jazdę sport do nie będzię zadowolony z charakterystyki tego automatu. To hydrokinetyk i ford nie jest jedyna marka gdzie zwłaszcza "jazda na zimno" tak wyglada.
|
Odp: 8F40 - niechetna zmiana biegow na zimnym
U mnie jest tak samo jak opisujecie. Faktycznie czasami przy "wyjącym" silniku na moment odpuścić gaz i skrzynia "odpuszcza" wysokie obroty silnika.
Zastanawiałem czy ewentualna zmiana oleju coś by pomogła? |
Odp: 8F40 - niechetna zmiana biegow na zimnym
To nie olej, to oprogramowanie skrzyni. Dzisiaj np. odpaliłem auto w nieogrzewanej, zimnej hali garażowej (około 4-5 stopni od gruntu - oczywiście grzał świece, pełny tryb zimowy) i wyjechałem na zewnątrz, gdzie było 14 stopni. Skrzynia przeciągnęła pierwsze 2 biegi po czym komputer "skumał", że jest 14 stopni i przełączył skrzynię od razu na normalny program, także to nie jest kwestia mechaniczna.
|
Odp: 8F40 - niechetna zmiana biegow na zimnym
Dzieki za odpowiedzi.
Uspokojiliscie mnie ze TTTM |
Odp: 8F40 - niechetna zmiana biegow na zimnym
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:11. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.