Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   Niepokojące stukanie w silniki (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=34171)

matkro 02-12-2007 18:20

Niepokojące stukanie w silniki
 
Witam,

w moim mondeo 1.8 16v benzyna, z silnika a dokładnie pokrywy zaworów dochodzą dziwne stuki gdy silnik nie jest rozgrzany, tzn. chodzi podobnie do diesela ;-)
Podobno są to jakieś gumki czy coś od czegoś hydraulicznego, a niekiedy podobno wystrczy wymienic olej ale nie znam się na tym.
Bardzo bym prosił o pomoc co to może byc zanim wybiorę się do mechanika. Może ktoś z Was miał podobny problem ?

Jeżeli ktoś wie jeszcze to prosił bym o info czym różni się wersja festival bo taką mam.

Dzięki za odpowiedzi.

1olek 02-12-2007 18:37

Wymien lub uzupelnij olej. Najwidocznej jezdzisz na oleju mineralnym i mozliwe ze jego stan jest ponizej minimum.

Luk@s 02-12-2007 18:43

Zawory regulowane są hydraulicznie to znaczy pod wpływem ciśnienia oleju. Jeżeli oleju jest mało lub jest zużyty słychać właśnie taki klekot. Przyczyną tego mogą być także zużyte regulatory :fcp1

matkro 02-12-2007 18:45

Mam takie jeszcze pytanie, jak wymienie na zwykły olej (przypuscmy ze jest mineralny) to nic sie nie stanie? Ważne chyba aby nie lac mineralnego jak nie wiem jaki jest lub był zwykły bo może wypłukac silnik, zgadza się ?

Luk@s 02-12-2007 20:28

Dla spokojnego sumienia jak nie wiesz jaki był wcześniej to nie lej mineralnego:fcp4
PS. Wiem że napisałeś dane autka w poście, ale tak na przyszłość uzupełnij je w profilu :fcp4

norbi333 02-12-2007 20:40

Kwestia jeszcze czy olej ma specyfikację Forda.Być może jest za gęsty

hudybyk 03-12-2007 10:20

dołączam się do tematu
co to znaczy ma czy nie specyfikacje forda??
ja w swoim mondeo 1.8 16V z 94r. mam Castrol mineralny, czy taki olej może zaszkodzić temu silnikowi??

norbi333 03-12-2007 10:41