View Single Post
Stary 09-12-2010, 07:09   #178
Bierut
ford::advanced
 
Imię: Bierut
Zarejestrowany: 01-04-2006
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 266
Domyślnie Odp: Znowu termostat ??? To chyba niemożliwe :)

Tak jak obiecałem poniżej opisuję sytuację po wymianie małego termostatu:

Wcześniej wymieniłem duży termostat -niepotrzebnie - był sprawny.
Wczoraj wymieniłem mały termostat. Był niesprawny. Po wymontowaniu na zimno był w pozycji otwartej (swobodny przedmuch).
Przy temp. zewn. 0 st C po kilku minutach od ruszenia i stania w korku wskazówka osiągnęła pierwszą kreskę (ćwiartka). Za chwilę w trakcie normalnej, spokojnej jazdy wskazówka osiągnęła normalny stan czyli "za dwie dwunasta". Co prawda z powodu kolejnego korka na chwilę nieco opadła (połowa drogi pomiędzy ćwiartką i pionem), ale za chwilę już wróciła do pionu i tak została. Dla wtajemniczonych dodam, że było to w Wwie na odcinku od ul. Naddnieprzańskiej (polecany Zbicar) do Rembertowa. Czyli jakieś 4-5 km.
Dla porównania dodam, że rano go go prowadziłem do mechanika, to przy tej samej temp. zewnętrznej wskazówka pomimo 45 minutowej jazdy ledwo co i to po długim czasie osiągnęła tylko pierwszą kreskę.
Przy okazji okazało się, że mam podgrzewacz i wszystkie 3 świece żarowe są sprawne.

Na koniec wyjaśnię, że zgodnie z teorią zaślepienie EGR-u nie ma wpływu na szybkość nagrzewania się silnika. W międzyczasie trochę jescze poszperałem i tak jak mówili mechanicy z którymi rozmawiałem EGR dodaje spaliny do dolotu w celu OBNIŻENIA TEMP. SPALANIA. Trochę dziwne, ale właśnie tak to działa.

Podsumowując polecam wymianę najpierw małego termostatu. Co prawda jest trochę drożej i trudniej, ale z naszych doświadczeń wynika, że to jest najczęstszą przyczyną niedogrzewania.

Pozdrawiam
Bierut jest offline   Odpowiedź z Cytatem