Odp: brak klimatyzacji; podejrzany wentylator chłodnicy
Jeżeli, tak jak piszesz, do silnika wentylatora idą tylko dwa przewody (dwa piny) to zwarcie między nimi oznacza że uzwojene silnika nie jest przerwane i jest to prawidłowy objaw. Spięcie na krótko oznacza podanie napięcia bezpośrednio z akumulatora +12 V.
Jeżeli zakręci oznacza to że trzeba szukać przyczyny w czujniku (-ach) temperatury.
Jeżdżę mondkiem ale do tej pory nie miałem problemów więc nie wiem ile pinów ma czujnik (najprostsze mają dwa najczęście zwierne - wzrost temperatury powoduje zwarcie styków i poprzez układ przekaźników oraz czujników ciśnienia (w układzie klimatyzacji) załaczane są odpowiednie biegi wentylatorów - pisałem o tym we wskazanym wątku.
Wspomniane przez ciebie drgania układu klimatyzacji po odłaczeniu wentylatora wynikają z chrakteru pracy układu klimy. Ogólnie rzecz ujmując wentylatory są po to aby schładzać czynnik chłodniczy (chodzi o przejście między fazami gazową i ciekła) i niedopuścić do nadmiernego wzrostu ciśnienia w układzie. Specjalny zawór jest po to aby wyłaczyć układ klimy gdy zabraknie dostatecznego chłodzenia.
Na początek sugeruję przeczyścić (np. spryskać spirytusem) wszystkie złacza bo być może mamy doczynienia z niestabilnym połaczeniem.
Potem miernik i do dzieła.
Pozdrawiam
ps. Jeżeli samochód jest na gwarancji to do serwisu.
|