View Single Post
Stary 07-10-2011, 21:49   #1
rockboy182
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 07-10-2011
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 1999
Postów: 11
Domyślnie "swirujace" kontrolki, wychylone orbotomierze- alternator czy akumulator

Witam,

Do dzisiaj byłem szczęśliwym posiadaczem forda focusa (1.8 tddi 90KM, 1999r)

Opiszę sytuacje jaka miała miejsce przed usterką.

Zostawiłem samochód z pasażerem i włączonym radiem, światłami i klimatyzacją. Po 20 minutach kiedy wróciłem samochód odmówił posłuszeństwa.

Objawy:
- wszystkie obrotomierze wychyliły się do swojej pozycji maksymalnej
- wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej były zapalone
- w momencie próby uruchomienia silnika słychać tylko "tykanie"
- zresetował się licznik km do 0

Odpaliłem samochód za pomocą kabli przez kilka minut stał na włączonym silniku, po przejechaniu okłlo 600- 1000m cała deska rozdzielcza przygasła i samochód stanął na środku skrzyżowania. Przed przygaśnięciem deski zaczęły mi się różne kontrolki pojawiać (Abs, Poduszka powietrzna, Sygnalizacja nie zapiętych pasów innych nie zauważyłem), w momencie jazdy wycieraczki również bardzo powoli działały, a tuż przed samym zgaśnięciem usłyszałem pojedynczy sygnał dźwiękowy (taki sam jak w momencie otwarcia drzwi przy zapalonych światłach)

Po raz drugi uruchomiłem silnik "na kablach" i przejechałem około 100m po czym dokładnie ta sama sytuacja.

Na koniec dodam, że rozpoczynam przygodę z samochodami i proszę o wyrozumiałość - jeżeli nieskładnie coś napisałem to przez stres spowodowany pierwszą usterką (która miała miejsce dziś).

Przeszukałem forum pod kątem problemów z akumulatorem i alternatorem bo tylko to przyszło mi do głowy, w przypadku alternatora i akumulatora forumowicze wypisują podobne objawy.

Dziekuję za pomoc
rockboy182 jest offline   Odpowiedź z Cytatem