Cytat:
Dokładnie co do ostatniego zdania. Nowsze modele zawsze są bardziej zaawansowane technicznie.
|
Opony kupiłem miesiąc temu i przed tym się troche o nich naczytałem, dlatego widzę że dużo ludzi pisząc "porady dla kupujących" porównuje najnowsze modele opon z modelami które użytkowało 3 lata temu, które już dziś są nieprodukowane, a często też używali je w poprzednim samochodzie. Ja na swojej skórze wiem, że najlepsze są opony możliwie najnowsze (oczywiście zachowując klasy opon, nie porównując nowego modelu chinskiego producenta z 2 letnim michelinem). Wcześniej miałem w tym rozmiarze Michelin Primacy HP i też byłem zdania: dotąd najlepsze opony. Do czasu zakupu dunlopów. Tyle że micheliny miałem w starej specyfikacji DT1, czyli na etykiecie odpowiednio F, C i 70 db. Nowsza specyfikacja tych opon z identycznym bieżnikiem to S1 i jak mnie pamięć nie myli to ma C, B i 70 db. Nie wiem czy dokładnie takie osiągi ma nowszy model, ale jakby nie było firma Michelin musiała przystosować bardzo dobre już opony, do wprowadzonych w zeszłym roku etykiet na oponach.
Sposób etykiet jest świetny bo można łatwo porównać ze sobą opony choć moim zdaniem nie do końca. Jak etykiety zostały wprowadzone to wszystkie firmy nie miały zbyt dobrych ocen na etykietach, stąd Michelin modyfikuje swój model, Dunlop robi całkiem nowy model Bluresponse zastępujący Fastresponse. Dziś nie trudno kupić opone z ocenami AA. Problem troche tkwi w tym że producenci zaczęli projektować opony troche jakby pod te trzy kryteria, czyli opór, przyczepnosc na mokrym i hałas. Dlatego myślę że warto poczytać testy np. ADAC jak sie sprawują testowane opony np. na suchej nawierzchni...