View Single Post
Stary 08-02-2014, 19:16   #20
cesar-
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-10-2010
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MkIV
Silnik: 2,0 Duratec
Rocznik: 2010
Postów: 41
Domyślnie Odp: błąd P0420 jak usunąć

Po wielu bojach udało mi się wymusić wymianę katalizatora drugi raz.
Jak się człowiek w finale przyznał zamontował katalizator z niższą normą.
Coś się plątał że zamontował EURO 4 ale to za niska itd, i teraz zamontował EURO 5. Wg mnie zamontował EURO 3 i w tym był cały problem (wkład do EURO 3 jest kilkaset zł tańszy niż do EURO 4). Jak się dowiedziałem z innego warsztatu zamontowanie niższej normy powoduje że check engine przez jakiś czas (u mnie pare tysięcy kilometrów) się nie zapala lecz się szybko zapycha i jest do wymiany znów. Dokładnie tak było u mnie.
Obecnie po wymianie przejechałem kilka tysięcy i jest ok.
Odnośnie Emulatorów, tulejek czy jak to jeszcze się nazywa u mnie to nie działało może troszkę rzadziej się kontrolka silnika zapalała (kupiłem sobie ustrojstwo na bluetotha do kasowania błędów bo bym zbankrutował na samym podłączaniu komputera).
Dodam jeszcze że po wymianie katalizatora samochód pali około 1,5 l/100km mniej.
Dowiedziałem się też że przy wymianie wkładu katalitycznego powinno się dostać certyfikat/gwarancja z zaświadczeniem o normie.
Koszt wkładu euro 4 z wymianą (do kolektora) nie powinien przekroczyć 1200 zł.
Pozdrawiam i ostrzegam przed sytuacją taką jaką ja miałem bo jest naprawdę trudno udowodnić że katalizator był wymieniony nieprawidłowy a nie został uszkodzony przez np złe paliwo.
Mi się udało ale nerwów i czasu kosztowało mnie to bardzo dużo.

Dodam że pomocną obroną przy dociekaniu praw jest wizyta w ASO i wydruk z sond lambda (wykres sinusoidy drugiej powinien być mniej wiecej o połowę mniejszą amolitudę), natomiast badanie składu spalin nic nie dało (skład spalin był idealny) co zdziwiło wszystkich w ASO.

Ostatnio edytowane przez jvc ; 08-02-2014 o 20:11
cesar- jest offline   Odpowiedź z Cytatem