Temat: [Mondeo 2000-2007] Po odpaleniu kopci na niebiesko-szaro
View Single Post
Stary 03-04-2015, 15:03   #69
dżizas
ford::advanced
 
Avatar dżizas
 
Zarejestrowany: 26-11-2010
Skąd: Oxford, W-wa
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.2 TDCI ST 155KM
Rocznik: 2005
Postów: 300
Domyślnie Odp: Po odpaleniu kopci na niebiesko-szaro

Cytat:
Napisał TomekM_1983 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sens jest taki, że jest to silnik na Common Rail'u a nie stary klekot na pompie. Jeżeli jest sprawny to i przy -15 odpali od strzała mimo spalonych wszystkich świec żarowych.
Świece tylko zapobiegają zakopceniu przy odpalaniu wygładzają pracę silnika na zimno.
Jeżeli pomimo sprawnych świec żarowych występuje problem z rozruchem, dymienie, falowanie obrotów to oznacza to problemy z układem wtryskowym.
Sprawne Mondeo na Delphi nie ma prawa zakopcić przy odpalaniu. Jedyna sytuacja, w której może zakopcić na czarno, to przy redukcji i ostrzejszym bucie.
I co z tego że na Common Railu?
W dalszym ciągu jest to silnik wysokoprężny w którym pod wpływem ciśnienia wzrasta temp. mieszanki i ulega samozapłonowi. Zasada działania silnka jest taka sama jak w starym klekocie. Zmienił się jedynie układ wtryskowy na bardziej precyzyjny, aby sprostać bardziej restrykcyjnym wymogom emisji spalin. Są jeszcze inne pozytywne elementy zastosowania nowych układów wtryskowych np. wzrost mocy i momentu silników, mniejsze spalanie.

Piszesz, że świece zapobiegają zakopceniu i wygładzają pracę silnika na zimno.
I taki jest sens mojej wypowiedzi w poprzednim poście.
Skoro świece mają wspomagać pracę silnika na zimno to niechaj to robią, a akurat w Mondeo niezależnie od temp. zewnętrznej po owych 3 sek. po których gaśnie kontrolka świece są zbyt zimne i nijak nie mogą wspomóc pracy silnika.
Dlatego zastanawia mnie gdzie jest sens zastosowania systemu, który nie spełnia swojej roli w momencie gdy komputer informuje nas o jego gotowości.

Idąc tym tokiem myślenia podczas odpalania auta komp. sprawdza np. system ABS a jego poprawne działanie mogłoby się zaczynać po przejechanych 20km, lub poduszki powietrzne po np. 15 min jazdy.

To oczywiście żart!!!

Dlatego uważam, że rozwiązanie Forda w tym aspekcie jest daleko za BMW.
Ale Ty oczywiście masz prawo do własnego, całkiem odmiennego zdania.
__________________
Stan Twego auta mówi prawdę o Tobie.
Wcześniej Mondeo MK3 1.8i 125KM 2001r.
dżizas jest offline   Odpowiedź z Cytatem