Temat: [Mondeo 2007-2014] Wtryski simensa 1.8 tdci 125 km
View Single Post
Stary 22-05-2017, 23:33   #38
roboluch
ford::amateur
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 23-10-2015
Skąd: Lubsko
Model: MNDO MK4
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 6
Domyślnie Odp: Wtryski simensa 1.8 tdci 125 km

Cytat:
Napisał enjoypoznan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z ciekawości zamówiłem LM, zobaczymy. Nie narzekam na prace silnika ale może będzie coś na korzyść. Wyczytałem tylko że nie można lać za dużo bo pada liczba cetanowa.

Zapodam 150ml na 50L. Z DPF nie mam problemów bo regularnie dostaje po garach. Jeżeli daje rade na naszym ON to te 150 oleju mu chyba nie zaszkodzi.
Porównanie wartości opałowej przepracowanego oleju silnikowego z wartościami opałowymi wybranych paliw.
Paliwo............................................ .................Wartość opałowa, [MJ/kg]
Węgiel brunatny.......................................... ..........8 000 – 16 000
Węgiel kamienny.......................................... ........29 000 – 30 000
Gaz ziemny............................................ .............32 000
Olej opałowy........................................... ............40 000 – 42 000
Przepracowany olej silnikowy..................................41 500

Jak wynika z przedstawionych danych wartość opałowa przepracowanych środków smarowych jest zbliżona do oleju opałowego.
Źródło: http://www.cleanburn.com.pl/Artykuly...w_przeprac.pdf

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Powielanie durnych mitów internetowych, że dolewka oleju 2T do ON zmniejsza liczbę cetanową ropy. Z powyższego wynika, że nawet przepracowany olej silnikowy ma wartość opałową prawie taką samą jak olej opałowy.
Wg Wikipedii:
W polskiej normie dla olejów napędowych ustalone jest minimum liczby cetanowej, wynoszące 51, ponieważ badania eksploatacyjne silników Diesla wykazały, że paliwa o niższej liczbie niekorzystnie wpływają na silnik (powodując spalanie w rosnącej objętości nad tłokiem, co termodynamicznie jest niekorzystne) i znacznie obniżają ekonomikę jazdy. Generują też większy hałas, a zwiększone zużycie paliwa (przy niezupełnym spalaniu) powoduje zwiększoną emisję sadzy. Natomiast wzrost liczby cetanowej powyżej 50 wydatnie poprawia własności eksploatacyjne paliwa, praca silnika jest „miękka” i łatwiej zwiększa obroty, ułatwia rozruch silnika, spowalnia zanieczyszczenie dysz wtryskiwaczy, ogranicza udział cząstek stałych w spalinach i obniża hałaśliwość silnika.
Skoro niska liczba cetanowa powoduje większy hałas, zwiększone zużycie paliwa i zwiększoną emisję sadzy, to dlaczego posiadacze pojazdów stosujący dolewki oleju 2T, piszą w samych superlatywach, że ich silniki się wyciszyły, mniej kopci, rzadziej się wypala DPF, poprawiają się korekty wtryskiwaczy a nawet zauważają niewielkie oszczędności w spalaniu paliwa? Co ja również potwierdzam.
Wynikało by z tego, że dolewka oleju 2T PODNOSI liczbę cetanową oleju napędowego a nie obniża.

Ostatnio edytowane przez roboluch ; 23-05-2017 o 02:06
roboluch jest offline   Odpowiedź z Cytatem