Brak mocy 1.6 tdci 109km - 3 bieg od 1800 obr.
Dzień dobry,
Potrzebuję pomocy. Chciałem zaoszczędzić i zabrałem się za samodzielną naprawę. Ford Focus MK2 2007 1,6 TDCi 320 tyś.
Zacznę od opisu usterki.
Brak mocy na rozgrzanym silniku. Na 3 biegu przy przyśpieszaniu przy obrotach około 1800 całkowity spadek mocy. Gdy odpuszczę gaz i znów dodam moc czasem wraca. W sytuacji gdy przyśpieszam na 3 biegu od obrotów powyżej 2000 brak spadku mocy.
Co zrobiłem.
Wymieniem to co umiałem:
- filtr paliwa
- Egr nowy - firmy goRabbit GOR-121-01-019, zrobiona adaptacja.
- przeczyściłem przepływomierz.
Problem na chwile znikł - jedna rudna autem po mieście i wrócił.
Przeskanowałem Car Scanner
Błędy:
============1==============
P0014
Raw code: 0014
ECU: 10
Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
Camshaft position (CMP) actuator, exhaust/right/rear, bank 1 - timing over-advanced/system performance
============2==============
P0015
Raw code: 0015
ECU: 10
Status: Warunki testowe są spełnione, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy
Camshaft position (CMP) actuator, exhaust/right/rear, bank 1 - timing over-retarded
============3==============
P0103
Raw code: 0103
ECU: 10
Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - high input
MAF Circuit High Input
============4==============
P0100
Raw code: 0100
ECU: 10
Status: Warunki testowe są spełnione, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy
Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - circuit malfunction
Mass Air Flow Circuit Malfunction
============5==============
P0100
Raw code: 0100
ECU: 10
Status: Oczekująca
Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - circuit malfunction
Mass Air Flow Circuit Malfunction
============6==============
P0103
Raw code: 0103
ECU: 10
Status: Oczekująca
Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - high input
MAF Circuit High Input
============7==============
P0100
Raw code: 0100
ECU: 10
Status: Potwierdzona
Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - circuit malfunction
Mass Air Flow Circuit Malfunction
Przeskanowałem Forscanem - zdjęcie
Dodaje zapis danych z Car Scanner. (CSV, BRC)
Na tą chwile nie wiem co dalej, wymiana MAF, wymiana czujnik położenia wałka rozrządu. Czy ktoś miał podobne objawy.
Na forum znalazłem info o czyszczeniu "przepustnicy", źle działającym zaworze sterowania podciśnienia EGR oraz czujniku położenia wałka rozrządu.
Co było robione:
- 2021 wymiana turbiny na nową
- 2022 wymiana rozrządu
Proszę o rady i sugestie.
Ostatnio edytowane przez milanista24 ; 01-06-2023 o 16:36
|