View Single Post
Stary 01-06-2023, 13:47   #14
milanista24
ford::amateur
 
Imię: Milan
Zarejestrowany: 25-08-2022
Skąd: Rybnik
Model: Focus Mk2 kombi
Silnik: 1,6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 1
Domyślnie Brak mocy 1.6 tdci 109km - 3 bieg od 1800 obr.

Dzień dobry,

Potrzebuję pomocy. Chciałem zaoszczędzić i zabrałem się za samodzielną naprawę. Ford Focus MK2 2007 1,6 TDCi 320 tyś.
Zacznę od opisu usterki.

Brak mocy na rozgrzanym silniku. Na 3 biegu przy przyśpieszaniu przy obrotach około 1800 całkowity spadek mocy. Gdy odpuszczę gaz i znów dodam moc czasem wraca. W sytuacji gdy przyśpieszam na 3 biegu od obrotów powyżej 2000 brak spadku mocy.
Co zrobiłem.
Wymieniem to co umiałem:
- filtr paliwa
- Egr nowy - firmy goRabbit GOR-121-01-019, zrobiona adaptacja.
- przeczyściłem przepływomierz.

Problem na chwile znikł - jedna rudna autem po mieście i wrócił.

Przeskanowałem Car Scanner

Błędy:
============1==============
P0014
Raw code: 0014
ECU: 10
Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
Camshaft position (CMP) actuator, exhaust/right/rear, bank 1 - timing over-advanced/system performance
============2==============
P0015
Raw code: 0015
ECU: 10
Status: Warunki testowe są spełnione, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy
Camshaft position (CMP) actuator, exhaust/right/rear, bank 1 - timing over-retarded
============3==============
P0103
Raw code: 0103
ECU: 10
Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - high input
MAF Circuit High Input
============4==============
P0100
Raw code: 0100
ECU: 10
Status: Warunki testowe są spełnione, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy
Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - circuit malfunction
Mass Air Flow Circuit Malfunction
============5==============
P0100
Raw code: 0100
ECU: 10
Status: Oczekująca
Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - circuit malfunction
Mass Air Flow Circuit Malfunction
============6==============
P0103
Raw code: 0103
ECU: 10
Status: Oczekująca
Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - high input
MAF Circuit High Input
============7==============
P0100
Raw code: 0100
ECU: 10
Status: Potwierdzona
Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - circuit malfunction
Mass Air Flow Circuit Malfunction

Przeskanowałem Forscanem - zdjęcie

Dodaje zapis danych z Car Scanner. (CSV, BRC)

Na tą chwile nie wiem co dalej, wymiana MAF, wymiana czujnik położenia wałka rozrządu. Czy ktoś miał podobne objawy.
Na forum znalazłem info o czyszczeniu "przepustnicy", źle działającym zaworze sterowania podciśnienia EGR oraz czujniku położenia wałka rozrządu.

Co było robione:
- 2021 wymiana turbiny na nową
- 2022 wymiana rozrządu

Proszę o rady i sugestie.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Screenshot_20230601-122501_FordSys Lite.jpg (86.6 KB, 17 wyświetleń)
Załączone Pliki
Typ Pliku: zip 2023-06-01 17-14-35_BRC.zip (55.4 KB, 1 wyświetleń)
Typ Pliku: zip 2023-06-01 17-14-35_CSV.zip (47.5 KB, 0 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez milanista24 ; 01-06-2023 o 16:36
milanista24 jest offline   Odpowiedź z Cytatem