Temat: [C-MAX 2015- ] Akumulator padnięty
View Single Post
Stary 29-09-2023, 06:06   #17
grzechu913
ford::specialist
 
Avatar grzechu913
 
Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
Domyślnie Odp: Akumulator padnięty

Nie możesz odłączyć aku ,bo podłączeniu auto się aktywuje. Poprostu musisz włączyć z klema ,którą chcesz rozlaczyc( np minusowa) równolegle amperomierz,czyli jeden przewód na masę samochodu ,tam gdzie jest przykręcony przewód minusowy z akumulatora ,następnie drugi przewód na minus akumulatora . Jak będzie Aku podłączone ,amperomierz będzie pokazywał 0A. W momencie ściągnięcia klemy ,lub odkręcenia przewodu ,obciążenie przejmuje amperomierz ,czyli pracuje wtedy w szeregu z masa samochodu a minusem akumulatora .Odłączenie musi być bezprzerwowe,w innym wypadku będzie fałszywy pomiar,bo pokarze prąd po wybudzeniu samochodu. Wiesz o co chodzi ? Możesz zacząć od bezpieczników ,wyciągnąć,wpiąć amperomierz w miejsce bezpiecznika i zobaczyć po uśpieniu czy prąd spada praktycznie do zera.

Nie wiem jaka masz wiedzę w instalacjach elektrycznych i podłączaniu przyrządów pomiarowych. Jak nie czujesz się na siłach,lepiej zlec to elektrykowi ,bo możesz uszkodzić multimetr,albo coś w samochodzie .

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

Ostatnio edytowane przez grzechu913 ; 29-09-2023 o 06:12
grzechu913 jest offline   Odpowiedź z Cytatem