Cytat:
Przy włączonej przedniej wycieraczce i wrzuceniu biegu wstecznego, tylna się nie uruchamia.
|
To już coś. Można jeszcze sprawdzić czy lusterko wsteczne w nocy przestaje się ściemniać po wrzuceniu wstecznego, jak jest oczywiście, ale mniejsza o nie.
Wróćmy do schematu. Jest tam prostokąt opisany jako "PJB PARTIAL". To GEM/skrzynka bezpieczników, przed pasażerem, w której zbiegają się wiązki, są bezpieczniki i jest też sterowanie różnymi funkcjami pojazdu przy użyciu mikrokontrolera. "FJB PARTIAL", skrzynka bezpieczników w komorze silnika. Po włączeniu zapłonu, uruchomiony zostanie przekaźnik R8 w FJB i poda napięcie na bezpiecznik F84 w PJB, pod warunkami że, R8 jest sprawny, styk roboczy będzie zasilany przez bezpiecznik F12 w FJB, cewka przekaźnika R8 będzie zasilana przez bezpiecznik F25 w FJB oraz gdy z GEM-a (PJB) przyjdzie masa na cewkę przekaźnika R8.
Napisałeś wcześniej, że ..." wyjąłem bezpiecznik 84 i sprawdziłem napięcie na stykach od bezpiecznika- nie ma w ogóle"...
A po włączeniu zapłonu i wyjęciu bezpiecznika F84, na jednym z jego styków napięcie być powinno, jak wszystko sprawne i bieg "neutral". Dokładniej na styku do, którego napięcie dochodzi złączem C96, pin 21 i dosyć grubym przewodem (4 mm2), zielono-czerwonym.
Po przejściu przez sprawny bezpieczni F84 napięcie wraca z powrotem do FJB, złączem C96, pin 33, czyli pod maskę by zasilić włącznik świateł cofania.