View Single Post
Stary 24-07-2007, 13:57   #11
ar2r
ford::advanced
 
Avatar ar2r
 
Zarejestrowany: 07-03-2007
Skąd: Brzeg
Model: Focus MK I,Puma 1,7
Silnik: 1,6 16V...1,7 16V
Rocznik: 2002,2001
Postów: 371
Domyślnie

Cytat:
Napisał MWK
muszę jechać na nabicie klimy a że to pierwszy raz to na co mam zwrócić uwagę?
Tak to wygladało u mnie
W swojej Foce zrobiłem to kilka dni temu.Po podłączeniu,maszyna wyciągnęła stary czynnik,jednocześnie sprawdzając ilość starego czynnika.Potem maszyna robi przez 22min. w układzie próżnię,wyciągając resztki czynnika i oleju.Po tej operacji następuje ładowanie klimy-nowy czynnik+olej do smarowania ukłdu.Poprosiłem jeszcze o dodanie kontrastu-w razie ewentualnych przyszłych nieszczelnosci będzie wiadomo,w którym miejscu czynnik zwiewa.Na koniec rutynowe sprawdzenie szczelności-mechanik zaopatrzony w specjalne okulary świecił lampą-chyba ultrafioletową.Pomiar temperatury w centralnym nawiewie- +4,5st. po ok.2min. od włączenia klimy.
Mechanik nie zalecał dobijania klimy,bo bez wyciągnięcia starego czynnika nie wiadomo ile dobić,a lepiej nie przedobrzyć bo można uszkodzić klimę.Ponadto pracujacy czynnik w miarę upływu czasu traci na właściwościach,ubywa oleju.Po wymianie klima chłodzi jak nowa,a ja złapałem zaj....sty katar.
Całość kosztowała 220zł.
Pzdr

[ Dodano: 2007-07-24, 15:05 ]
Cytat:
Napisał marek34
Ja też robiłem przegląd klimy w ASO. Wcześniej działała dobrze, po przeglądzie przestała.
Czynnik był dobijany czy wymieniony całkowicie?
Cytat:
Napisał marek34
okazało się, że było go 580 gram, a powinno być 670.
Jak napisał korek007 poinno być 740g +-15
ar2r jest offline   Odpowiedź z Cytatem