|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-02-2009, 17:48 | #1 |
ford::beginner
Imię: grzesiek
Zarejestrowany: 04-12-2008
Skąd: rzeszow
Model: smax
Silnik: 2,5 t
Rocznik: 2006
Postów: 24
|
co zrobić żeby z 90 km było 115
widziałem program na tvn turbo że z focusa 1.8 tddi po paru modyfikacjach z 90 konnego zrobili 115 konnego ?? ktoś mi pomoże ??
|
24-02-2009, 18:11 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-10-2008
Model: Berlingo
Silnik: 1,6HDI
Rocznik: 2008
Postów: 526
|
Odp: co zrobić żeby z 90 km było 115
szukajka ci pomoże ..było o tym silniczku
|
24-02-2009, 20:42 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-10-2008
Skąd: Siedliszcze
Postów: 12
|
Odp: co zrobić żeby z 90 km było 115
witam nic nie da się zrobić za stara konstrukcja silnika maksymalnie da się wyciągnąć 105km
__________________
wcześniej polonez 1.6 b vw jetta 1.6 b bmw 525 24v lancia kappa 2,0b obecnie lancia kappa 2.4 b focus 1.8 TDDI |
24-02-2009, 23:26 | #4 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Odp: co zrobić żeby z 90 km było 115
Cytat:
A to ze nic sie nie da zrobic zeby miec wiecej niz 105 to bzdury jakich malo. Skad Ty to wzieles?? |
|
25-02-2009, 01:17 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-01-2009
Model: focus (DNW)
Silnik: 1,8 tddi
Rocznik: 2000
Postów: 63
|
Odp: co zrobić żeby z 90 km było 115
Co można zrobić??? chip-tunig to na początek, później przeróbka układu wydechowego i dolotowego. JeZeli dobrze będzie zrobione to powinno być 115KM
__________________
Michał Opole |
25-02-2009, 04:10 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 01-01-2009
Skąd: Daventry (UK)
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCi 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 329
|
Odp: co zrobić żeby z 90 km było 115
Wystarczy dobrze napisany chip lub box i sprawny silnik i już masz 115KM (czasem zdarza się i więcej -zależne od egzemplarza).
|
25-02-2009, 07:04 | #7 |
ford::professional
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
Odp: co zrobić żeby z 90 km było 115
Zależne od egzemplarza to jest to, jaki jest "gift" - większość silników nie ma 90, tylko na przykład 93, 94, 97 KM. I moment tak samo jest zazwyczaj większy, niż fabryka podaje.
A to ile ma na końcu, to już zależy od tunera. Chyba, że z autem jest coś nie tak (w sensie nie jest w 100% sprawne). 105 KM to jest opcja tzw. bezpieczna - auto jedzie, nie dymi, turbina nie jest nadmiernie obciążona. 115 KM to jest kres dla turbiny (to jest kieszonkowy Garret GT1544S) bez zmiennej geometrii (która jest już w TDCi). Dlatego TDCi można kręcić więcej. Ale po zmianie turbinki, można z tego silnika zrobić ponad 130 KM - tyle, że to już nie jest ten sam silnik (bo ma inną turbinę) Tyle tylko, że ważniejszy od maksymalnej mocy jest przebieg wykresu momentu obrotowego (również jego maksymalna wartość jest mniej ważna) - czyli jego średnia wartość w całym zakresie obrotów. Lepiej pojedzie auto mające 105 koni i 250 Nm w zakresie od 1800 do 4000 rpm, niż auto mające 130 KM i 300 Nm ale tylko w zakresie 3500 - 4000. A przed i po nie ma nic. Cyfry to tylko robią wrażenie na kobietach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A na więcej pytań odpowiedzą [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]oraz Piro Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z tym, że ten ostatni rzadko tu bywa, ale za to on pisze programy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. http://vtech.pl/v-tech/informacje/kontakt-259-95.html
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT Fordy otaczają mnie |
25-02-2009, 07:15 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 01-01-2009
Skąd: Daventry (UK)
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCi 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 329
|
Odp: co zrobić żeby z 90 km było 115
Schem ,a znasz kogoś kto przekładał turbinę od TDCi do TDDi?
Zastanawiam sie czy nie byłaby to dobra opcja w przypadku jak moja dokona żywota! W sumie cena zakupu podobna, tylko czy nie potrzeba zbyt wiele przerabiać? |
25-02-2009, 07:40 | #9 |
ford::professional
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
Odp: co zrobić żeby z 90 km było 115
Podobno lepiej [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Turbina w TDCi jest chyba ta sama, tylko jest jeszcze kierownica, która zmienia kąt "dmuchania" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - tylko nie wiem, czy to jest w turbinie jako takiej, czy gdzieś obok. Nie umiem na to pytanie odpowiedzieć. W katalogu typ turbiny jest ten sam, jakie są różnice pomiędzy poszczególnymi modelami... nie wiem. Ale dzwoń do V-techu, pewnie wiedzą. I poczytaj [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] wątek
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT Fordy otaczają mnie |
25-02-2009, 10:36 | #10 |
ford::beginner
Imię: grzesiek
Zarejestrowany: 04-12-2008
Skąd: rzeszow
Model: smax
Silnik: 2,5 t
Rocznik: 2006
Postów: 24
|
Odp: co zrobić żeby z 90 km było 115
moja foczka jest z 99 roku i ma 90 koni a ta z 2003 ma juz 113 ... pytanie co jest w niej inne ?? czy turbinka ?? czy moge sobie założyc od tego młodszego modelu ??
|