|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-03-2010, 02:05 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Ciśnienie oleju na zimnym OK, na ciepłym brak...
Witam.
Otatnimi czasu nie wiem co mi odbiło, ale kupiłem Mondeo (jakoś niecierpie FWD, ale musiałem jakieś wozidło kupić, a majac kilka Sierr postanowiłem ze bedzie jednak Mondeo). Wszystko było pięknie, ale zobaczyłem, że należaloby wymienić olej (500km do wymiany), filtry, rozrząd, no to dlugo nie myśląc wszystko oczywiście kupiłem. Rozrząd (pasek, rolki, napinacz, pompa wody) + napinacz paska wieloklinowego i pasek klinowy + poduszke skrzyni wymieniłem. Niepokoił mnie mętny szarawy płyn z układu chłodzenia, jego konsystencja była normalna ale barwa jakaś nietaka, dlatego też go zmieniłem. Wziałem sie za wymiane oleju i... Odkręciłem filtr (z dużym trudem) i jakież było moje zdziwienie jak filtr był suchy w środku, no moze bez przesady, ale nie wiem czy wylała sie z niego mała łyżeczka oleju. Zgłupiałem doszczętnie. No dobra, spuściłem olej z michy, widać już zużyty. Zalałem ok 4,3L oleju tej samej klasy (Castrol 15W40, poprzednio Mobil 15W40). Wszystko poskładałem io zaczęły się problemy. Ospaliłem, szklanki dzwoniły przez jakieś 15-20 sekund (ale to norma po wymianie oleju, jak auto stało 24h) później przestały. Zostawiłem na chwile na chodzie, aby sie nagrzał a układ chłodzenia się odpowietrzył, troche się odpowietrzał ale tak jakby nie miał obiegu (zminy nawiew, chłodnica zimna, płyn w zbiorniczku ciepły i widać jakby sie odpowietrzał, ale dziwnie, jakby nie obiegiem zwrotnym przez mały wężyk), no dobra. Ale zaczeły mi szklanki stukać na ciepłym silniku na biegu jałowym. Po dodaniu gazu cichną, zgłupiałem. Zgasiłem. Ostygł, zapaliłem, 1-2 sek podzwoniły, cicho, nabrał temp, zaczeły dzwonić, gaz... cicho. Zgasiłem i problematycznie odpalił, musialem dodawać troche gazu, aż zaskoczył i zaczał klekotać dalej. O co tu chodzi?! Poziom oleju wskazuje OK, nie widze wycieku, nie dymi na niebiesko (jedynie przy dłuższym postou po odpaleniu puści dymka - wiadomo uszczelniacze), kontrolka oleju zachowuje sie jak powinna (gaśnie po odpaleniu, jedynie jak zaczyna dzwonić po nagrzaniu przy 1K rpm miga czasami) tylko coś z tą hydrauliką. Podejrzenia: Poma oleju ? Panewki ? Wszelkie sugestie mile widziane. Silnik: 2.0 ZETEC '94
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
20-03-2010, 08:55 | #2 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-03-2010
Skąd: Wa-Wa
Model: Mondeo MKII
Silnik: 2.5
Rocznik: 97
Postów: 21
|
Odp: Ciśnienie oleju na zimnym OK, na ciepłym brak...
Cytat:
I teraz zagwozdka czy to tylko wina oleju, czy może klękła pompa albo coś z panewkami, ewentualnie (w przypadku srebrnej pokrywy zaworów) popychacze siadły. Trzeba by wykręcić czujnik ciśnienia oleju i manometrem sprawdzić jakie jest faktycznie ciśnienie. |
|
20-03-2010, 09:39 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-06-2009
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 b+g
Rocznik: 1994
Postów: 135
|
Odp: Ciśnienie oleju na zimnym OK, na ciepłym brak...
[QUOTE=Netoper;1391358]Ten olej nie nadaje się do tego silnika bo to minerał.
hmm moj jezdzi juz drugi rok na mineralce i nic mu nie dolega Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a wlalem taki bo jest tanszy a skoro mi bierze olej to po co mam ladowac kase w jakis drozszy itp |
20-03-2010, 09:54 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Chrzanów
Model: transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996 max
Postów: 1,035
|
Odp: Ciśnienie oleju na zimnym OK, na ciepłym brak...
A przed wymianą nie było takich jaj ? Bo problem może leżeć w układzie chłodzenia, poduszka powietrza powoduje nieraz, że silnik się gotuje, a chłodnica ledwo ciepła. Albo też wcześniej ktoś jeździł na motodoktorkach (skończony silnik) na co wskazywałby wiek silnika i parametry świeżego oleju mu nie odpowiadają. Kupiłeś to auto od kogoś pewnego, czy bajeranta ?
|
20-03-2010, 10:33 | #5 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,102
|
Odp: Ciśnienie oleju na zimnym OK, na ciepłym brak...
Myślę, że błędem było równoczesne wymienianie oleju i płynu chłodzącego, teraz nie wiesz, co powoduje problemy, olej, czy chłodzenie.
|
20-03-2010, 11:54 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: Swarzędz
Model: MK III Ghia
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 537
|
Odp: Ciśnienie oleju na zimnym OK, na ciepłym brak...
Pierwsza podstawowa sprawa to "suchy" filtr oleju.
To, ze w środku nie ma oleju to nie jest normalne. Filtr powinien być go pełen . Stan ten świadczy o niesprawności układu smarowania na odcinku pompa-filtr. W tym przypadku olej jest tłoczony "bypass'em" z pominięciem filtra. Inaczej silnik już dawno by się zatarł. Tyle, że zanieczyszczenia , które powinny się zatrzymac w filtrze są tłoczone do obiegu więc zatykają (kwestia czasu) cieniutkie kanaliki olejowe doprowadzające olej do rozrządu, panewek czy natryskują olej na gładź cylindrów. Kanailiki są zaprojektowane do prowadzenia przefiltrowanego oleju. Jakie będą tego skutki chyba nie muszę tłumaczyć....
__________________
324 000 km w kołach i hula jeno gwizd....... |
20-03-2010, 12:53 | #7 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-03-2010
Skąd: Wa-Wa
Model: Mondeo MKII
Silnik: 2.5
Rocznik: 97
Postów: 21
|
Odp: Ciśnienie oleju na zimnym OK, na ciepłym brak...
Cytat:
Poza tym kanały olejowe są wąskie w tych silnikach i pompa też nieźle po tyłku dostaje jak musi gęsty olej przepychać. |
|
20-03-2010, 14:00 | #8 | |||
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: Ciśnienie oleju na zimnym OK, na ciepłym brak...
Cytat:
Cytat:
Cytat:
A zapomniałem najśmieszniejszego. W tejh chwili olej juz jest w filtrze, więc obstawiam albo na kanały, albo już cholera sam nie mam zielonego pojęcia.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
|||
21-03-2010, 00:33 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: Ciśnienie oleju na zimnym OK, na ciepłym brak...
Hm...
Jeszcze jedno. Jak działa zbiorniczek wyrównawczy w MKI? Jest tam zaworek zwrotny jakiś na wejściu (mały wąż do zbiorniczka)? U mnie jest strasznie mało drożny. Miałem strasznie zasyfiony zbiorniczek, wykręciłem go i w miarę możliwośći przeczyściłem, było sporo osadu, widać że było jeżdżone na wodzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A jeśli jest to czy musi być? czy można go jakoś przebić?
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. Ostatnio edytowane przez eMWuGSM ; 21-03-2010 o 10:35 |
21-03-2010, 10:52 | #10 | |
ford::average
Zarejestrowany: 06-06-2009
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 b+g
Rocznik: 1994
Postów: 135
|
Odp: Ciśnienie oleju na zimnym OK, na ciepłym brak...
Cytat:
|
|