|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-10-2010, 14:12 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 15-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo III
Silnik: 2000 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 4
|
Miękki pedał hamulca.
Jak w temacie, na wyłączonym silniku pedał hamulca jest bardzo twardy i nie wpada w podłogę natomiast przy włączonym silniku pedał wpada w podłogę i hamulce biorą bardzo nisko. Efekt podobny do zapowietrzonego układu, przy czym samochód hamuje dość dobrze.
Na włączonym silniku pedał daje się pompować, w czasie jazdy czasami pedał bierze niska czasami wysoko. Wymieniłam tylnie tarcze i klocki (z przodu jeszcze nie było potrzeby) i odpowietrzyłem układ (nie był zapowietrzony). Czy ktoś miał już taki przypadek? |
28-10-2010, 14:59 | #2 |
ford::beginner
Imię: Bartosz
Zarejestrowany: 15-07-2010
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo BA7 MK4 Titanium
Silnik: 2,0 TDCI 96KW
Rocznik: 2008
Postów: 37
|
Odp: Miękki pedał hamulca.
mi to wygląda na za mało płynu hamulcowego w układzie - jak uruchamiasz slinik to włącza się też pompa wspomagania hamulców no i ona też wypełnia się płynem.
Druga hipoteza to wysprzęglik sprzęgła,który też jest napędzany płynem hamulcowym - vide: "Sam Naprawiam Ford MDO MK3" strona 38-39, może tam Ci się gdzieś coś zapowietrza. Ja bym sprawdził na dzień dobry czy czujnik w zbiorniczku działa, czy działa kontrolka ilości płynu no i stan samego płynu na wyłączonym i włączonym silniku. A potem jak to nie da rezultatów to posłuchałbym działania sprzęgła, ewentualnie oblukał czy tam nie ma jakichś wycieków. Więcej koncepcji nie mam. No jedyne co to to że gdzieś coś się może zapowietrzać po prostu. Wystarczy zużyty tłoczek hamulcowy, albo zardzewiała rurka w układzie.
__________________
-------- what have been seen can not be un-seen.... |
28-10-2010, 18:50 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 01-12-2009
Skąd: Lublin
Model: MK3 kombi
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2003 FL
Postów: 281
|
Odp: Miękki pedał hamulca.
mam podobnie. Pedał jest miekki, bierze dużo niżej, a w dodatku przy przytrzymaniu hamulca opada on pamaleńku na prawie samo dno (z dwoma takimi mocniejszymi progami).
W okolicach pompy słychać jakiś bulgot, przepływanie płynu (zwłaszcza jak się puści pedał). Wyczytałem tu i tam że można uszkodzić pompkę poprzez klasyczne odpowietrzanie (przeciąganie tłoczka przez syf powstały na granicy normalnego działania i uszkodzenia uszczelniaczy). Mimo ze pedał jest jaki jest - samochód hamuje wzorowo. ABS działa idealnie. Wcześniej, przed awarią wężyka - hamulec to było muśnięcie. wężyki przód/tył wymienione - ferodo (i właśnie po wymianie wężyków i odpowietrzaniu hamulec zrobił sie jakiś taki dziwny).. pompka ze szrotu droga nie jest (50 zl) więc warto spróbować chyba. |
28-10-2010, 19:11 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 15-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo III
Silnik: 2000 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 4
|
Odp: Miękki pedał hamulca.
Właśnie sprawdziłem płyn na włączonym silniku i poziom jest na takim samym poziomie więc to nie wina za małej ilości. Układ jest szczelny gdyż poziom płynu est na takim samym poziomie. Ja również obstawiam pompę hamulcową.
|
28-10-2010, 21:05 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 02-11-2008
Skąd: Opole
Model: Mondeo MkIII
Silnik: TDDI by VTECH
Rocznik: 2002
Postów: 1,343
|
Odp: Miękki pedał hamulca.
sprawdź czy to nie pompka hamulca, jeśli pedał ucieka w dół to wg tego co czytałem na forum powoli dobiega końca żywot pompki
poza tym kłania się szukajka i sam znalazłbyś odp na swoje pytanie, ale polski naród jest wyjątkowo leniwy |
28-10-2010, 23:57 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 01-07-2008
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 461
|
Odp: Miękki pedał hamulca.
Nie pompki bo ta działa ok jeżeli masz najpierw twardo, a po odpaleniu opada znaczy ze pompa jest ok.
Gdy pedał przy ciagłym jednostajnym naciskaniu dalej opada w podłogę i nie ma nieszczelności na 99% winne są sekcje serwa hamulcowego czyli zwyczajnie trzeba kupic całe nowe/używane bo zestawów naprawczych nie ma.
__________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. |
29-10-2010, 04:08 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 01-12-2009
Skąd: Lublin
Model: MK3 kombi
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2003 FL
Postów: 281
|
Odp: Miękki pedał hamulca.
A nie odwrotnie? Tak właśnie sprawdza się serwo. Jesli przed odpaleniem jest twardo i trzymając pedał hamulca i odpalając samochód pedał robi się miękki - to serwo działa. Moim zdaniem mylisz pojęcia, serwa z pompa hamulca. Sekcje (przeciekające między sobą jak u mnie) są w pompie a nie serwie ;-).
W moim przypadku duży serwis zajmujący się tylko hamulcami orzekł - pompa do wymiany. Tylko zastanawiam się póki co czy mi to w ogóle przeszkadza :-). No ale jak trafie pompę na szrocie to ją kupię i podjadę do nich na wymianę. |
29-10-2010, 07:14 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 15-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo III
Silnik: 2000 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 4
|
Odp: Miękki pedał hamulca.
No właśnie chciałbym uniknąć wymiany części na zasadzie chybił/trafił bo to nie metoda na naprawę samochodu.
Do maestro06 korzystałem z archiwum i szukałem na innych forach i gdybym coś znalazł to nie zakładał bym nowego wątku. Jeśli ktoś ma jakiś sprawdzony warsztat to poproszę o namiary. |
29-10-2010, 08:06 | #9 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 01-07-2008
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 461
|
Odp: Miękki pedał hamulca.
Tak dokładnie pomyliłem pojecia, przykładam sie do chłosty późno było ale tylko winny sie tłumaczyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., w dziale sprzedam gdzies jest ogłoszenie mondeo na części z tego co pamietam za pompke 70 zł, a serwo 80 zł.
__________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. |
16-01-2012, 17:13 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-08-2010
Skąd: Białystok/Warszawa
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1.8i benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 181
|
Odp: Miękki pedał hamulca.
Witam, mam podobny problem ale objawił się on dopiero dziś, po wymianie amortyzatorów z tyłu. Mechanik wszystko rozbierał żeby wymienić amortyzatory i sprężyny + poduszki pod amory.
I właśnie po tym zabiegu pedał ucieka mi w podłogę jak hamuję, później reaguje. Wcześniej tak nie było był twardszy i chwytał wcześniej. Ale zauważyłem że podczas jazdy jak wcisnę raz hamulec to ucieka mi do podłogi i jest miękki, ale jak zaraz od razu wcisnę pedał drugi raz to jest twardszy, i jak wcisnę pedał trzeci raz z kolei to jest zupełnie twardy jak przed wymianą amorów i od razu chwyta. Mechanik twierdzi że powinno wrócić to do normy, bo co coś tam z tłoczkami hamulców z tyłu robił przy wymianie amorów. Czy mogło się coś rozregulować ? Czy to coś poważnego, za 2 tygodnie jadę w góry na ferie zimowe i chcę mieć sprawne auto. Pewnie i tak zajadę do mechanika na sprawdzenie i regulacje jak się jednak nie poprawi, ale chciałem usłyszeć waszą opinie na ten temat. Dodał że w lipcu 2011 wymieniałem płyn i odpowietrzałem cały układ hamulcowy wraz z układem sprzęgła + tarcze i klocki z przodu i od tamtej porty do dziś było ok. |