Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-10-2005, 19:18   #1
Mateusz G
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-07-2005
Skąd: Rumia
Postów: 73
Domyślnie Poważny problem z zawieszeniem i hamulcami

Witam mam pozważny problem w moim mondeo sprawa dotyczy przedniego zawieszenia i hamulców sprawa jest dość dziwna i powoli już trace nerwy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

wygląda to tak jak hamuje to auto zaczyna sciągać na lewą stronę na początku minimalnie a ostatnio coraz bardziej natomiast jak jade na wprost i nie hamuje to nie ściąga oraz jak przekracza 100 km/h kierownica wpada w straszne wibracje a w okolicy 120-130 cale nadwozie wpada w takie wibracje że aż strach jechać szybciej bo wrażenie jest takie jak by auto sie mialo zaraz rozpaść

Wymienilem oba lożyska z przodu bo byly luzy, końcuwki drążków kierowniczych, nowe tarcze i klocki z przodu, tulejki stabilizatora z przodu, lęwą piaste (dodam że jest to już czwarta piasta orginalna wytrzymala 140 tyś km potem zalożyli mi znajomi mechanicy uzywaną ale orginalną i wytrzymala do 180 tyś km potem kupilem nowa nie rginalna i przy 200 tys km szlak ja trafil i teraz znowu mam nowa ale chyba znowu cos sie z nia dzieje a przebieg 203 tys km) prawa piasta jest caly czas nowa ale dobra po tych wymianach jest caly czas tak samo a wraz z przebiegiem coraz gożej kolaterz wyważylem i jest ok


Pomocy bo powoli trace cierpliwość

Mateusz G jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-10-2005, 20:35   #2
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mateusz G
Wymienilem oba lożyska z przodu bo byly luzy, końcuwki drążków kierowniczych, nowe tarcze i klocki z przodu, tulejki stabilizatora z przodu, lęwą piaste
Na pewno masz gdzieś luzy. Może drążki kierownicze(nie końcówki, a drążki), może silentblocki w wahaczach?
Pozostało Ci jeszcze sporo rzeczy do sprawdzenia.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2005, 07:30   #3
adi
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
Domyślnie Pozostało Ci jeszcze sporo rzeczy do sprawdzenia.

a może cos z amortyzatorami przednimi?może maja luz na tłoku,albo na łozysku lub tej gumie w kilichu???
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi
adi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2005, 07:49   #4
Jarek66
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-10-2005
Skąd: Olsztyn
Model: Mondeo MKII hb
Silnik: 1,8TD
Rocznik: 1997
Postów: 15
Domyślnie

Jeżeli masz takie problemy z piastą to prawdopodobnie coś poleciało po tej stronie. Może wartoby sprawdzić półosie z przegubami.
Jarek
Jarek66 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2005, 08:50   #5
Gaduliks
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-06-2005
Skąd: Lubin
Postów: 78
Domyślnie

Może być uszkodzona opona (kiedyś tak miałem)
Żeby to stwierdzić musisz wziąć zapasówkę po kolei na koło zakładać i jeździć aby określić czy wibracje znikneły. Kupa roboty ale w moim wypadku ta metoda kiedyś była skuteczna bo miałem ten sam problem z oponą a nawet po zdjęciu jej nie było widać uszkodzeń.
Pozdrawiam Gaduliks
Gaduliks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2005, 08:57   #6
adi
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
Domyślnie kolaterz wyważylem i jest ok

skoro kola dały sie wywżyc i jest ok to jak moze byc uszkodzona opona?wyszło by na wyważarce ze cos z nia nie tak,albo z felga.
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi
adi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2005, 09:16   #7
Mateusz G
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-07-2005
Skąd: Rumia
Postów: 73
Domyślnie

na pewno nie są to opony bo były wyważone a na próbe terz przełożyłem tylnie żeby ostatecznie wyeliminować i cały czas tak samo a apropo amortyzatorów to jak bylem w fordzie to mi sprawdzali amorki z przodu i z tyłu i sie jeszcze spokojnie mieszczą w normie tylko nie wiem czy takie sprawdzenie czy są dobre amorki wyłapie jakieś luzy na amortyzatorze jak będe jechał wymienic rozrząd bo już czas to każe zrobić cały przegląd zawieszenia i napisze co go bolało a i mam jeszcze pytanko czy sie ktoś ile kosztują nowe drązki albo te silentbloki co bym wiedział jakie fundusze trzeba przygotować.
Mateusz G jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2005, 12:43   #8
Gaduliks
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-06-2005
Skąd: Lubin
Postów: 78
Domyślnie

Cytat:
skoro kola dały sie wywżyc i jest ok to jak moze byc uszkodzona opona?wyszło by na wyważarce ze cos z nia nie tak,albo z felga.
Jak ci strzelą druty w środku to możesz sobie wyważać ile chcesz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pisze to bo miałem taki problem z oponką sciągali ją wyważali i gwarantowali mi że wibracje nie są spowodowane od opon.
Prawda okazała się inna no ale kolega @Mateusz G może mieć inny problem
PS. Silentblocki kosztują ok. 40 zł za sztukę a jest po dwa na stronę i polecam tylko orginały
Gaduliks
Gaduliks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2005, 19:21   #9
Rybol
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-04-2005
Skąd: NDG i Carbrooke
Postów: 24
Domyślnie

sluchaj ja miałem podobny problem w mondiku również ściagał w lewo i przy gwałtownym ruszaniu przy skręconych kołach był lekki stuk. Przyczyna była jedna- wahacz byl lekko krzywy i gumy były wybite. Wymieniłem, ustawiłem zbieżność i problem zniknął. Także sprawdz wahacze!!!

Pozdrowka
Marek
Rybol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-10-2005, 16:07   #10
jaro
ford::average
 
Zarejestrowany: 14-02-2004
Postów: 146
Domyślnie

Jeżeli przy hamowaniu ściąga w lewą stronę to najprawdopodobniej zawieszenie po tej stronie jest uszkodzone/wybite ponieważ całe koło cofa się do tyłu i to powoduje ściąganie. Natomiast wibracje mogą byc spowodowane również nieprawidłowością w wewnętrzych przegubach. U mnie przy wymianie łożyska spadł jeden z "kamieni" w wew. przegubie i też pojawiły mi sie dziwne wibracje.
jaro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.