|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-08-2008, 19:25 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-05-2008
Postów: 25
|
[MK2] ściąganie przy hamowaniu
hello. problem - przy delikatnym hamowaniu - nic złego się nie dzieje, przy silniejszym - ostro ściąga w prawo i wyraźnie "puszcza" przy puszczeniu pedału hamulca. Byłem na rolkach - siła hamowania poszczególnych kół prawie idealnie równa. Co może być powodem? dzięki z góry
|
27-08-2008, 19:29 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 25-11-2007
Skąd: lubelskie
Model: Focus MK1 GHIA
Silnik: 2.0 16V 131 KM Zetec + LPG
Rocznik: 2000
Postów: 669
|
Re: [MK2] ściąganie przy hamowaniu
Zła zbieżność...
Najprawdopodobniej |
27-08-2008, 19:51 | #3 |
ford::professional
Imię: Ryszard
Zarejestrowany: 22-02-2007
Skąd: Koło
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1,9 TDI (AUY)
Rocznik: 2002
Postów: 1,393
|
Re: [MK2] ściąganie przy hamowaniu
A może tylko za mało powietrza ?
(czego życzę)
__________________
Pozdrawiam Rysiek Poprzednie auto: Mondeo MkII V6 Ghia |
27-08-2008, 20:18 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-05-2008
Postów: 25
|
Re: [MK2] ściąganie przy hamowaniu
ciśnienie w oponach też równe....
|
27-08-2008, 22:08 | #5 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 04-06-2006
Skąd: Poznań
Model: było Mondeo '99 obecnie Volvo V70
Silnik: 2.4D
Rocznik: 2004
Postów: 24
|
Re: [MK2] ściąganie przy hamowaniu
Jesli sila hamowania jest rowna po lewej i prawej stronie, to bym sprawdzil tuleje wahaczy.
pozdro |
27-08-2008, 22:32 | #6 |
ford::professional
Zarejestrowany: 27-08-2007
Skąd: Nowa Ruda/Wrocław
Model: Ford Mondeo MKI
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 1995
Postów: 1,098
|
Re: [MK2] ściąganie przy hamowaniu
Witam,
byłem dokładnie z tym samym problemem u siebie w warsztacie w sobotę. Siła hamowania każdego z koła równa natomiast zerwane tuleje metalowo gumowe na wahaczach i do tego wybite sworznie. To jest jak najbardziej przyczyna ściągania przy hamowaniu. Pozdrawiam
__________________
Ford Mondeo MK1 1.6 16V hatchback 95r. |
27-08-2008, 22:35 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-05-2008
Postów: 25
|
Re: [MK2] ściąganie przy hamowaniu
dzięki, to może być to.... czy to pachnie wymianą całych wahaczy? jak taka przyjemnośc moze kosztować?
|
27-08-2008, 23:13 | #8 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 04-06-2006
Skąd: Poznań
Model: było Mondeo '99 obecnie Volvo V70
Silnik: 2.4D
Rocznik: 2004
Postów: 24
|
Re: [MK2] ściąganie przy hamowaniu
Fabryka nie przewiduje wymiany sworzni, co do tuleji nie jestem pewien. Jak znam zycie to tez nie. Oni przewiduja cale wahacze. Ale i tuleje i sworznie sa do kupienia jako czesci.
Wymienialem to na wiosne ale cen nie pamietam. W kazdym badz razie nie byly kosmiczne. Po wymianie obowiazkowo na geometrie trzeba jechac. pozdrawiam |
27-08-2008, 23:38 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-05-2008
Postów: 25
|
Re: [MK2] ściąganie przy hamowaniu
no to trochę mi się rozjaśniło, dzięki :fcp29
|
28-08-2008, 07:30 | #10 |
ford::professional
Zarejestrowany: 27-08-2007
Skąd: Nowa Ruda/Wrocław
Model: Ford Mondeo MKI
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 1995
Postów: 1,098
|
Re: [MK2] ściąganie przy hamowaniu
Lepiej kupić oryginalne tuleje i je wymienić niż pchać się w koszta związane z wymianą całych wahaczy. Jeśli chodzi o zamienniki to polecam firmy Ruville oczywiście najlepiej oryginalne. Tak jak pisze kucyk fabryka nie przewiduje wymiany tych elementów dlatego tez sworznie są fabrycznie nitowane ale nie ma najmniejszego problemu ze ścięciem tych nitów i w miejsce to włożenie śrubek dołączonych do sworzni.
I również potwierdzam, że geometria po wymianie obowiązkowo ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów. Ja zawsze po wymianie robię 100km wtedy wszystko ładnie się poukłada na swoim miejscu no i geometria Pozdrawiam
__________________
Ford Mondeo MK1 1.6 16V hatchback 95r. |