Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-11-2007, 15:58   #1
Krzychu32
ford::specialist
 
Avatar Krzychu32
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 10-08-2007
Skąd: Tarnobrzeg/Dobre Miasto
Model: Lancia Kappa
Silnik: 2.0 V.I.S. 155KM
Rocznik: 1998
Postów: 818
Domyślnie Zawór EGR

Witam
Mam Forda Transita z silnikiem 2.0 dohc 8V + gaz ,zakładam temat w tym dziale chodź nie mam pewności czy Mondeo mają silniki 8 zaworowe ale może mi pomożecie :fcp1 , bo w dziale transita to szkoda pytać bo tam same diesle. :fcp5
Mianowicie chodzi mi o EGR przeczytałem już chyba wszystko na ten temat ale większość postów dotyczyło diesli i nigdzie nie było opisane jak go sprawdzić , a przypuszczam że mam uszkodzony i zamierzam go zaślepić tylko nie wiem jakie będą tego skutki(negatywne) dla silnika. :fcp11
To jest chyba EGR jak się nie mylę
http://img99.imageshack.us/img99/1685/dsc00047cc5.jpg

Jeszcze mam takie urządzenia które są połączone z EGR za pomocą gumowych węży, co to są za urządzenia , do czego służą i najważniejsze po ewentualnym zaślepieniu EGR co z nimi zrobić(odłączyć czy zostawić tak jak są) ?
http://img80.imageshack.us/img80/4577/dsc00045ax4.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/2741/dsc00044cy8.jpg
http://img80.imageshack.us/img80/8315/dsc00046oh9.jpg

Pozdrawiam

__________________
Krzychu32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2007, 18:09   #2
norbi333
ford::professional
 
Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Postów: 1,209
Domyślnie

Błąd EGR widać tylko po podpięciu się pod kompa.
Ja mam zaślepiony i właściwie nie widzę ,żadnej różnicy.Chociaż po zaślepieniu teoretycznie powinien mieć lepszy dół :fcp2
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r
norbi333 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2007, 18:23   #3
Krzychu32
ford::specialist
 
Avatar Krzychu32
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 10-08-2007
Skąd: Tarnobrzeg/Dobre Miasto
Model: Lancia Kappa
Silnik: 2.0 V.I.S. 155KM
Rocznik: 1998
Postów: 818
Domyślnie

Dzięki za odpowiedź , ale podpinałem autko pod kompa i nic nie wykazywało żadnych uszkodzeń chociaż wtedy miałem walnięty"silniczek krokowy" :fcp5
Dzisiaj sprawdziłem to po swojemu czyli węża gumowego który jest do tego podpięty wypiąłem i dodałem gazu hałas był taki jakby to była druga rura wydechowa później zgasiłem silnik i wypiąłem wężyk podciśnieniowy z EGR i znowu próba , ale nic się nie zmieniło hałas z węża był taki sam dlatego wydedukowałem sobie że pewno jest walnięty EGR.
Dlatego bardzo mnie zainteresowało wypięcie tego ustrojstwa tylko pozostałe urządzenia których zdjęcia załączyłem trochę przyhamowały mój zapęd bo nie wiem co to jest i kogo bym nie spytał nikt nie udzielił mi jasnej odpowiedzi :fcp11
Mam nadzieję że ktoś na FCP ma pojęcie co to mam w swoim autku i do czego służy.
__________________
Krzychu32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-11-2007, 10:22   #4
mariusz_185
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-11-2007
Model: było focus, mondeo MK1, MK3, jest Mondeo MK4, Fiesta MK7, MUSTANG
Silnik: Mondeo MK3 2.0 TDCI by HEKO, MK4 2.0 tdci 163KM, Fiesta 1,6TDCI
Rocznik: 1994 już recykling, 2002, 2004, 2011, 2012, 2017
Postów: 30
Domyślnie

Zawór EGR odpowiada za recyrkulację spalin zaślepienie zaworu jest nie najlepszym rozwiązaniem ale pewnie nie ma zbyt wiele negatywnych skutków prócz szybszego zużycia katalizatora i relatywnie większego spalania
mariusz_185 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-11-2007, 16:55   #5
DELIKFENT
ford::specialist
 
Avatar DELIKFENT
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Łódź
Model: Fiesta MK6, Transit, Focus Mk3 Mondeo Mk4Fl
Silnik: 1.4 TDCI, 2.2 TDCi, 1,6 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 08r, 07r, 11r, 11r
Postów: 844
Domyślnie

Cytat:
mariusz_185
dlaczego uważasz że po zaślepieniu EGR wzrośnie spalanie. Ja co prawda mam diesla ale nie zauważyłem wzrostu spalania ani żadnych negatywnych wrażeń. Za to auto z zaślepionym zaworem lepiej odpala i ustało kopcenie podczas gwałtownego przyspieszania.
DELIKFENT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-11-2007, 17:48   #6
subratri
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
Domyślnie

Cytat:
Napisał DELIKFENT
Za to auto z zaślepionym zaworem lepiej odpala i ustało kopcenie podczas gwałtownego przyspieszania.
kopcil bo byl zawor uszkodzony, natomiast na temat
Cytat:
Napisał DELIKFENT
dlaczego uważasz że po zaślepieniu EGR wzrośnie spalanie
wylalem sie na ... zaraz dam

[ Dodano: 15-11-2007, 18:50 ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[ Dodano: 15-11-2007, 18:53 ]
ta turbinka na zdjeciach chyba sluzy do dopalania spalin na zimnym silniku, zeby kata szybciej nagrzac, tematy byly na galaxy bo silnik ten sam chyba (w kazdym razie galaktyka ma 8v 2l to jest chyba 115 czy 116 rumakow)
subratri jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-11-2007, 21:20   #7
DELIKFENT
ford::specialist
 
Avatar DELIKFENT
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Łódź
Model: Fiesta MK6, Transit, Focus Mk3 Mondeo Mk4Fl
Silnik: 1.4 TDCI, 2.2 TDCi, 1,6 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 08r, 07r, 11r, 11r
Postów: 844
Domyślnie

Zawór w mojej fieście wcale nie był uszkodzony i działał w 100% poprawnie. W temacie, do którego podałeś link piszesz że obniżając temperaturę powietrza doprowadzanego do dolotu zmniejszamy sprawność silnika. W takim razie po co stosuje się specjalne osłony w przypadku instalacji z filtrem stożkowym, która ma zapobiegać pobieraniu ciepłego powietrza z komory silnika??
DELIKFENT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-11-2007, 21:37   #8
subratri
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
Domyślnie

Cytat:
Napisał DELIKFENT
która ma zapobiegać pobieraniu ciepłego powietrza z komory silnika?
gdyz cieple powietrze ma mniejsza gestosc a przez to obniza cisnienia sprezania i spalania,
filtry stozkowe stosuje sie po to aby maksymalnie naladowac cylinder jak najwieksza iloscia jak najgestrzego powietrza i podniesc cisnienia (w tym samym celu stosuje sie turbosprezarki a potem chlodzi sprezone powietrze) ale EGR i "doladowanie" to dwa rozne zabiegi ktore laczy sie ze soba
subratri jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2007, 13:56   #9
Krzychu32
ford::specialist
 
Avatar Krzychu32
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 10-08-2007
Skąd: Tarnobrzeg/Dobre Miasto
Model: Lancia Kappa
Silnik: 2.0 V.I.S. 155KM
Rocznik: 1998
Postów: 818
Domyślnie

Cytat:
ta turbinka na zdjeciach chyba sluzy do dopalania spalin na zimnym silniku, zeby kata szybciej nagrzac, tematy byly na galaxy bo silnik ten sam chyba (w kazdym razie galaktyka ma 8v 2l to jest chyba 115 czy 116 rumakow)
Przeszukałem wszystkie posty na galaxy jakie tyczyły się mojego silnika i co do tej turbinki to twoje przypuszczenia są słuszne tylko jest taki problem że w mojej zamieszkała korozja co jej na dobre nie wyszło :fcp11 i teraz nie wiem czy ją spróbować uruchomić czy olać temat :fcp5
subratri, jako że odpowiedziałeś na jedno z moich pytań to przyznaję ci punkcik :fcp1

Natomiast co do EGR to troszkę zgłupiałem ,ponieważ odłączyłem wężyk podciśnieniowy i jechało się dużo lepiej autko lepiej się zbierało(bądź bardzo chciałem w to uwierzyć) po ponownym podłączeniu autko trochę się zmuliło ,czyli wychodzi na to że EGR mam sprawny ,a po przeczytaniu wszystkich waszych wypowiedzi sam już nie wiem co mam robić. :fcp20
Może wyjaśnię dlaczego się zainteresowałem EGR ,jakiś czas temu urwał mi się łańcuch rozrządu i musiałem wymienić 5 zaworów a przy okazji wymieniłem pierścieni i panewki taki mały remoncik :fcp3 po tych zabiegach autko oszalało przyśpieszenie to miałem lepsze niż niektóre osobówki :fcp2 ,a od jakiegoś czasu autko powiedzmy wróciło do normy co mnie wcale nie cieszy :fcp5 .
Jeździ się nim dużo gorzej więc w poszukiwaniu mocy wpadłem na EGR ,bo mi już brakło pomysłów .

Cytat:
Napisał mariusz_185
zaślepienie zaworu jest nie najlepszym rozwiązaniem ale pewnie nie ma zbyt wiele negatywnych skutków prócz szybszego zużycia katalizatora
Katalizatora nie mam bo niedawno się rozsypał i zastąpiłem go tłumikiem ,a czy jeszcze są jakieś negatywne skutki :fcp9

Cytat:
relatywnie większego spalania
Tego też nie rozumiem :fcp9
__________________
Krzychu32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2007, 17:19   #10
subratri
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
Domyślnie

Cytat:
Napisał Krzychu32
Katalizatora nie mam
a wiec :
Cytat:
Napisał Krzychu32
olać temat
bo jedyne co zyskasz to troche szybsze nagrzewanie silnika

natomiast co do recyrkulacji, to spalanie wzrosnie ale niewiele, wzrosnie takzwane jednostkowe zuzycie paliwa czyli w gramach na jednostke uzyskanej mocy (g/kWh)
napewno poczujesz gdy bedziesz jechal zaladowanym autem.

a co do reszty watpliwosci to by trzeba referat wyglosic zeby je wszystkie rozwiac, caly dzien odkurzam pamiec Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jestem jednak sklonny przychylic sie do czesci opini tu wygloszonych w przypadku silnika benzynowego i niedoladowanego, zatkanie rury z gazami moze podniesc moc, trzeba by tylko przeanalizowac ile sie w zwiazku z tym psuje, bo wtedy faktycznie moga wzrosnac maksymalne temperatury spalania i teraz zalezy o ile, zeby nie przekroczyc temperatury krytycznej dla korozji wanadowej, nie pogiac glowicy, czy nie wypalic denka tloka
subratri jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:19.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.