|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-11-2007, 15:58 | #1 |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 10-08-2007
Skąd: Tarnobrzeg/Dobre Miasto
Model: Lancia Kappa
Silnik: 2.0 V.I.S. 155KM
Rocznik: 1998
Postów: 818
|
Zawór EGR
Witam
Mam Forda Transita z silnikiem 2.0 dohc 8V + gaz ,zakładam temat w tym dziale chodź nie mam pewności czy Mondeo mają silniki 8 zaworowe ale może mi pomożecie :fcp1 , bo w dziale transita to szkoda pytać bo tam same diesle. :fcp5 Mianowicie chodzi mi o EGR przeczytałem już chyba wszystko na ten temat ale większość postów dotyczyło diesli i nigdzie nie było opisane jak go sprawdzić , a przypuszczam że mam uszkodzony i zamierzam go zaślepić tylko nie wiem jakie będą tego skutki(negatywne) dla silnika. :fcp11 To jest chyba EGR jak się nie mylę http://img99.imageshack.us/img99/1685/dsc00047cc5.jpg Jeszcze mam takie urządzenia które są połączone z EGR za pomocą gumowych węży, co to są za urządzenia , do czego służą i najważniejsze po ewentualnym zaślepieniu EGR co z nimi zrobić(odłączyć czy zostawić tak jak są) ? http://img80.imageshack.us/img80/4577/dsc00045ax4.jpg http://img99.imageshack.us/img99/2741/dsc00044cy8.jpg http://img80.imageshack.us/img80/8315/dsc00046oh9.jpg Pozdrawiam
__________________
|
08-11-2007, 18:09 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Postów: 1,209
|
Błąd EGR widać tylko po podpięciu się pod kompa.
Ja mam zaślepiony i właściwie nie widzę ,żadnej różnicy.Chociaż po zaślepieniu teoretycznie powinien mieć lepszy dół :fcp2
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r |
08-11-2007, 18:23 | #3 |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 10-08-2007
Skąd: Tarnobrzeg/Dobre Miasto
Model: Lancia Kappa
Silnik: 2.0 V.I.S. 155KM
Rocznik: 1998
Postów: 818
|
Dzięki za odpowiedź , ale podpinałem autko pod kompa i nic nie wykazywało żadnych uszkodzeń chociaż wtedy miałem walnięty"silniczek krokowy" :fcp5
Dzisiaj sprawdziłem to po swojemu czyli węża gumowego który jest do tego podpięty wypiąłem i dodałem gazu hałas był taki jakby to była druga rura wydechowa później zgasiłem silnik i wypiąłem wężyk podciśnieniowy z EGR i znowu próba , ale nic się nie zmieniło hałas z węża był taki sam dlatego wydedukowałem sobie że pewno jest walnięty EGR. Dlatego bardzo mnie zainteresowało wypięcie tego ustrojstwa tylko pozostałe urządzenia których zdjęcia załączyłem trochę przyhamowały mój zapęd bo nie wiem co to jest i kogo bym nie spytał nikt nie udzielił mi jasnej odpowiedzi :fcp11 Mam nadzieję że ktoś na FCP ma pojęcie co to mam w swoim autku i do czego służy.
__________________
|
15-11-2007, 10:22 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-11-2007
Model: było focus, mondeo MK1, MK3, jest Mondeo MK4, Fiesta MK7, MUSTANG
Silnik: Mondeo MK3 2.0 TDCI by HEKO, MK4 2.0 tdci 163KM, Fiesta 1,6TDCI
Rocznik: 1994 już recykling, 2002, 2004, 2011, 2012, 2017
Postów: 30
|
Zawór EGR odpowiada za recyrkulację spalin zaślepienie zaworu jest nie najlepszym rozwiązaniem ale pewnie nie ma zbyt wiele negatywnych skutków prócz szybszego zużycia katalizatora i relatywnie większego spalania
|
15-11-2007, 16:55 | #5 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Łódź
Model: Fiesta MK6, Transit, Focus Mk3 Mondeo Mk4Fl
Silnik: 1.4 TDCI, 2.2 TDCi, 1,6 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 08r, 07r, 11r, 11r
Postów: 844
|
Cytat:
|
|
15-11-2007, 17:48 | #6 | ||
Zablokowany
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
|
Cytat:
Cytat:
[ Dodano: 15-11-2007, 18:50 ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [ Dodano: 15-11-2007, 18:53 ] ta turbinka na zdjeciach chyba sluzy do dopalania spalin na zimnym silniku, zeby kata szybciej nagrzac, tematy byly na galaxy bo silnik ten sam chyba (w kazdym razie galaktyka ma 8v 2l to jest chyba 115 czy 116 rumakow) |
||
15-11-2007, 21:20 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Łódź
Model: Fiesta MK6, Transit, Focus Mk3 Mondeo Mk4Fl
Silnik: 1.4 TDCI, 2.2 TDCi, 1,6 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 08r, 07r, 11r, 11r
Postów: 844
|
Zawór w mojej fieście wcale nie był uszkodzony i działał w 100% poprawnie. W temacie, do którego podałeś link piszesz że obniżając temperaturę powietrza doprowadzanego do dolotu zmniejszamy sprawność silnika. W takim razie po co stosuje się specjalne osłony w przypadku instalacji z filtrem stożkowym, która ma zapobiegać pobieraniu ciepłego powietrza z komory silnika??
|
15-11-2007, 21:37 | #8 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
|
Cytat:
filtry stozkowe stosuje sie po to aby maksymalnie naladowac cylinder jak najwieksza iloscia jak najgestrzego powietrza i podniesc cisnienia (w tym samym celu stosuje sie turbosprezarki a potem chlodzi sprezone powietrze) ale EGR i "doladowanie" to dwa rozne zabiegi ktore laczy sie ze soba |
|
16-11-2007, 13:56 | #9 | |||
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 10-08-2007
Skąd: Tarnobrzeg/Dobre Miasto
Model: Lancia Kappa
Silnik: 2.0 V.I.S. 155KM
Rocznik: 1998
Postów: 818
|
Cytat:
subratri, jako że odpowiedziałeś na jedno z moich pytań to przyznaję ci punkcik :fcp1 Natomiast co do EGR to troszkę zgłupiałem ,ponieważ odłączyłem wężyk podciśnieniowy i jechało się dużo lepiej autko lepiej się zbierało(bądź bardzo chciałem w to uwierzyć) po ponownym podłączeniu autko trochę się zmuliło ,czyli wychodzi na to że EGR mam sprawny ,a po przeczytaniu wszystkich waszych wypowiedzi sam już nie wiem co mam robić. :fcp20 Może wyjaśnię dlaczego się zainteresowałem EGR ,jakiś czas temu urwał mi się łańcuch rozrządu i musiałem wymienić 5 zaworów a przy okazji wymieniłem pierścieni i panewki taki mały remoncik :fcp3 po tych zabiegach autko oszalało przyśpieszenie to miałem lepsze niż niektóre osobówki :fcp2 ,a od jakiegoś czasu autko powiedzmy wróciło do normy co mnie wcale nie cieszy :fcp5 . Jeździ się nim dużo gorzej więc w poszukiwaniu mocy wpadłem na EGR ,bo mi już brakło pomysłów . Cytat:
Cytat:
__________________
|
|||
16-11-2007, 17:19 | #10 | ||
Zablokowany
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
|
Cytat:
Cytat:
natomiast co do recyrkulacji, to spalanie wzrosnie ale niewiele, wzrosnie takzwane jednostkowe zuzycie paliwa czyli w gramach na jednostke uzyskanej mocy (g/kWh) napewno poczujesz gdy bedziesz jechal zaladowanym autem. a co do reszty watpliwosci to by trzeba referat wyglosic zeby je wszystkie rozwiac, caly dzien odkurzam pamiec Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jestem jednak sklonny przychylic sie do czesci opini tu wygloszonych w przypadku silnika benzynowego i niedoladowanego, zatkanie rury z gazami moze podniesc moc, trzeba by tylko przeanalizowac ile sie w zwiazku z tym psuje, bo wtedy faktycznie moga wzrosnac maksymalne temperatury spalania i teraz zalezy o ile, zeby nie przekroczyc temperatury krytycznej dla korozji wanadowej, nie pogiac glowicy, czy nie wypalic denka tloka |
||