Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-01-2006, 22:32   #1
kreml
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-11-2005
Postów: 40
Domyślnie Zablokowany pedał gazu

Wsiadam dziś wieczorem po pracy do Mondzia,na dworze -9"C,trochę wilgotno,odpalam silnik,idę oskrobać szyby.Wracam po pięciu minutach,chcę jechać,noga na gaz,a pedał twardy jak skała...Myślę sobie-chyba coś przymarzło,postoję aż silnik trochę ogrzeje pod maską.Cały czas próbuję wcisnąć gaz,oczywiście bez skutku...Zgasiłem silnik,zaglądam pod maskę,oczywiście nic oprócz wielkiej czarnej klapy nie zobaczyłem,wracam,odpalam znów,deptam-w pedale delikatnie coś chrupło i zaczął normalnie działać.Jak myślicie-to wilgoć+mróz czy może coś innego?Kolega mowił mi że słyszał coś o jakimś zabezpieczeniu typu immobiliser z blokadą pedału.Czy coś takiego jest w Mondku?No i jeśli tak to czemu nie odblokował pedału skoro pozwolił odpalić silnik..?Może ktoś z Was miał podobną przygodę i doszedł co było powodem?Pozdrawiam.

kreml jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-01-2006, 22:40   #2
karex
ford::expert
 
Avatar karex
 
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
Domyślnie

Moim zdaniem: wilgoć. Chociaż trochę dziwne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)) .
__________________
Pozdrawiam
Było
Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD
[Regulamin Forum] [Sklep forumowy]
karex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-01-2006, 09:07   #3
adi
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
Domyślnie

dziwne...
ale chyba cos sie najpierw skropliło na lince,potem zamrzło i potem dopiero odmarzło...
ja tez miałem przez moment problem z linka gazu-wciskała sie do pewnego poziomu-opór mocne wcisniecie-stuk-i dlaej sie wciskało i tak za kazdym razem.
powód....az wstyd sie przyznać....dywanik gumowy jakos tam podszedł i blokował linke w pewnej pozycji!!!

pozdrowionka
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi
adi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2006, 08:16   #4
kreml
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-11-2005
Postów: 40
Domyślnie

no to częściowo sam sobie odpowiem....Dzwoniłem do ASO,no i okazało się że nie ma tam żadnej blokady pedału.Ale wychodzi na to,że lód to raczej też nie jest,bo nawet po długiej trasie,gdy silnik jest gorący i go zgaszę,podczas wciskania gazu na samym początku czuć lekki opór.Jakby jakaś zapadka cośtam trzymała i nie chciała się odblokować.Po mocniejszym wciśnięciu coś tam pyknie i już jest ok.Czy wszystkie MKIII tak mają???Gdzie szukać ew.przyczyny? Pozdrawiam
kreml jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2006, 09:29   #5
adi
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
Domyślnie

a może po prostu starł ci sie teflon na lince w jakims miejscu i robi opór?duzy masz przebieg?zobacz przy końcu linki przy silniku i przy pedale-mogło sie zetrzec tylko tam gdzie linka nie jest w pancerzu tzn na wejsciach do pancerza wiec powinno dac sie zauważyc gołym okiem!
no bo po drodze w panerzu to niby jakim prawem???

pozdrowionka
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi
adi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2006, 10:40   #6
kreml
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-11-2005
Postów: 40
Domyślnie

Przebieg 110kkm.wytarty teflon raczej nie bo tego feralnego wieczoru gdy to się zaczęło ujawniać to cisłem w pedał że mało fotela nie wygiąłem...Teflon by sie chyba poddał...Wyczytałem gdzieś że to może być problem z wytartą przepustnicą...że niby jakiś rant tam się tworzy i potem o to blokuje.To mogłoby być to,tylko czemu nie blokuje podczas jazdy?Nawet po ściągnięciu nogi z gazu i ponownym dodaniu jest wszystko oki,a na postoju nie jest..No i jak sprawdzić czy to to?
kreml jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2006, 11:16   #7
adi
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
Domyślnie

hmm dziwne...tylko na postoju mówisz?
moze podczas jazdy nie ma tego bo jakies podcisnienie silnik wytwarza i ta przepustnica wąłsnie dizki temu lzej,lepiej chodzi-no co do zasady jej działania to nie mam pojecia,ale skoro mowisz ze jak auto jedzie-czyli wszelkei podcisnienia sie jzu wytwzarzaja ,to mzoe to ma jakis wpływ i zwiazek?

a mowisz ze na postoju=na zgaszonym czy włączonym silniku?
wiesz mzoe na biegu jałowym to podcisenie jest za słabe?a podczas ajzdy masz ok 2000 i wiecej tys obrotów wiec i podcisnienie wiksze?

ale to tylko moje sugestie?

a mzoe rzeczywiscie podczas tej szybkiej jazdy tego dnia cos tam w tej przepustnicy "nadwyrężyłeś",moze cos sie przesuneło przeskoczyło--no szkoda ze nei znam jej budowy...
pozdrowionka
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi
adi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2006, 19:22   #8
kreml
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-11-2005
Postów: 40
Domyślnie

Przepustnica zacina się tylko w położeniu neutralnym,na postoju,silnik włączony lub nie-nie ma znaczenia.Podczas jazdy się nie zacina ponieważ auto jadąc ma troszkę większe obroty na jałowym niż stojąc,tak że przepustnica jest jakby trochę otwarta.Prawdopodobnie musze ją wymienić.Chociaż troche to bez sensu bo facet w ASO z uśmiechem mówi że to choroba Fordów i że on w swoim już trzy wymienił.Troche szkoda dać 1200 zł i wiedzieć że za trzy lata to znów sie zdupczy bo to choroba.Może znacie jakas złotą rączkę z tokarką na śląsku???Tam ponoć jakieś teflonowe tulejki siadają ale niestety nie ma zestawów naprawczych...Pozdrawiam
kreml jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2006, 09:22   #9
setaszi
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 12-10-2004
Skąd: okolice Lublina
Model: ford
Silnik: DW10C , DW10F
Rocznik: 2012 , 2016
Postów: 689
Domyślnie

to jest tak zwane zakleszczanie przepustnicy, proponuje dobrze ją wyczyścić / niemoże być żadnego nagaru/, jak zdejmiesz rure gumową tą od filtra to bedziesz miał ją jak na dłoni, pozatym zdejmij linke gazu i reką zamykaj i otwieraj i zobacz co się dzieje
na biegu jałowym przepustnica jest zamknięta , zawór obejściowy powietrza steruje dopływem/ilością/ powietrza do spalania benzyny na biegu jałowym dlatego auto uruchamia się bez problemu
setaszi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2006, 16:30   #10
Adam_2000
ford::specialist
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 05-05-2005
Skąd: Łódź
Model: Volvo S80 II
Silnik: 3.2
Rocznik: 2007
Postów: 625
Domyślnie

kreml, a nie masz przypadkiem w swoim Mondku TCS-a ??
Pytam, bo jeżeli masz, to przy pedale gazu jest siłownik, który blokuje go dosyć skutecznie w przypadku zadziałania TCS-a. Często jednak siłowniczek ten potrafi się zaciąć i wtedy pedał stawia bardzo duży opór Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
- pzdr - Adam
"... nie wiedzieć... się nie opłaca..." Ford Scorpio Team
Adam_2000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.