|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-10-2009, 06:54 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2000
Postów: 48
|
Obroty silnika ZETEC-SE 1,6l
Mam niewielki problem z silnikiem. Objawy są takie:
1. Czasami po przejechaniu paru km (2-3) od czasu zimnego silnika, kiedy wskazówka od temperatury jest już na środku od pewnej chwili, nastaje taki moment kiedy na biegu jałowym obroty potrafią zafalować i silnik gaśnie. Również z lekkim gazem przy ruszaniu potrafi wtedy zgasnąć, jeżeli akurat nie pamiętam, że to już jest ten moment, i nie dam więcej gazu niż zwykle. Problem powtarza się właściwie za każdym razem, kiedy rano wyjeżdżam z parkingu i zawsze ten krótki okres "chęci do gaśnięcia" pojawia się po podobnym czasie i trwa parę - paręnaście sekund. 2. Druga sprawa, i to występuje tylko na ciepłym silniku, w czasie jazdy. Przy zmianie biegów, kiedy wciskam sprzęgło i puszczam gaz, obroty spadają dość powoli - zbyt powoli, nie jest to długi czas ale myślę, że spadają o 80% dłużej niż normalnie. Utrudnia to płynną zmianę biegów i trochę dziwi. 3. Pedał gazu się zacina w porze porannej, przy pierwszych kilku wciśnięciach. Choć podejrzewam, że nie ma to związku z poprzednimi dwoma problemami, to mam pytanie: W instrukcji "TIS" do Forda napisali, że: UWAGA: Nie próbuj czyścić korpusu przepustnicy. Otwór i przepustnica są pokrywane w produkcji specjalną powłoką, której nie należy usuwać. W takim razie czy mogę jakoś bezpiecznie przeczyścić mechanizm przepustnicy, by się nie zacinał? I nasmarować? Sama linka chodzi bezproblemowo, problem jest po stronie mechanizmu przepustnicy. Jakieś pomysły? Nic jeszcze nie robiłem, by rozwiązać pierwsze 2 problemy. |
30-10-2009, 07:24 | #2 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 20-10-2009
Skąd: wielkopolska
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 benzyna
Rocznik: 2000
Postów: 6
|
Odp: Obroty silnika ZETEC-SE 1,6l
Witam Powodów poże być sporo. W moim 1.8 zetec przyczyną niestabilnych obrotów (nagle rosnących, nie spadających) był silniczek krokowy. Wymieniłem go razem z przewodem i zaworkiem odpowietrzenia skrzyni korbowej koszt ok. 400 zł i problem ustąpił. Ale po wymianie trzeba zresetować komputer.
|
30-10-2009, 09:18 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 19-07-2005
Skąd: Bydg.
Model: Focus SEDAN
Silnik: 1,6 Ghia
Rocznik: 2000
Postów: 1,538
|
Odp: Obroty silnika ZETEC-SE 1,6l
Witam
Ad. 1 - w mojej foce też po wysprzegleniu obroty spadały zbyt nisko, kilka razy silnik zgasł. Pomogła wymiana silnika krokowego. I nie trzeba było niczego resetować. Pozdrawiam |
30-10-2009, 11:14 | #4 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2000
Postów: 48
|
Odp: Obroty silnika ZETEC-SE 1,6l
Cytat:
----- Dodam jeszcze, że czasem ze świateł słabo się zbiera - nie bardzo reaguje na gaz, dopiero po chwili lepiej ciągnie. --------- No to posłuchałem dotychczasowych rad i wygląda na to, że czyszczenie tzw. silnika krokowego (Zaworu regulacji ilości powietrza biegu jałowego (IAC)) pomogło na gaśnięcie i wahania obrotów na biegu jałowym, czyli punkt 1 z pierwszego postu. Nic nie było resetowane ani podpinane pod komputer, tylko czyszczenie. Co do punktu 2, możliwe, że też silnik krokowy ma na to wpływ, ale jeszcze za mało pojeździłem, żeby ocenić, zresztą zimno jest a na zimno ten objaw nie bardzo dawał się zauważyć. Punkt 3 też na razie rozwiązany - przepustnica była brudna w środku, i dlatego się przycinała, postanowiłem nie przejmować się zbytnio tą niby specjalną warstwą, zobaczymy co z tego wyniknie. Jeszcze jedno - doszedłem do tego, że po czyszczeniu krokowca jest coś lepiej, ale na benzynie jest całkiem dobrze, jednak na gazie się coś zmienia. Ale na razie jest nieźle, inna sprawa że nie jest jeszcze tak zimno. Ostatnio edytowane przez mamrot ; 15-11-2009 o 12:31 |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|