|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-02-2006, 16:52 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-02-2006
Postów: 4
|
Problem z elektryką w Mondim 1.8 MKI
Witam.
Dopiero się zarejestrowałem, więc witam wszystkim!!! Mam duży problem i nie wiem co robić. Wczoraj zgasła mi żarówka od świateł mijania. Lewa. Zdjęłem maskę, wyjąłem AKU i wymieniłem zarówkę, założyłem AKU, wsiadam, kręcę kluczykiem....... a tam lekko zapala się zegar i lampka akumulatora i nic. Jakby zdechł! Ładowałem całą noc pod prostownikiem, to odpalił pompę paliwową i zegar i nic. Wziąłem z drugiego samochodu akumulator i wsadziłem ale ten jest 45AH i 450A, no i odpaliły wszystkie kontrolki, pompa ale nie kręci rozrusznika - tylko raz się udało w ogóle tyle odpalić. Potem sytuacja się powtarza, pali się tylko zegar i nic. Mój akumulator był 55AH 510A ale on jest na 100% popsuty, gdyż nie odpalił samochodu z którego wyciągnąłem ten drugi. Wiem że mam akumulator do wymiany, kupię od razu 60ah, ale nie wiem czy nie mam jakiegoś zwarcia w elektryce, może przy wymianie żarówki coś popsułem (ale wszystko poszło z nią ok). Czy mogło być tak, że te 45AH to było za mało do uruchomienia rozruchu i komputer go potem odłączył?? i Dlatego więcej nic nie palił oprócz zegara a za chwilę odpalił 2 samochód Pozdrawiam |
24-02-2006, 16:57 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 08-11-2005
Skąd: Skarżysko Kam
Model: Mondeo
Silnik: 2,5V6
Rocznik: 1998
Postów: 482
|
45 AH to nie wszystko ważny jest jeszcze prąd rozruchu podany w Amperach. Wydaje mi się, że mimo wszystko na 45AH powinien choć raz obrócić silnikiem. Ale wydaje mi się ,że 45AH to za mało powinno być około 60AH. A swoją drogą to proponuje wyczyścić klemy dokładnie i dochodzące do nich styki cienkich kabelków. (I czy napewno wszystkie te cienkie kabelki podłączyłeś zakładając inny akumulator ??)
__________________
Escort MK III 1.6 D - Escort MK VI 1.6 16V - Mondeo MK I 1.8 16V. - Mondeo MK II 2,5 V6 ;-)) Oto moja historia |
24-02-2006, 17:38 | #3 |
ford::professional
Imię: Kornel
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo titanium
Silnik: 2.0 H.E benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 1,413
|
No właśnie zacznij od przeczyszczenia wszystkich połonczeń przy aku oraz sprawdz czy wszystkie połonczenia są pewne. kiedyś w pół rocznym punto przy klemie była lużna śrubka do której był przymocowany cienki kabelek co dawało efekt jak by był rozładowany aku i nie dawało się zapalić samochodu
__________________
Pozdrawiam Kornel MONDEO MK4 TITANIUM 2.0 HE 2007 MONDEO MK2 GLX 1,6 + LPG 1997 sedan był escort mk V 1,6 efi cvh 105KM |
24-02-2006, 18:07 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 22-01-2006
Skąd: łask
Model: mondeo
Silnik: 1.8 lpg
Rocznik: 94'
Postów: 249
|
sprawdź też bezpiecznik od kompa
|
25-02-2006, 00:44 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-02-2006
Postów: 4
|
Kupilem akumulator Centra PLUS - CP10, 12V 520A 54Ah, wkładam, kręcę kluczyk - pompa rusza, wszystkie kontrolki się palą normalnie, nie kręci. Za chwilę pojawia się efekt rozładowania.
Odłączam aku ponownie i podłączam....... kręcę i zapala za 1 razem, wszystko OK Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czekam na ustawienie zapłonu i jadę sobie 20 km najwiecej 140km/h. Wszystko było bdb. Już po kryzysie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. THX Chyba się komputer blokuje jak ma za słabe napięcia, coś jakby sam odłączał wadlywy aku po 1 nieudanej próbie zapłonu. W ogóle polecam ten akumulator, jest na nim wskaźnik naładowania, ma dużą moc, 2 lata gwarancji, ma nową konstrukcję i dodatek wapnia (lepiej trzyma). jest polecany do Mondeo. Kosztował 199 PLN w Tesco. |
25-02-2006, 06:41 | #6 | |
ford::professional
Imię: Kornel
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo titanium
Silnik: 2.0 H.E benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 1,413
|
Cytat:
__________________
Pozdrawiam Kornel MONDEO MK4 TITANIUM 2.0 HE 2007 MONDEO MK2 GLX 1,6 + LPG 1997 sedan był escort mk V 1,6 efi cvh 105KM |
|
26-02-2006, 19:48 | #7 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 26-06-2004
Skąd: okolice W-wy
Postów: 1,175
|
Cytat:
Kiedyś w zimę zdarzyło mi się nie domknąć drzwi - efekt - wszystkie lampki oświetlenia wnętrza paliły sie przez dobrych kilkanaści godzin. Dopiero w nocy przypadkiem przez okno zobaczyłem, że samochód podświetlony. Niestety akumulator był już za słaby żeby auto uruchomić. Zapalały się elegancko wszystkie lampki i wskaźniki a nawet światła postojowe (no i oczywiście oświetlenie wnętrza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ), ale nawet nie próbował zakręcić - było słychać delikatne "cyk" i cisza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Akumulator był praktycznie nowy - miał parę miesięcy. Ładowałem do parę godzin na samochodzie i odpalił bez problemu. Więc nie wiem czy to komputer czy jakiś inny układ, ale raczej jest jakieś zabezpieczenie. Adam
__________________
Cytat z przed ok. 2800 lat: "Dojechał aż do nich, ale nie wraca, sposób zaś jazdy jest taki jak u Jehu, syna Nimsziego, gdyż jedzie jak szalony." II Królewska 9;20 (Stary Testament) |
|
26-02-2006, 20:11 | #8 |
ford::professional
Imię: Kornel
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo titanium
Silnik: 2.0 H.E benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 1,413
|
,AT,
Przecierz napisał że wymienił na nowy aku i dopiero po drugim razie jak podłonczył klemy to zapalił a w między czasie nic nie ładował. U ciebie padł kompletnie aku i był tak rozładowany że mu brakło prądu żeby mogło cewkę wciągnąć w rozruszniku stąd było słychać "cyk"a nie że komp blokuje silnik i nie mozna odpalić samochodu
__________________
Pozdrawiam Kornel MONDEO MK4 TITANIUM 2.0 HE 2007 MONDEO MK2 GLX 1,6 + LPG 1997 sedan był escort mk V 1,6 efi cvh 105KM |
26-02-2006, 20:22 | #9 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: Focus
Silnik: PNDD + LPG
Rocznik: 2018
Postów: 3,510
|
Cytat:
Często trafiam na kiepski styk na klemach. Nie raz ludzie już po lawetę dzwonią. Ostatnio paliłem sąsiada na kable i miał tak zasyfione klemy, że krokodyle mi się potopiły, takie prąd miał super przejście :/
__________________
Tylko floty! |
|
27-02-2006, 08:54 | #10 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 26-06-2004
Skąd: okolice W-wy
Postów: 1,175
|
Cytat:
Natomiast co do odcięcia zapłonu, to nadal nie jestem przekonany Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ten mój akumulator nie był całkiem "padnięty", pompa paliwa była słyszalna i w ogóle wszystko świeciło OK. Jednakże nie jestem tu żadnym autorytetem, więc nie będę się upierał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Adam
__________________
Cytat z przed ok. 2800 lat: "Dojechał aż do nich, ale nie wraca, sposób zaś jazdy jest taki jak u Jehu, syna Nimsziego, gdyż jedzie jak szalony." II Królewska 9;20 (Stary Testament) |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|