Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 03-07-2008, 15:10   #1
Viggen
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Model: focus & Mondeo
Silnik: 1.6 tdci; 2.0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 8
Domyślnie [MK3] Utrata polowy mocy po naprawie.

Witam szanownych Mondmaniakow Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przewertowalem zawartosc forum lecz niestety nie znalazlem czegos co mogloby jednoznacznie wskazac przyczyne, wiec zwracam sie do was.

Moj mondziak MK3 2.0 TDDI byl w naprawie kilka tygodni (pomine okolicznosci). W tym czasie mial odpiety akumulator. gdy wrocil po perypetiach na droge okazalo sie ze ma mniej niz polowe mocy.

Przed naprawa samochod przyspieszal normalnie, nie mial problemu z moca. Obecnie ma problem podjechac pod krotka lecz dosc stroma gorke na 2 gdy poprzednio bez zajakniecia wjezdzal i przyspieszal na 3 biegu.
Obroty na biegu jalowym sa za wysokie okolo 900obrotow, podczas gdy przed naprawa mial okolo 750obr/min.
Samochod reaguje na pedal gazu z opoznieniem nawet na neutralnym biegu. pozniej wkreca sie w miare normalnie lecz nie podczas jazdy (obroty wzrastaja, zas predkosc bardzo nieznacznie wzrasta).
Podpiety pod komputer wskazal 2 bledy: czujnik przeplywy powietrza oraz czujnik turbiny.
Wyczyscilem dwukrotnie przeplywomierz i nie ma zadnej poprawy. sprubuje go zamienic z identycznym przeplywomierzem z dzialajacego poprawnie mondeo i zobacze czy to cos zmieni.
Jezeli ktos sie spotkal z podobnymi objawami prosze o rade, gdyz nie chce byc wolniejszy od malego fiata (ktorych tutaj zreszta nie ma).

PS: Przepraszam moderatorow za brak polskich znakow lecz to nie jest polski Windows i ten komputer ich po prostu nie posiada

Viggen jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2008, 16:23   #2
Piner
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-08-2007
Skąd: Elgin/Myslowice
Postów: 75
Domyślnie Re: [MK3] Utrata polowy mocy po naprawie.

Hmm wydaje mi sie ze akurat akumulator nie ma tu nic do rzeczy - jedyne co potem mozna zrobic to samoadaptacje chyba. A podczas samej jazdy nie ma wplywu na prace samego silnika.

Czytajac Twoj post od razu pomyslalo mi sie o turbinie - i to zanim doczytalem do bledow kompa.
POdaj, jesli mozesz dlaczego auto stalo w naprawie - to moze miec wplyw na obecna prace.

Czy podczas wchodzienia na obroty nie dymi?

P.S. 750 na TDDI to chyba troche malo na wolnych obrotach - wg ksiazki jest chyba 900-950
Piner jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2008, 16:38   #3
VoyTasS
ford::specialist
 
Avatar VoyTasS
 
Zarejestrowany: 25-11-2007
Skąd: lubelskie
Model: Focus MK1 GHIA
Silnik: 2.0 16V 131 KM Zetec + LPG
Rocznik: 2000
Postów: 676
Domyślnie Re: [MK3] Utrata polowy mocy po naprawie.

Sprawdź, czy podczas tej naprawy nie przestawili Ci rozrządu... mi to wygląda na główny problem
VoyTasS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2008, 17:14   #4
Viggen
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Model: focus & Mondeo
Silnik: 1.6 tdci; 2.0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 8
Domyślnie Re: [MK3] Utrata polowy mocy po naprawie.

wymiana dotyczyla sprzegla, kola dwumasowego, wymiany paskow gumowych.
Pisalem o odlaczeniu nie z uwagi na podejrzenie w tym kierunku lecz z uwagi na kwestie opisywana przez niektorych resetowania komputera (ze zrestowany jest i to dokumentnie) :fcp3
pierwszy mechanik podejrzewal turbine ze bede mial do wymiany lecz do wymiany sprzegla rozebral mi caly przod i to tak zostawil (lampy, zderzak, pas, przedni, odpial chlodnice, ogolnie auto wygladalo jak po czolowce). Drugi odebral samochod na lawecie, wymienil wszystkie elementy i poskladal przod. Samochod jest ogolnie sprawny poza ta usterka.
Drugi mechanik (znacznie bardziej fachowy) wykluczyl turbine (tym bardziej ze samochod z pracujeaca sprawnie turbina przyjechal do warsztatu).
Gdzie jest czujnik turbiny i jak go sprawdzic czy to on jest przyczyna?
Raczej to nie roazrzad gdyz samochod zapala tak jak zapalal wczesniej (od dotyku jak benzynowy).
Viggen jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2008, 21:00   #5
Piner
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-08-2007
Skąd: Elgin/Myslowice
Postów: 75
Domyślnie Re: [MK3] Utrata polowy mocy po naprawie.

sprobuj moze to [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Piner jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2008, 09:05   #6
Viggen
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Model: focus & Mondeo
Silnik: 1.6 tdci; 2.0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 8
Domyślnie Re: [MK3] Utrata polowy mocy po naprawie.

czytalem ten topic wczesniej, lecz to nie kwestia przeowdu gumowego (tez to sugerowalem mechanikowi).
Na razie wymienie te dwa czujniki (jak znajde gdzie jest ten od turbiny) i mam nadzieje ze znow "MOC BEDZIE ZE MNA" :fcp16
Viggen jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2009, 16:44   #7
DJNOMM
ford::amateur
 
Avatar DJNOMM
 
Zarejestrowany: 23-02-2009
Skąd: Wielka Brytania
Model: MONDEO MK3 TDDI - ZETEC
Silnik: 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 3
Domyślnie Odp: [MK3] Utrata polowy mocy po naprawie.

Witam. Mam identyczny problem. Dokładnie jakbyś skopiował Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ( auto bylo dobre, 1 mechanik rozebrał silnik na częsci pierwsze, ale już nie umiał złozyć, 2 mechanik nic nie zrobił) wkońcu auto poskladałem. Ale nie ma mocy. Wymianiłem turbinę. Dalej nie ma mocy ( poprzednia była dobra). Nikt nic nie wie. Każdy spekuluje i gdyba.... ostatnio mnie micra wyprzedziła z silnikiem ( chyba 1.1l)
__________________
FORD MONDEO 2.0 TDDI - ZETEC - 2001 -DURATORQ DI
DJNOMM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.