Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 14-08-2013, 00:16   #11
MaXyM
ford::specialist
 
Avatar MaXyM
 
Zarejestrowany: 06-12-2008
Model: FFII + Mondeo MK4 FL
Silnik: 1.8TDCi + 2.0TDCi
Rocznik: 2006 + 2011
Postów: 511
Domyślnie Odp: komunikat "przeciążenie filtra silnika"

Mnie sie "oczyszcza" filtr i jezdzac po miescie z max 2500 rpm.
Czemu twierdzisz ze to za malo? IMO totalna bzdura. Przy 2500 mozesz miec zmieniona mape podgrzewajac DPF do wystarczajacej temp.

MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-08-2013, 06:43   #12
hefi
ford::average
 
Avatar hefi
 
Imię: Stefan
Zarejestrowany: 30-04-2008
Model: masakra
Silnik: 1500
Rocznik: 1981
Postów: 100
Domyślnie

Cytat:
Napisał danielr Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Moim zdaniem ten komunikat dotyczył DPF. Przy 130 km/h na trasie nie oczyścisz filtra, bo ten silnik ma wtedy poniżej 2,5 tys. obrotów a to za mało. No chyba, że jechałeś na trójce albo na czwórce całą trasę to generalnie wtedy mógłby się DPF wypalić ładnie.
Glupoty

Radzę poczytać instrukcję
hefi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-08-2013, 09:58   #13
PAFFCIO
FCP Member
 
Avatar PAFFCIO
 
Zarejestrowany: 18-09-2007
Skąd: Sz-n/W-wa
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 09.2007
Postów: 1,480
Domyślnie Odp: komunikat "przeciążenie filtra silnika"

Cytat:
Napisał hefi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Glupoty

Radzę poczytać instrukcję
Zanim komuś napiszesz o głupotach warto uściślić posiadane informacje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
1. W instrukcji do mondeo 2.0 TDCi z pierwszego wypustu, tak do 11.2008, jest wprost napisane, że można wymusić proces wypalania dpf'u poprzez jazdę na podwyższonych obrotach (w załączeniu, str 150). Podobno, po aktualizacji softu pod koniec 2008 roku taką możliwość usunięto, zostawiając wyłącznie opcję automatycznego (pkt.2) wypalania lub serwisowego, tj. po podłączeniu diagnostycznym włącza się opcję serwisową.
2. Oprócz tego sposobu, w mondeo działa autonomiczny system kontroli i dopalania dpf'a, który niezależnie od czasu, aktualnej prędkości czy jakichkolwiek innych czynników inicjuje proces wypalania. Widać to po podłączeniu do komputera, gdzie podane są informacje kiedy ostatnio została podjęta taka próba, czy przebiegła i zakończyła się pomyślnie oraz ewentualnie za ile km zostanie powtórzona. Dodatkowo widać co ile km jest ona średnio podejmowana (u mnie np to ok 480 km)

Reasumując, niektórzy wciąż mogą dopalać dpf'a poprzez odpowiednią jazdę (ja dość często to robię) natomiast u wszystkich działa (lepiej lub gorzej) automatyczny proces wypalania dpf'a.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Instrukcja DPF 1.jpg (17.0 KB, 141 wyświetleń)
__________________
PAFFCIO jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-08-2013, 23:08   #14
arkmyl12
ford::advanced
 
Imię: Arek
Zarejestrowany: 11-06-2010
Skąd: Wrocław
Model: Mondek Titek X / Transit Connect
Silnik: 2,0 tdci 140KM /1,8 tdci 110kM
Rocznik: 2008 / 2007
Postów: 261
Domyślnie Odp: komunikat "przeciążenie filtra silnika"

Jakiś czas temu miałem problem objawiający się tym że po ostrzejszym przyspieszaniu wywalało komunikat "usterka silnika" - podświetlało przycisk od esp i jechał jak wół w awaryjnym. Po wizycie w warsztacie usłyszałem że juz będzie ok, zostały zmienione ustawienia dpf i moze czasem dymic...
arkmyl12 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2013, 23:15   #15
chase1
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-03-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 107
Domyślnie Odp: komunikat "przeciążenie filtra silnika"

Pierwszy raz ten komunikat pojawił się u mnie +/- w maju, później pojawiał się coraz częściej - ale bez żadnej reguły (zazwyczaj gdy jechałem bardziej dynamicznie).

W aso najpierw mówili, że to nic takiego, później że dpf, jeszcze później że w sumie to sami nie wiedzą...

W międzyczasie pojawiały się inne problemy - czasami gasł jak dojeżdżałem do świateł, czasami zdarzyło mu się szarpnąć przy przyspieszaniu, czasami nie chciał przyspieszać; różne dziwne rzeczy się działy.
Na koniec - i za razem potwierdzenie mojej tezy o dpf'ie, wzrósł mi poziom oleju.

Wywaliłem dpf'a i wszystkie problemy znikły.
chase1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-08-2013, 23:54   #16
arkmyl12
ford::advanced
 
Imię: Arek
Zarejestrowany: 11-06-2010
Skąd: Wrocław
Model: Mondek Titek X / Transit Connect
Silnik: 2,0 tdci 140KM /1,8 tdci 110kM
Rocznik: 2008 / 2007
Postów: 261
Domyślnie Odp: komunikat "przeciążenie filtra silnika"

Wiec pewnie mój dpf zaczyna żegnać się z tym światem. A już zaczynałem mieć nadzieję że to któryś z filtrów eksploatacyjnych.
arkmyl12 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2013, 00:19   #17
danielr
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-01-2005
Skąd: Warszawa
Model: mondeo mkIV kombi
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 527
Domyślnie Odp: komunikat "przeciążenie filtra silnika"

@hefi: znam instrukcję w kontekście DPF na pamięć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To ja kupiłem jeden z pierwszych mkIV w tym kraju i to ja mam nim obecnie nakręcone 200 tys. km bez większego problemu z DPF oraz ogólnie z całym samochodem. PAFFCIO dobrze napisał powyzej - są 2 sposoby wypalania DPF. Ale warto pociągnąć temat ten dalej. Jeżeli nieświadomy niczego użytkownik przerywa procedurę autonomicznego wypalania DPF poprzez zgaszenie silnika z dowolnego powodu (tankowanie, dojechał do celu, zatrzymała go policja itp.) to DPF się nie oczyści. Owszem - samochód podejmie kolejną próbę oczyszczenia po osiągnięciu odpowiednich parametrów pracy (temperatura, czas jazdy od włączenia itp.) ale jeśli znowu nieświadomy niczego użytkownik znów go zgasi i przerwie procedurę to bardzo mi przykro ale tak traktowany DPF się nigdy nie oczyści. Powtórzę więc jak mantrę - jeżeli raz na tankowanie pojedziesz ostrzej trzymając silnik na wysokich obrotach (co wcale nie oznacza łamania przepisów, bo możesz taki efekt uzyskać jadąc sztucznie na dwójce po mieście) to unikniesz wszelkich problemów z DPF.

@PAFFCIO - mam soft po aktualizacji i nic się nie zmieniło. Jestem w stanie wywołać wypalanie DPF.

@Arkmyl12 - DPF do oczyszczenia potrzebuje 2 rzeczy: odpowiednio wysokiego ciśnienia oraz temperatury spalin. W MkIV DPF jest suchy i wbrew opiniom różnych speców spokojnie dojeżdża 200 tys. km i więcej.
__________________
--
DanielR
danielr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2013, 06:25   #18
hefi
ford::average
 
Avatar hefi
 
Imię: Stefan
Zarejestrowany: 30-04-2008
Model: masakra
Silnik: 1500
Rocznik: 1981
Postów: 100
Domyślnie

To powiedzcie mi jak wysokie obroty muszą być aby wymusić to wypalanie?:confused:
hefi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2013, 08:55   #19
chase1
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-03-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 107
Domyślnie Odp: komunikat "przeciążenie filtra silnika"

Cytat:
Napisał danielr Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
@hefi: znam instrukcję w kontekście DPF na pamięć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To ja kupiłem jeden z pierwszych mkIV w tym kraju i to ja mam nim obecnie nakręcone 200 tys. km bez większego problemu z DPF ......
W MkIV DPF jest suchy i wbrew opiniom różnych speców spokojnie dojeżdża 200 tys. km i więcej.
moj mondek 205 tys km przejechal bez problemow; niestety do 210 tys dpf juz nie dotrwal.



Cytat:
Napisał hefi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To powiedzcie mi jak wysokie obroty muszą być aby wymusić to wypalanie?:confused:
w instrukcji masz napisane - z tego co pamietam 3500rpm (poprawcie mnie jesli sie myle)
chase1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2013, 09:03   #20
danielr
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-01-2005
Skąd: Warszawa
Model: mondeo mkIV kombi
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 527
Domyślnie Odp: komunikat "przeciążenie filtra silnika"

Moja instrukcja wspomina o "możliwie wysokich obrotach" a więc też nie precyzuje tego pojęcia.
Osobiście uważam, że jazda prawie na czerwonym polu obrotomierza tylko po to, żeby wyczyścić DPF to kompletny bezsens. Ze moich doświadczeń wynika, że z całą pewnością musi to być ponad 3000 rpm. Żeby nie katować silnika wypalam DPF w zakresie 3000-3500.

Chase przestraszyłeś mnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a czy coś zapowiadało koniec DPF czy po prostu padł z dnia na dzień ? Bo mój zachowuje się serio jak nowy.
__________________
--
DanielR
danielr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.