Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 11-03-2006, 21:57   #1
Dawcio
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 31-01-2006
Skąd: Kraków
Postów: 26
Domyślnie Wymiana paska klinowego.

Cześć.Czy może ktoś mi doradzić co ile tys.km należy wymienić pasek diselku?
I jakie są objawy gdy już jeststary i do wymiany? :fcp1

Dawcio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2006, 23:50   #2
kzarczyn
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 17-12-2005
Skąd: Lubelskie
Model: Passat
Silnik: 1.9TDI AFN
Rocznik: 1994
Postów: 220
Domyślnie

Z tego co wiem to pasek klinowy należy wymienić gdy piszczy na małych obrotach i nie da się go juz bardziej naciągnąć. Zwłaszcza że pęknięcie paska klinowego niczym nie grozi.
Jak sie mylę to niech mnie ktoś poprawi.
__________________
60 koni + 1
kzarczyn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2006, 09:35   #3
essimmaniak
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-04-2005
Skąd: Białystok
Postów: 88
Domyślnie

Masz rację, kzarczyn, ale trzeba pamiętać, że naciąganie paska klinowego to robota dla białych, cywilizowanych ludzi. Jeśli naciągniesz zbyt mocno, to zniszczysz łozyska i koszt będzie duuuuzo wiekszy niż wymiana paska na czas.
pozdr
essimmaniak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2006, 10:34   #4
kzarczyn
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 17-12-2005
Skąd: Lubelskie
Model: Passat
Silnik: 1.9TDI AFN
Rocznik: 1994
Postów: 220
Domyślnie

Witam
Chodziło mi o to że by naciągać tak jak jest napisane w instukcji, a nie na siłę. Po za tym u mnie jest mechaniczne ograniczenie że bardziej już się nie da naciągnąć. Jak wtedy zacznie piszczeć to pozostaje już tylko wymiana.
Słyszałem że jest specjalny środek do spryskiwania paska aby nie piszczał, spotkał się ktoś z czymś takim?
__________________
60 koni + 1
kzarczyn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2006, 11:13   #5
essimmaniak
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-04-2005
Skąd: Białystok
Postów: 88
Domyślnie

Tak, jest taki. Można kupić np w Norauto itp. Ale składem chyba niewiele różni się od dobrego, starego WD-40.
essimmaniak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2006, 19:31   #6
Dawcio
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 31-01-2006
Skąd: Kraków
Postów: 26
Domyślnie

Dzięki.Ja ma przejechane na pasku ok 60 tys.km i boję się czy mi nie pęknie,ale jeszcze nie piszczy! :fcp4
Dawcio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2006, 22:56   #7
wujek75
ford::specialist
 
Avatar wujek75
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 718
Domyślnie

...ostatnio wymieniałem w mojej 1,8TD oba paski (wieloklinowe) jeden napędza pompę drugi alternator - oba mają jednakowy rozmiar - zapłaciłem w sklepie z częściami do forda za oba (contitech) bodajże 24zł, więc w sumie groszowa sprawa zważywszy, że starczą na najbliższe 2-3 sezony a mam pewność, że w trasie nie strzelą :fcp1 ...
__________________
obecnie:
Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r
Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990
Transit 2,5D - tranzuś z 1991

...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r...
wujek75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2006, 14:09   #8
_-MoKrY-_
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-12-2005
Skąd: Gdańsk
Postów: 18
Domyślnie

w tych fiestach paseck alternatora napędza również pompę wody, ja zmieniam co 40 tysięcy, bo z rególy ma juz dosyć po tym przebiegu,
_-MoKrY-_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.