|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-12-2009, 09:55 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-07-2007
Skąd: dolny śląsk
Model: Focus X100
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 222
|
"świerszczenie" spod maski
Od jakiegoś czasu pojawiło mi się świerszczenie spod maski - dzwięk dochodzi od strony lewej tam gdzie pasek klinowy. Pasek był wymieniany ok 15000 temu wraz z rozrządem mechanik ocenia jego stan na bdb. Wymieniłem wcześniej rolki napinacza i prowadzącą (łożyska były faktycznie zużyte) i ustało na jakiś czas teraz jednak wróciło spowrotem. Ostatnio byłem u mechanika to przesmarował cały pasek delikatnie olejem i była cisza niestety tylko tego dnia bo następnego znów to samo.. Wcześniej jak wymieniałem rozrząd mechanik ostrzegał mnie bo też słyszał ten dźwięk (ja wtedy nie słyszałem bo był b.cichy) , że jak wróci to trzeba będzie napinacz wymienić i psiknał czymś tam na napinacz i jeździłem czy to może być napinacz sam w sobie? (no bo rolki wymieniałem).
Auto jeździ b.dobrze ale drażni mnie ten dźwięk? Co z tym zrobić? |
09-12-2009, 09:03 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-07-2007
Skąd: dolny śląsk
Model: Focus X100
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 222
|
Odp: "świerszczenie" spod maski
Ktoś ma jakieś pomysły? Może ktoś z tym walczył ?
|
09-12-2009, 11:13 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2009
Model: Focus Mk3 FL kombi
Silnik: 1.5 tdci 120KM
Rocznik: 2015
Postów: 684
|
Odp: "świerszczenie" spod maski
Wydaje mi się, że mylisz pasek rozrządu z paskiem klinowym. Klinowy odpowiada za napęd alternatora i ładowanie, mechanik mógł tylko po klinowym cokolwiek psikać. Cały rozrząd jest zabudowany, bez zdejmowania obudowy niczego nie dotkniesz ręką.
Skoro posmarowanie klinowego i ewentualnie jego napędu pomogło to masz odpowiedź na swoje pytanie, pamiętaj tylko że cudowne pryskacze to ZAWSZE PÓŁŚRODKI skuteczne na jeden dzień. |
09-12-2009, 19:29 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-07-2007
Skąd: dolny śląsk
Model: Focus X100
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 222
|
Odp: "świerszczenie" spod maski
Oczywiście chodzi o klinowy i tak też napisałem. Wspomniałem jedynie, że przy wymianie rozrządu facet ostrzegał o przyszłej wymianie napinacza.
Mówisz, że mam odp. może i tak ale wymieniać pasek na nowy jeżeli ten jest w bdb. stanie i przejechał jakieś 10k ? Czy to może być wina napinacza, że np. nie wiem - ma jakieś luzy i pasek nie chodzi idealnie równo i dlatego obciera i daje ten dźwięk? |
09-12-2009, 20:33 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 22-08-2004
Skąd: Wien
Model: VW Golf 6 - Variant
Silnik: TSI 90 kW - 7 DSG
Rocznik: 2010
Postów: 658
|
Odp: "świerszczenie" spod maski
W moim wymienilem caly komplet ,wraz z nowym napinaczem i jest spokoj.
|
10-12-2009, 10:27 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-07-2007
Skąd: dolny śląsk
Model: Focus X100
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 222
|
Odp: "świerszczenie" spod maski
Jaki napinacz i pasek kupiłeś?
|
12-12-2009, 17:22 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-07-2007
Skąd: dolny śląsk
Model: Focus X100
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 222
|
Odp: "świerszczenie" spod maski
|
13-12-2009, 08:52 | #8 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 22-08-2004
Skąd: Wien
Model: VW Golf 6 - Variant
Silnik: TSI 90 kW - 7 DSG
Rocznik: 2010
Postów: 658
|
Odp: "świerszczenie" spod maski
Cytat:
Stary (orginalny) tez byl SKF-Ford,reszte kupilem "orginal". |
|
09-01-2010, 12:17 | #9 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 08-11-2009
Skąd: jelenia góra
Model: fordmondeo mk4
Silnik: 2,0 tdci 140km
Rocznik: 2008
Postów: 4
|
Odp: "świerszczenie" spod maski
Cytat:
|
|
09-01-2010, 13:08 | #10 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 22-08-2004
Skąd: Wien
Model: VW Golf 6 - Variant
Silnik: TSI 90 kW - 7 DSG
Rocznik: 2010
Postów: 658
|
Odp: "świerszczenie" spod maski
Ciezko powiedziec co piszczalo ,poniewaz wymienilem kompletny rozrzad,pasek wielorowkowy z napinaczem i kolem posrednim,oraz pompe wody. Stare czesci zabralem ,ale na "oko" to moge powiedziec tylko tyle,ze pasek wielorowkowy byl sparcialy,a reszta wizualnie w niezlym stanie.
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|