|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-11-2008, 13:02 | #11 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Re: [mk3] ciężko wchodzi jedynka i wsteczny
Tak jest w wielu samochodach różnych marek, a spowodowane jest tym, że po wysprzęgleniu:
- albo tarcza sprzęgła osadzona na wieloklinie wałka sprzęgłowego nie przesuwa się swobodnie po nim ( kurz, brud) i nadal delikatnie przylega do koła zamachowego, - albo tarcza dociskowa docisku - przenosząca moment poprzez sprężnujące płaskowniki - nie odsuwa się całkowicie od koła zam. tak jak powinna, - albo i jedno i drugie. Skutek jest taki, że wałek główny w skrzyni biegów - mimo wysprzęglenia - nadal się obraca i synchronizator aby załączyć bieg, musi go zatrzymać. Synchronizatory 1-go i wstecznego mają do pokonania największy moment obrotowy ( z tytułu przełożenia kół zębatych), najłatwiejszą robotę ma synchronizator 5-tego biegu. Kiedy już załączy się jakikolwiek bieg, wałek główny jest zatrzymany, czyli zerwana jest szczątkowa przyczepność tarczy do koła zam. lub docisku. Teraz można swobodnie włączać wszystkie biegi bez problemu, do czasu aż znowu puści się i wciśnie z powrotem pedał sprzęgła - sytuacja powtarza się. Dodam, że koło dwumasowe nie ma tu nic do rzeczy, bo miałem taką przypadłość w autach wiele, wiele lat temu. Ale ponieważ naprawa polega na wymianie kpl sprzęgła i oczyszczeniu wieloklina, mało kto zdecyduje się zostawić stare koło.
__________________
Zgredzik |
21-11-2008, 14:29 | #12 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: Pabianice
Postów: 471
|
Re: [mk3] ciężko wchodzi jedynka i wsteczny
a brak cisnienia w układzie hydraulicznym wchodzi w grę? Bo na pedale sprzęgła mam ok 1,5cm luzu i podejrzewam ten plastikowy cud techniki zwany dalej pompką.
|
21-11-2008, 14:57 | #13 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Re: [mk3] ciężko wchodzi jedynka i wsteczny
Te zjawisko występuje także przy sterowanie mechanicznym (linką), tym nie mniej spróbuj podpompować 3 - 4 razy i potem pchaj bieg. W końcu przyczyną jest niecałkowite wysprzęglenie. Jeśli bieg wejdzie gładko, to może to być zapowietrzenie.
__________________
Zgredzik |
21-11-2008, 21:22 | #14 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: Pabianice
Postów: 471
|
Re: [mk3] ciężko wchodzi jedynka i wsteczny
Dzisiaj znajomy znachor powiedział mi "bez rozebrania się da określić dokładnie co to jest", spytał czy mam jakieś wycieki, mam między skrzynią a silnikiem przecieka simering wału ale obudowa jest lekko zapocona tylko. Według niego olej + jakieś zanieczyszczenie mogą sklejać tarcze z dociskiem, na postoju, w ruchu nie bo dodatkowo działa jeszcze siła odśrodkowa. Powiedział bym wymienił płyn hamulcowy, podejrzewam, że od początku nie był wymieniany, on się tego nie chce podjąć bo twierdzi, że po takim czasie puszczą gumki i siądzie pompa hamulcona za pedałem hamulca :548: , możiwe to?
|
21-11-2008, 22:37 | #15 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Re: [mk3] ciężko wchodzi jedynka i wsteczny
Nawet mocno cieknący siemmering na wale silnika nie zanieczyści sprzęgła, siła odśrodkowa odrzuca olej na obudowę i po jej ściankach ścieka na zewnątrz.
W ogóle nie rozumiem, o czym znachor mówi. Biegi w czasie jazdy to po pierwsze najczęściej biegi wyższe ( momenty na synchronizatorach mniejsze) więc się jakoś załączają i po drugie przy przechodzeniu na coraz wyższy bieg najczęściej musi wystąpić moment, kiedy obroty wałków wymagających zsynchronizowania i załączenia są takie same i - pyk, bieg wchodzi jak w masełko. Zauważ też, że jedynka którą ciężko włączyć po zatrzymaniu się i wciśnięciu sprzęgła, wchodzi jak malina gdy jeszcze się dotaczasz tuż przed zatrzymaniem ( bo wałek główny - szczątkowo obracany przez walnięte sprzęgło - ma zbliżone obroty do wałka zdawczego, napędzanego przez koła, synchronizator prawie nie pracuje). Generalnie z tym można jeździć, starając się nie katować synchronizatora jedynki ( ja miałem odruch, że przed włączeniem na postoju jedynki, załączałem czwórkę). Czeka cię i tak uszczelnienie silnika - to kwestia czasu - co związane jest z wywaleniem skrzyni, więc przy okazji..
__________________
Zgredzik |
12-01-2009, 09:26 | #16 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-08-2008
Skąd: Tychy
Model: Mondeo MKII kombi
Silnik: 1,8 16V + Junkers
Rocznik: 1997
Postów: 384
|
Re: [mk3] ciężko wchodzi jedynka i wsteczny
Mam ten sam problem juz od dłuzszego czasu (jakies 5 miesiecy) po wymianie sprzęgła, na starym chodziło wszysko jak malina. Odpowietrzano mi uklad juz chyba ze trzy razy... dalej to samo. Zastanawiam sie czy dobrze to robią bo efektu brak. Jaki jest najlepszy sposob??
__________________
|
12-01-2009, 14:46 | #17 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-12-2004
Skąd: Inowrocław
Model: Mondeo Mk III
Silnik: 2.0 TDCi 131 KM
Rocznik: 2005
Postów: 537
|
Re: [mk3] ciężko wchodzi jedynka i wsteczny
U mnie w 3 letnim aucie jest tak smao. W poprzednim Mondeo miałem tak samo. Wydaje mi się, że ten typ tak ma. Nic z tym nie rozbiłem w poprzednim Mondeo a przejechałem 50 tyś km. Tym już zrobiłem 25 tyś i jest dokładnie tak samo. Nic się nie pogarsza.
Nie przejmuje się tym. A zapewne objawy ci się pogarszają zimową porą???
__________________
Mk III '05 131/6 TDCi GHIA LCD Alpine Edition- black panther metalic |
12-01-2009, 21:16 | #18 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-08-2008
Skąd: Tychy
Model: Mondeo MKII kombi
Silnik: 1,8 16V + Junkers
Rocznik: 1997
Postów: 384
|
Re: [mk3] ciężko wchodzi jedynka i wsteczny
A dokładnie..... najlepsze ze przed wymiana sprzegla bylo elegancko, biegi wchodzily doslownie dwoma palcami, nawetjednym ;p a teraz lipa jak fix..... i jak tu dac samochod żonie ??
__________________
|
11-03-2009, 13:26 | #19 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-06-2008
Model: mark three
Silnik: dwójeczka
Rocznik: zero trzy
Postów: 12
|
Odp: [mk3] ciężko wchodzi jedynka i wsteczny
Witam.
Mialem ten sam problem. W warsztacie chcieli jakies kola wymieniac(?) Wyczytalem na forum, ze to prawdopodobnie nieodpowietrzony uklad hydrauliczny lozyska. Polecilem im to sprawdzic, mowili ze to pewnie nie pomoze, ale w koncu podpompowali i biegi wchodza jak nowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez err ; 11-03-2009 o 13:29 |
14-08-2010, 17:34 | #20 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-07-2010
Model: mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2005
Postów: 15
|
Odp: [mk3] ciężko wchodzi jedynka i wsteczny
Witam wszystkich
mam problem taki sam jak Wy !!! JEDYNKA CIĘŻKO WCHODZI I WSTECZNY ZGRZYTA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeśli ktoś zna rozwiązanie proszę o pomoc. Dodam że olej w skrzyni wymieniłem na inny choć stary był, sprzęgło bierze dobrze. MONDEO 2005 1.8 |