Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-01-2009, 20:46   #11
motorek26
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar motorek26
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
Domyślnie Re: [MKI] Sprężanie na garach - interpretacja

Cytat:
Czytałeś skan książki (strony, a nawet połowa strony),?
kolecb, książki swoje a życie swoje ja tylko nadmienie że to co koledzy wyżej napisale to sie zgodze z nimi w 100%

motorek26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-01-2009, 14:57   #12
dj_opornik
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-03-2008
Skąd: Wrocław
Model: C-Max
Silnik: 1753 Fordowski TDCI Lynx
Rocznik: 2006
Postów: 188
Domyślnie Re: [MKI] Sprężanie na garach - interpretacja

Cytat:
Napisał kolecb
autko pali po standardowym grzaniu świec na dotyk, 2 grzanka przy -18 na dotyk, bez grzania trzeba pokręcić, nie żłopie oleju (zalany shell helix plus), nie kopci , oprócz bączków przy starcie doładowania, itp
To w takim razie ten pomiar jest lipny i to conajmniej o 5 bar.

Ktoś wyżej napisał że taki pomiar to lipa - nieprawda, kartkowy ciśnieniomierz jeśli jest sprawny i dobrze założą papier to jest dokładny.
dj_opornik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-01-2009, 18:10   #13
sokolasty
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-07-2008
Skąd: Stolyca Polskiey Miedzi
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 16V 85 kW
Rocznik: 1998
Postów: 64
Domyślnie Re: [MKI] Sprężanie na garach - interpretacja

IMO książka jest książka, i choć faktycznie ciśnienie 20 - 25 barów jest racze niskie dla klekotów (standardem jest circa about 30-35 bar), to bym problemów nie szukał. Gratuluję silniczka.
sokolasty jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2009, 09:50   #14
kolecb
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-10-2006
Model: mk1 kombi
Silnik: 1.8 td
Rocznik: 1993
Postów: 96
Domyślnie Re: [MKI] Sprężanie na garach - interpretacja

A jakie jest prawdopodobieństwo wykonania, żle pomiaru przez mechanika, mam tu na myśli zaniżenie wyników (bo o zawyżeniu nie wspomne),
Dodam tylko tyle, że autko buja się do 180 km, pewnie i by ciągneło do 190 km bo miało jeszcze siłe, tylko strach jechać taką prędkością no i te obroty ....
Jakie sa jeszcze objawy słabej kompresji?

Pali na dotyk, tak jak wyżej pisałem,
Kopcenie znikome (widoczne w nocy w światełkach )
Ma siłe, wbija się na górki bez redukcji (przyśpiesza)
Nie bierze oleju.
Nie bierze płynu chłodniczego.
kolecb jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2009, 10:40   #15
sokolasty
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-07-2008
Skąd: Stolyca Polskiey Miedzi
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 16V 85 kW
Rocznik: 1998
Postów: 64
Domyślnie Re: [MKI] Sprężanie na garach - interpretacja

Prawdobieństwo jest trudne do oszacowania, bo ani nie wiadomo, czy sprzęt jest OK (kiedy był sprawdzany), ani nie znamy błędu pomiarowego generowanego przez przyrząd, nie znamy kwalifikacji mierzącego itp (skrzywienie zawodowe metrologa długości i kąta). Zmiennych jest kupa, ale: jeżeli silnik chodzi OK, to wygląda, że pomiar był OK.

Możesz zawsze pojechać do innego warsztatu, wyskoczyć z paru zyli, itp. Sprawdź wcześniej, czy przyrząd ma świadectwo wzorcowania lub sprawdzenia (niektórzy zwą to błędnie - choc to temat na inną dyskusję - legalizacją) i jaki jest stwierdzony błąd pomiarowy oraz niepewność. Bez takiego kwitu żaden pomiar nie jest IMO do końca wiarygodny.
sokolasty jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2009, 11:10   #16
adam_aa22
ford::beginner
 
Avatar adam_aa22
 
Zarejestrowany: 30-04-2007
Skąd: Radomsko
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 TD 88KM
Rocznik: 1995
Postów: 35
Domyślnie Re: [MKI] Sprężanie na garach - interpretacja

Ja też robiłem w swoim mondeo ostatnio pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach (j ka będę w domu to wrzucę moje foty) i była spora różnica ciśnień bodajże na III miałem 29 bar a na I tylko 25 bar.
Jeśli chodzi o książkę to
po pierwsze:
Mam książkę z serii "sam naprawiam" identyczną z tą która jest na jednym ze zdjęć i znalazłem już kilka błędów, np demontaż miski olejowej w 1.8 TD ( w książce nie jest nic napisane że trzeba wyciągać skrzynię i demontować sprzęgło i koło zamachowe żeby dostać się do 4 śrub trzymających miskę od strony skrzyni, nawet ilość śrub jest podana w książce ale niestety BŁĘDNA!!)
Wracając do tematu, podane wartości ciśnień w książce to też mnie to zastanawiały... Sprawdzałem czy na pewno 2,5 MPa to 25 bar i wszystko się zgadza [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Po drugie;
to jeśli ktoś wie jakie powinny byś momenty dokręcania panewek wałka rozrządu oraz panewek korbowodowych to byłbym wdzięczny za pomoc, ponieważ w tej WSPANIAŁEJ książce nie mogę togo znalezć. Jestem na etapie składania silnika i potrzebuję w miarę szybko takie informację
adam_aa22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2009, 22:05   #17
spth
ford::advanced
 
Avatar spth
 
Zarejestrowany: 26-04-2007
Skąd: Jelenia Góra
Model: audi & neon
Silnik: 2,5 & 2.0
Rocznik: 2004 & 1996
Postów: 202
Domyślnie Re: [MKI] Sprężanie na garach - interpretacja

Cytat:
Napisał dj_opornik
Cytat:
Napisał kolecb
autko pali po standardowym grzaniu świec na dotyk, 2 grzanka przy -18 na dotyk, bez grzania trzeba pokręcić, nie żłopie oleju (zalany shell helix plus), nie kopci , oprócz bączków przy starcie doładowania, itp
To w takim razie ten pomiar jest lipny i to conajmniej o 5 bar.

Ktoś wyżej napisał że taki pomiar to lipa - nieprawda, kartkowy ciśnieniomierz jeśli jest sprawny i dobrze założą papier to jest dokładny.
Witam !
Żadna firma nie poda dokładnej wartości ciśnienia sprężania. Dla forda to 30-32 atm. - nie bar czy Mpa.- tych innych jest trochę więcej. Wyższy świadczy o nieprawidłowych luzach zaworowych - najczęściej zbyt małych wydechach (zawór siada w gnieździe i zmniejsza luz). Nowy próbnik ma rozrzut około 1,5 atm. Raczej dużo - jak metr stolarski. Wystarczy zrobić pomiar i go powtórzyć będą różnice. Do rzeczy - skoro silnik nie sprawia problemów to pomiar jest zły. Z boku próbnika jest zawór do spuszczania cisnienia z manometru - taki jak do opon. Bardzo często on nie "trzyma" i pomiar jest zaniżony.
pozdro
spth jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2009, 22:22   #18
motorek26
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar motorek26
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
Domyślnie Re: [MK1] Sprężanie na garach - interpretacja

Cytat:
momenty dokręcania panewek wałka rozrządu
około 23Nm
Cytat:
panewek korbowodowych
nie chciał bym cie kłamać ale było coś około 45-60 Nm
motorek26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-01-2009, 14:32   #19
sokolasty
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-07-2008
Skąd: Stolyca Polskiey Miedzi
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 16V 85 kW
Rocznik: 1998
Postów: 64
Domyślnie Re: [MK1] Sprężanie na garach - interpretacja

Cytat:
Napisał spth
30-32 atm. - nie bar czy Mpa
W zakresie i w dokładnościach pomiaru o których rozmawiamy możemy przyjąć 1bar=1atm=0.1MPa.

Patrz: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
sokolasty jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-01-2009, 16:42   #20
spth
ford::advanced
 
Avatar spth
 
Zarejestrowany: 26-04-2007
Skąd: Jelenia Góra
Model: audi & neon
Silnik: 2,5 & 2.0
Rocznik: 2004 & 1996
Postów: 202
Domyślnie Re: [MK1] Sprężanie na garach - interpretacja

Cytat:
Napisał sokolasty
Cytat:
Napisał spth
30-32 atm. - nie bar czy Mpa
W zakresie i w dokładnościach pomiaru o których rozmawiamy możemy przyjąć 1bar=1atm=0.1MPa.

Patrz: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Witam !
Zwróć uwagę na kartkę do próbnika jest wyskalowana w atmosferach i o tym mówię.
pozdro
spth jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:57.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.