|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-01-2009, 20:46 | #11 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Re: [MKI] Sprężanie na garach - interpretacja
Cytat:
|
|
28-01-2009, 14:57 | #12 | |
ford::average
Zarejestrowany: 02-03-2008
Skąd: Wrocław
Model: C-Max
Silnik: 1753 Fordowski TDCI Lynx
Rocznik: 2006
Postów: 188
|
Re: [MKI] Sprężanie na garach - interpretacja
Cytat:
Ktoś wyżej napisał że taki pomiar to lipa - nieprawda, kartkowy ciśnieniomierz jeśli jest sprawny i dobrze założą papier to jest dokładny. |
|
28-01-2009, 18:10 | #13 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-07-2008
Skąd: Stolyca Polskiey Miedzi
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 16V 85 kW
Rocznik: 1998
Postów: 64
|
Re: [MKI] Sprężanie na garach - interpretacja
IMO książka jest książka, i choć faktycznie ciśnienie 20 - 25 barów jest racze niskie dla klekotów (standardem jest circa about 30-35 bar), to bym problemów nie szukał. Gratuluję silniczka.
|
29-01-2009, 09:50 | #14 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-10-2006
Model: mk1 kombi
Silnik: 1.8 td
Rocznik: 1993
Postów: 96
|
Re: [MKI] Sprężanie na garach - interpretacja
A jakie jest prawdopodobieństwo wykonania, żle pomiaru przez mechanika, mam tu na myśli zaniżenie wyników (bo o zawyżeniu nie wspomne),
Dodam tylko tyle, że autko buja się do 180 km, pewnie i by ciągneło do 190 km bo miało jeszcze siłe, tylko strach jechać taką prędkością no i te obroty .... Jakie sa jeszcze objawy słabej kompresji? Pali na dotyk, tak jak wyżej pisałem, Kopcenie znikome (widoczne w nocy w światełkach ) Ma siłe, wbija się na górki bez redukcji (przyśpiesza) Nie bierze oleju. Nie bierze płynu chłodniczego. |
29-01-2009, 10:40 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-07-2008
Skąd: Stolyca Polskiey Miedzi
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 16V 85 kW
Rocznik: 1998
Postów: 64
|
Re: [MKI] Sprężanie na garach - interpretacja
Prawdobieństwo jest trudne do oszacowania, bo ani nie wiadomo, czy sprzęt jest OK (kiedy był sprawdzany), ani nie znamy błędu pomiarowego generowanego przez przyrząd, nie znamy kwalifikacji mierzącego itp (skrzywienie zawodowe metrologa długości i kąta). Zmiennych jest kupa, ale: jeżeli silnik chodzi OK, to wygląda, że pomiar był OK.
Możesz zawsze pojechać do innego warsztatu, wyskoczyć z paru zyli, itp. Sprawdź wcześniej, czy przyrząd ma świadectwo wzorcowania lub sprawdzenia (niektórzy zwą to błędnie - choc to temat na inną dyskusję - legalizacją) i jaki jest stwierdzony błąd pomiarowy oraz niepewność. Bez takiego kwitu żaden pomiar nie jest IMO do końca wiarygodny. |
29-01-2009, 11:10 | #16 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-04-2007
Skąd: Radomsko
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 TD 88KM
Rocznik: 1995
Postów: 35
|
Re: [MKI] Sprężanie na garach - interpretacja
Ja też robiłem w swoim mondeo ostatnio pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach (j ka będę w domu to wrzucę moje foty) i była spora różnica ciśnień bodajże na III miałem 29 bar a na I tylko 25 bar.
Jeśli chodzi o książkę to po pierwsze: Mam książkę z serii "sam naprawiam" identyczną z tą która jest na jednym ze zdjęć i znalazłem już kilka błędów, np demontaż miski olejowej w 1.8 TD ( w książce nie jest nic napisane że trzeba wyciągać skrzynię i demontować sprzęgło i koło zamachowe żeby dostać się do 4 śrub trzymających miskę od strony skrzyni, nawet ilość śrub jest podana w książce ale niestety BŁĘDNA!!) Wracając do tematu, podane wartości ciśnień w książce to też mnie to zastanawiały... Sprawdzałem czy na pewno 2,5 MPa to 25 bar i wszystko się zgadza [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Po drugie; to jeśli ktoś wie jakie powinny byś momenty dokręcania panewek wałka rozrządu oraz panewek korbowodowych to byłbym wdzięczny za pomoc, ponieważ w tej WSPANIAŁEJ książce nie mogę togo znalezć. Jestem na etapie składania silnika i potrzebuję w miarę szybko takie informację |
29-01-2009, 22:05 | #17 | ||
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-04-2007
Skąd: Jelenia Góra
Model: audi & neon
Silnik: 2,5 & 2.0
Rocznik: 2004 & 1996
Postów: 202
|
Re: [MKI] Sprężanie na garach - interpretacja
Cytat:
Żadna firma nie poda dokładnej wartości ciśnienia sprężania. Dla forda to 30-32 atm. - nie bar czy Mpa.- tych innych jest trochę więcej. Wyższy świadczy o nieprawidłowych luzach zaworowych - najczęściej zbyt małych wydechach (zawór siada w gnieździe i zmniejsza luz). Nowy próbnik ma rozrzut około 1,5 atm. Raczej dużo - jak metr stolarski. Wystarczy zrobić pomiar i go powtórzyć będą różnice. Do rzeczy - skoro silnik nie sprawia problemów to pomiar jest zły. Z boku próbnika jest zawór do spuszczania cisnienia z manometru - taki jak do opon. Bardzo często on nie "trzyma" i pomiar jest zaniżony. pozdro |
||
29-01-2009, 22:22 | #18 | ||
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Re: [MK1] Sprężanie na garach - interpretacja
Cytat:
Cytat:
|
||
30-01-2009, 14:32 | #19 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-07-2008
Skąd: Stolyca Polskiey Miedzi
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 16V 85 kW
Rocznik: 1998
Postów: 64
|
Re: [MK1] Sprężanie na garach - interpretacja
|
30-01-2009, 16:42 | #20 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-04-2007
Skąd: Jelenia Góra
Model: audi & neon
Silnik: 2,5 & 2.0
Rocznik: 2004 & 1996
Postów: 202
|
Re: [MK1] Sprężanie na garach - interpretacja
Cytat:
Zwróć uwagę na kartkę do próbnika jest wyskalowana w atmosferach i o tym mówię. pozdro |
|