Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-03-2009, 19:10   #11
blair7
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 14-08-2008
Skąd: Nowy Sącz
Model: FF mk1
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2003
Postów: 512
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

sluchajcie....mialem diesla i wiem co mowie, zima jak dojezdzalem 5 km do pracy to dopiero po 4 km (przy mrozach) zaczynal sie ladowa aku bo wczesniej dzialaly swiece podgrzewaja caly czas komore spalania (niestety tak sa skonstruowane dzisiejsze diesle, aczkolwiek zaznacze ze nie byl to common rail), ale swoje na takich malych dystansach z dieslem przeszedlem, ladowanie aku zima czeste mimo ze nowy byl. Przed ta zima kupilem benzyne i przy najwiekszych mrozach (u mnie nawet pod -30* siegajacych) nawet nie zastanawial sie czy ma odpalac czy nie tylko jak latem zastartowal bez problemu. Nie bylo to nowe auto bo mialo 11 lat, ale jesli mialbym diesla znow kupic zastanowilbym sie 4x.

Diesel w zimie zanim sie zagrzeje, lub jak sa mrozy pali duzo wiecej niz normalnie. Robie rocznie ok 40 tys i uwazam ze sie nie oplaca mi dieslem jezdzic( chyba ze mialbym nowke z salonu, ze starymi jest wiecej klopotu niz pozytku)

blair7 jest offline  
Stary 03-03-2009, 19:13   #12
blair7
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 14-08-2008
Skąd: Nowy Sącz
Model: FF mk1
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2003
Postów: 512
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

Cytat:
Napisał smoczek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolego wszystkie ceny do dizla są droższe. Zobacz sobie w sklepach internetowych, nie licząc serwisów jak padna wtryski kolo dwumasowe czy turbo. Jeżeli jeździsz ok 70% po mieście wybór jest prosty - benzyna. Mi w miescie wersja Foki I pali 10 nawet 11 fakt ze dużo w korkach i cały bak po warszawie. W trasie jest zdecydowanie dizlem komfortowo i oszczędnie pali do 6.

popatrz także ile osób ma problemy z dizlami a ile z benzyną na Naszym forum.


Nakiel
Kolega ma swieta racje
blair7 jest offline  
Stary 03-03-2009, 19:35   #13
heon
ford::specialist
 
Avatar heon
 
Zarejestrowany: 16-01-2005
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK2 Fiesta Mk6
Silnik: 1.8 Benzyna+LPG 1,4 Benzyna +LPG
Rocznik: 1998 2010
Postów: 882
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

Cytat:
Napisał thermalfake Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
w jaki sposób ją rozwaliłeś ? [sorry za OT]
Kolego miałem wypadek po którym miło być podobno wszystko ok ale niestety po pół roku przekładnia nie wytrzymała. Musiało ja zawieruszyć bo auto przyjęło uderzenie na prawą stronę i z tej tez strony zaczęło ciec a potem już lać się bardzo.
heon jest offline  
Stary 03-03-2009, 20:14   #14
heon
ford::specialist
 
Avatar heon
 
Zarejestrowany: 16-01-2005
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK2 Fiesta Mk6
Silnik: 1.8 Benzyna+LPG 1,4 Benzyna +LPG
Rocznik: 1998 2010
Postów: 882
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

To ze diesel posiada takie części jak koło dwu masowe ok 800 zł, wtryski ok 2000 zł , turbinę ok 1500-2500 zł, pompę paliwa 1000 - 2500 zł to jest pewne nie wiadomo tylko kiedy znam sytuacje gdzie dwu masa padała po 60 tys km, jak i takie gdzie wytrzymała 250 tys km, turbo o ile pilnuje się wymian oleju co 10-15 tys km i pamięta o tym by przed zgaszeniem i po odpaleniem odczekać 1-2 min wytrzyma spokojnie 200 -300 tys. Wtryski i pompa powinny działać bez obsługowo do końca życia silnika ale trzeba pamiętać o filtrze paliwa i dobrym paliwku.

Natomiast to ze inne części są droższe takie jak zawieszenie, hamulce, filtry to jest bzdura.
heon jest offline  
Stary 03-03-2009, 20:31   #15
bargus
ford::advanced
 
Avatar bargus
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 01-09-2008
Skąd: małopolska
Model: Focus [Mk2] FL
Silnik: 1.8 TDCI 138KM & 360Nm V-Tech
Rocznik: 2008
Postów: 308
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

Ja obstawiam zdecydowanie benzyniaka. Tu masz kalkulator, który ci dość dobrze policzy koszty diesel vs benzyna [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]. Mnie wyszło, że przy przebiegu ok15000 rocznie (bo tyle robię) diesel zwróciłby mi się dopiero w 3 miesiącu piątego roku użytkowania. Nie licząc oczywiście serwisowania w razie poważniejszych awarii (jednego lub drugiego) gdzie przy dieslu w razie "padu" turbiny czy wtrysków koszty są niebagatelne (oczywiście niekoniecznie ci muszą paść- ale prawdopodobieństwo jest całkiem spore bo kupujesz używkę, a to nigdy nie wiadomo). Musisz zdecydować sam.
bargus jest offline  
Stary 03-03-2009, 20:32   #16
rufik
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Łódź
Model: S-Max MK II
Silnik: 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2017
Postów: 353
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

OK, rozumiem. Są pewne newralgiczne części jak turbo, wtryski czy dwumasa.
Ale czy ich częstość psucia się jest naprawdę tak wysoka, że lepiej kupić benzynę? Toż to w benzynie też coś pada, zawsze są jakieś awarie...

Ostatnio edytowane przez rufik ; 03-03-2009 o 21:19
rufik jest offline  
Stary 03-03-2009, 20:51   #17
rufik
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Łódź
Model: S-Max MK II
Silnik: 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2017
Postów: 353
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

Cytat:
Napisał bargus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja obstawiam zdecydowanie benzyniaka. Tu masz kalkulator, który ci dość dobrze policzy koszty diesel vs benzyna [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]. Mnie wyszło, że przy przebiegu ok15000 rocznie (bo tyle robię) diesel zwróciłby mi się dopiero w 3 miesiącu piątego roku użytkowania. Nie licząc oczywiście serwisowania w razie poważniejszych awarii (jednego lub drugiego) gdzie przy dieslu w razie "padu" turbiny czy wtrysków koszty są niebagatelne (oczywiście niekoniecznie ci muszą paść- ale prawdopodobieństwo jest całkiem spore bo kupujesz używkę, a to nigdy nie wiadomo). Musisz zdecydować sam.

Ja przy założeniach z mojego pierwszego postu (6-cio latek, 2000zł droższy diesel od benzyny, 20kkm przebiegu rocznego) wyliczyłem nim, że zwrot nastąpi w 6-stym miesiący drugiego roku użytkowania (czyli po 1,5 roku).
Przy założeniu, że będę użytkował go 4 lata to jest niebagatelna różnica ~4300 zł, która wynika głównie z paliwa.

Nie jestem przekonany, czy kupować benzyne...ale dlatego staram się tutaj pytać, bo na dzień dzisiejszy jestem rozdarty. Chętnie wysłucham rzeczowych argumentów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
rufik jest offline  
Stary 03-03-2009, 21:45   #18
go0fer
ford::beginner
 
Avatar go0fer
 
Zarejestrowany: 10-01-2009
Skąd: Łódź
Model: Focus Mk1
Silnik: 2,0 16V Zetec
Rocznik: 2000
Postów: 10
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

Zawsze benzyne można zagazować... Może sie na tym nie znam, ale słyszałem masę różnych dziwnych opinii nt LPG w Focusach. Że niby lepiej nie stosowac bo sie silnik niszczy. Znam osoby które Focusowe silniki gazują i nie mają ABSOLUTNIE żadnych problemów. Więc jak to w końcu z tym jest?
go0fer jest offline  
Stary 03-03-2009, 21:53   #19
heon
ford::specialist
 
Avatar heon
 
Zarejestrowany: 16-01-2005
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK2 Fiesta Mk6
Silnik: 1.8 Benzyna+LPG 1,4 Benzyna +LPG
Rocznik: 1998 2010
Postów: 882
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

kolego kupno 6 letniego diesla raczej bym odradzał a rzeczowym argumentem jest to ze nie wiesz jaki miał rzeczywisty przebieg bo rzadko kto robi serwisowe przeglądy tak długo co oznacza ze nie wiesz tez w jakim stanie są te newralgiczne części (turbo, wtryski, pompa, dwu masa) nie wiesz także czy ktoś dbał o wymiany oleju. co by oznaczało ze jest wielkie prawdopodobieństwo ze coś z tych drogich części padnie w ciągu 4 lat użytkowania i wtedy nie wyjdziesz na tym aucie ale tez nie można powiedzieć ze nie będziesz jeździł przez 4 lata i wszystko będzie grało. Ktoś już tu powiedział bezpieczniej będzie kupić benzynę. Co do gazu w focusach mogę oprzeć się tylko o to co czytałem ale uzasadnienia były dosyć przejrzyste i jasne. te silniki nie lubią gazu.
heon jest offline  
Stary 03-03-2009, 22:11   #20
mtoczynski
ford::advanced
 
Avatar mtoczynski
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-11-2005
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta MK7 | Focus MKI
Silnik: 1.6 Ti-VCT | 2.0 Zetec
Rocznik: 2010/2000
Postów: 364
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

kupujac 6 letniego diesela praktycznie nierealne jest przejezdzenie kolejnych 4lat bez jakiegokolwiek wiekszego wydatku... w benzynie jest na to wieksza szansa po prostu

PS. no i w benzynie masz szanse znalezc egzemplarz znacznie mniej krecony, bo dieselom strasznie km odejmuja przed sprzedaza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mtoczynski jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:44.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.