|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-03-2009, 19:10 | #11 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 14-08-2008
Skąd: Nowy Sącz
Model: FF mk1
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2003
Postów: 512
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
sluchajcie....mialem diesla i wiem co mowie, zima jak dojezdzalem 5 km do pracy to dopiero po 4 km (przy mrozach) zaczynal sie ladowa aku bo wczesniej dzialaly swiece podgrzewaja caly czas komore spalania (niestety tak sa skonstruowane dzisiejsze diesle, aczkolwiek zaznacze ze nie byl to common rail), ale swoje na takich malych dystansach z dieslem przeszedlem, ladowanie aku zima czeste mimo ze nowy byl. Przed ta zima kupilem benzyne i przy najwiekszych mrozach (u mnie nawet pod -30* siegajacych) nawet nie zastanawial sie czy ma odpalac czy nie tylko jak latem zastartowal bez problemu. Nie bylo to nowe auto bo mialo 11 lat, ale jesli mialbym diesla znow kupic zastanowilbym sie 4x.
Diesel w zimie zanim sie zagrzeje, lub jak sa mrozy pali duzo wiecej niz normalnie. Robie rocznie ok 40 tys i uwazam ze sie nie oplaca mi dieslem jezdzic( chyba ze mialbym nowke z salonu, ze starymi jest wiecej klopotu niz pozytku) |
03-03-2009, 19:13 | #12 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 14-08-2008
Skąd: Nowy Sącz
Model: FF mk1
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2003
Postów: 512
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
Cytat:
|
|
03-03-2009, 19:35 | #13 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-01-2005
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK2 Fiesta Mk6
Silnik: 1.8 Benzyna+LPG 1,4 Benzyna +LPG
Rocznik: 1998 2010
Postów: 882
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
Cytat:
|
|
03-03-2009, 20:14 | #14 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-01-2005
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK2 Fiesta Mk6
Silnik: 1.8 Benzyna+LPG 1,4 Benzyna +LPG
Rocznik: 1998 2010
Postów: 882
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
To ze diesel posiada takie części jak koło dwu masowe ok 800 zł, wtryski ok 2000 zł , turbinę ok 1500-2500 zł, pompę paliwa 1000 - 2500 zł to jest pewne nie wiadomo tylko kiedy znam sytuacje gdzie dwu masa padała po 60 tys km, jak i takie gdzie wytrzymała 250 tys km, turbo o ile pilnuje się wymian oleju co 10-15 tys km i pamięta o tym by przed zgaszeniem i po odpaleniem odczekać 1-2 min wytrzyma spokojnie 200 -300 tys. Wtryski i pompa powinny działać bez obsługowo do końca życia silnika ale trzeba pamiętać o filtrze paliwa i dobrym paliwku.
Natomiast to ze inne części są droższe takie jak zawieszenie, hamulce, filtry to jest bzdura. |
03-03-2009, 20:31 | #15 |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 01-09-2008
Skąd: małopolska
Model: Focus [Mk2] FL
Silnik: 1.8 TDCI 138KM & 360Nm V-Tech
Rocznik: 2008
Postów: 308
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
Ja obstawiam zdecydowanie benzyniaka. Tu masz kalkulator, który ci dość dobrze policzy koszty diesel vs benzyna [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]. Mnie wyszło, że przy przebiegu ok15000 rocznie (bo tyle robię) diesel zwróciłby mi się dopiero w 3 miesiącu piątego roku użytkowania. Nie licząc oczywiście serwisowania w razie poważniejszych awarii (jednego lub drugiego) gdzie przy dieslu w razie "padu" turbiny czy wtrysków koszty są niebagatelne (oczywiście niekoniecznie ci muszą paść- ale prawdopodobieństwo jest całkiem spore bo kupujesz używkę, a to nigdy nie wiadomo). Musisz zdecydować sam.
|
03-03-2009, 20:32 | #16 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Łódź
Model: S-Max MK II
Silnik: 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2017
Postów: 353
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
OK, rozumiem. Są pewne newralgiczne części jak turbo, wtryski czy dwumasa.
Ale czy ich częstość psucia się jest naprawdę tak wysoka, że lepiej kupić benzynę? Toż to w benzynie też coś pada, zawsze są jakieś awarie... Ostatnio edytowane przez rufik ; 03-03-2009 o 21:19 |
03-03-2009, 20:51 | #17 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Łódź
Model: S-Max MK II
Silnik: 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2017
Postów: 353
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
Cytat:
Ja przy założeniach z mojego pierwszego postu (6-cio latek, 2000zł droższy diesel od benzyny, 20kkm przebiegu rocznego) wyliczyłem nim, że zwrot nastąpi w 6-stym miesiący drugiego roku użytkowania (czyli po 1,5 roku). Przy założeniu, że będę użytkował go 4 lata to jest niebagatelna różnica ~4300 zł, która wynika głównie z paliwa. Nie jestem przekonany, czy kupować benzyne...ale dlatego staram się tutaj pytać, bo na dzień dzisiejszy jestem rozdarty. Chętnie wysłucham rzeczowych argumentów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
03-03-2009, 21:45 | #18 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 10-01-2009
Skąd: Łódź
Model: Focus Mk1
Silnik: 2,0 16V Zetec
Rocznik: 2000
Postów: 10
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
Zawsze benzyne można zagazować... Może sie na tym nie znam, ale słyszałem masę różnych dziwnych opinii nt LPG w Focusach. Że niby lepiej nie stosowac bo sie silnik niszczy. Znam osoby które Focusowe silniki gazują i nie mają ABSOLUTNIE żadnych problemów. Więc jak to w końcu z tym jest?
|
03-03-2009, 21:53 | #19 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-01-2005
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK2 Fiesta Mk6
Silnik: 1.8 Benzyna+LPG 1,4 Benzyna +LPG
Rocznik: 1998 2010
Postów: 882
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
kolego kupno 6 letniego diesla raczej bym odradzał a rzeczowym argumentem jest to ze nie wiesz jaki miał rzeczywisty przebieg bo rzadko kto robi serwisowe przeglądy tak długo co oznacza ze nie wiesz tez w jakim stanie są te newralgiczne części (turbo, wtryski, pompa, dwu masa) nie wiesz także czy ktoś dbał o wymiany oleju. co by oznaczało ze jest wielkie prawdopodobieństwo ze coś z tych drogich części padnie w ciągu 4 lat użytkowania i wtedy nie wyjdziesz na tym aucie ale tez nie można powiedzieć ze nie będziesz jeździł przez 4 lata i wszystko będzie grało. Ktoś już tu powiedział bezpieczniej będzie kupić benzynę. Co do gazu w focusach mogę oprzeć się tylko o to co czytałem ale uzasadnienia były dosyć przejrzyste i jasne. te silniki nie lubią gazu.
|
03-03-2009, 22:11 | #20 |
ford::advanced
Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-11-2005
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta MK7 | Focus MKI
Silnik: 1.6 Ti-VCT | 2.0 Zetec
Rocznik: 2010/2000
Postów: 364
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
kupujac 6 letniego diesela praktycznie nierealne jest przejezdzenie kolejnych 4lat bez jakiegokolwiek wiekszego wydatku... w benzynie jest na to wieksza szansa po prostu
PS. no i w benzynie masz szanse znalezc egzemplarz znacznie mniej krecony, bo dieselom strasznie km odejmuja przed sprzedaza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |