Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-06-2009, 20:27   #1
mach7
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 13-06-2009
Model: Ford Focus mk1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2004
Postów: 5
Domyślnie transit 2.5 D a 2.5 TD

witam Wszystkich,
mam takie pytanie : czym istotnym oprócz turbiny różni się budowa silnika 2.5 D a 2.5 TD ? czy popa oleju jest taka sama ??
pytam bo zamierzam sie do wymiany jej.
a ostatnio jak walnął mi rozrząd to mechanik powiedział mi że mój silnik wyglada identycznie jak 2.5 TD ale nie ma turbiny.

czy to normalne spostrzeżenie czy raczej mój transit to niezły składak ?

mach7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-06-2009, 20:42   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: transit 2.5 D a 2.5 TD

Sam silnik (bez osprzętu) jest taki sam we wszystkich dieslach.
Wersje turbo po 1992r mają pompę Lucas i system elektronicznej kontroli wtrysku Lucas Epic.
Wersje wolnossące to pompa Bosch. Są duże różnice w budowie kolektorów ssących i wydechowych, w ilości kół pasowych (klima, serwo) itd. Poszczególne wersje mogą się różnić wałkiem rozrządu (kąty krzywek), ale tego nie wiem na pewno.
Bardzo wczesne modele miały jeszcze inne konfiguracje osprzętu wtryskowego (1986 - 1992), ale sam silnik był prawie identyczny.

Tak więc pompa oleju jest w dieslach 2,5D wszędzie taka sama.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 13-06-2009 o 20:46
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-06-2009, 20:50   #3
mach7
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 13-06-2009
Model: Ford Focus mk1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2004
Postów: 5
Domyślnie Odp: transit 2.5 D a 2.5 TD

czyli pompa z 2.5 TDI nie bedzie pasowała do 2.5 D.
moj transit jest z 1998 r.
mach7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-06-2009, 20:59   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: transit 2.5 D a 2.5 TD

Nie rozumiem - czy chodzi ci o pompę oleju (układ smarowania), czy o pompę wtryskową (układ paliwowy)?

Jeżeli chodzi ci o pompę wtryskową i masz silnik wolnossący (bez turbiny), to jest to pompa Boscha i jej wymiana jest w miarę mało kłopotliwa. Tym nie mniej potrzebne jest jej przeregulowanie pod twój silnik.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 13-06-2009 o 21:01
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-06-2009, 21:06   #5
mach7
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 13-06-2009
Model: Ford Focus mk1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2004
Postów: 5
Domyślnie Odp: transit 2.5 D a 2.5 TD

.. chodzi o pompę oleju.. .
przepraszam za niesprecyzowanie
mach7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-06-2009, 21:09   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: transit 2.5 D a 2.5 TD

Pompa oleju jest taka sama w silniku 2,5D i 2,5TD.
A dlaczego musisz ją wymienić?
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-06-2009, 07:07   #7
maciekd
ford::advanced
 
Avatar maciekd
 
Zarejestrowany: 26-04-2008
Model: Transit Mk5 FT100, Transit Mk6 Euroline
Silnik: 2.5 Di 76KM, 2.0 tdci 125KM
Rocznik: 1996, 2004
Postów: 443
Domyślnie Odp: transit 2.5 D a 2.5 TD

Gdyby Twój mechanik lub jakiś inny miał jakieś dziwne pomysly co do zamienialności części, to tłoki są inne, wał korbowy jest inny, panewki także są chyba inne, zawory wydechowe są inne... ale ogólnie patrząc na silnik to wygląda rzeczywiście bardzo podobnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
- maciej -
1996 Transit FT100 - 76T280 - 527 000 km
2004 Transit Euroline - 125T300 - 150 000 km
maciekd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-06-2009, 08:24   #8
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: transit 2.5 D a 2.5 TD

Po poście Maćka trochę zwątpiłem, czy ta pompa jest zamienna między turbo i wolnossącym, bo w turbo jest jeszcze smarowana turbina dodatkowym obwodem i a nuż-widelec coś zmienili, np zawór ciśnieniowy?
Erbi! Czy masz możliwość sprawdzenia zamienności pompy olejowej między 2,5D i 2,5TD?
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-06-2009, 09:50   #9
mach7
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 13-06-2009
Model: Ford Focus mk1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2004
Postów: 5
Domyślnie Odp: transit 2.5 D a 2.5 TD

w moim 2.5 D jest pompa paliwa jest Lucasa ?
czy wiec mozna stosowac zamiennie Boscha i Lucasa do 2.5 D ?
mach7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-06-2009, 11:32   #10
maciekd
ford::advanced
 
Avatar maciekd
 
Zarejestrowany: 26-04-2008
Model: Transit Mk5 FT100, Transit Mk6 Euroline
Silnik: 2.5 Di 76KM, 2.0 tdci 125KM
Rocznik: 1996, 2004
Postów: 443
Domyślnie Odp: transit 2.5 D a 2.5 TD

Masz w końcu diesla czy turbodiesla, bo się pogubiłem ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli nic nie miałeś grzebane, to w 1998 roku TD były z pompą Lucasa i systemem EPIC a zwykłe Di były z pompą Boscha.
Można w silniku TD wyciągnąć pompą Lucasa, olać cały komputer i EPIC'a, wymienić pedał gazu z sterującego potencjometrem na sterujący linką gazu (i jeszcze jakieś drobiazgi przy silniku) i wstawić pompę Boscha z późniejszych lat produkcji (koniec oznaczenia pompy 145 i 146 - są bardziej wydajne).
Tak samo można do silnika Di z pompą Boscha wstawić turbo - to się podegnie a to się wymieni. Obydwa zabiegi to jest sporo roboty i można traktować raczej hobbystycznie, choć są wykonalne i nie jeden osiołek tak został zmodyfikowany Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czysto teoretycznie da się do samochodu wyposażonego oryginalnie w mechaniczną pompę Boscha wstawić pompę Lucasa, ale:
- to się wiąże z wymianą wiązek, dodaniem komputera, wymianą pedału gazu, dorzuceniem całej masy pierdół do silnika (temperatura dolotu, drugi czujnik w obudowie termostatu i tak dalej i tak dalej).
- jeszcze nie widziałem kogoś, kto zamieniał by głośną, ale niezniszczalną pompę Boscha na troszkę enigmatyczny, powalony i także przez obecność masy elektryki awaryjny system Lucas EPIC Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Lucasa na Boscha zamieniają ludzie całkiem chętnie.
__________________
- maciej -
1996 Transit FT100 - 76T280 - 527 000 km
2004 Transit Euroline - 125T300 - 150 000 km

Ostatnio edytowane przez maciekd ; 14-06-2009 o 13:48
maciekd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:09.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.