|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-11-2009, 15:51 | #21 |
ford::beginner
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 02-05-2009
Skąd: Rawa Mazowiecka
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0l TDDI 16v115KM
Rocznik: 2001r.
Postów: 36
|
Odp: trzęsie przy chamowaniu;-(
Tarcze toczyłem tylko przednie i oczywiście zdejmowałem je i zanosiłem do tokarza kolego.... Właśnie chyba pojadę gdzieś gdzie toczą na samochodzie i wtedy powinno wykluczyć krzywe tarcze lub krzywą piasta nie tak???? Czy mimo wszystko to nic nie da????????????? :528:
|
19-11-2009, 17:33 | #22 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-04-2009
Skąd: ITALIA
Model: MONDEO
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 39
|
Odp: trzęsie przy chamowaniu;-(
Witaj majeran84 toczenie tacz na samochodzie t.z.w prostowanie daje efekt gdy tarcza jest prawie nowa t.z kilka tys. Km. I jej grubosc jest odpowiednia. A jazda na zbyt ciekich tarczach i toczenie ich doprowadza wlasnie do odksztalcenia piast poniewaz cieka tarcza nie odprowadza odpowiednio wysokiej temp. Ii rozgzewa piaste. Przed wymiana tarcz dokonaj pomiaru piast miernikiem zegarowym. Bo jesli piasty sa odksztalcone to nowe tarcze po kilku tys. Zaczna ci bic ponownie.powodzenia
|
20-11-2009, 09:31 | #23 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 19-11-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.0 16v
Rocznik: 2000
Postów: 2
|
Odp: trzęsie przy chamowaniu;-(
Tak naprawdę sprawdza się jedynie toczenie tarcz na samochodzie.
Jeżeli ktoś jeździ bardzo ostro lub w górach, to nie polecałbym schodzenia z grubością tarczy poniżej danych producenta. Co do uwag o skrzywieniu piasty to nie mogę się z zgodzić z twierdzeniem, że przy zwichrowanych piastach nowe tarcze zaczną bić po kilku tysiącach kilometrów. Jeżeli piasty są krzywe, to nowe tarcze bedą biły od początku. Inna rzecz, to powiększanie się bicia tarcz w miarę przebiegu. To jest w Mondeo normalne zjawisko. Przy wymianie tarcz nalezy bezwzglednie przestrzegać zasady czyszczenia (papierem ściernym do czystego metalu) powierzchni styku tarczy z piastą. Nieprzestrzeganie tego warunku jest często powodem skrzywienia nowej prostej tarczy po zamontowaniu. Skoro masz już toczone przednie tarcze, to prawdopodobnie po toczeniu ich na samochodzie osiągniesz grubość poniżej wartości dopuszczalnej przez producenta. Proponuje je w takiej sytuacji wymienić na nowe z zastrzeżeniem warunku czyszczenia powierzchni styku piasty z tarczą. Należy jednak pamiętać, że skrzwione (choć rzadziej) mogą być i tylne tarcze. Z mojego doświadzenia wynika, że powodem takiej usterki jak Twoja bywa również silna korozja obrzeża tylnych tarcz. Jeżeli obrzeże złuszczy się odcinkami, to masz przy hamowaniu efekt podobny do bicia tarczy. I tu zasada naprawy jest podobna. Albo toczymy je na samochodzie do grubości dopuszczalnej, albo wymieniamy na nowe. Kolejnym powodem takiej usterki jak Twoja jest pęknięcie tarczy. Naprawa, to tylko wymiana. powodzenia. |
20-11-2009, 15:34 | #24 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 15-11-2007
Skąd: Gliwice
Postów: 2
|
Odp: trzęsie przy chamowaniu;-(
M 3, Witam mam ten sam problem, tarcze i klocki wymieniałem już 3 razy na nowe różnych firm lukasy, brembo i jeszcze jakieś, sprawdzałem zawieszenie wyważenie kół i zawsze po przejechaniu około 3 tys km, problem powraca - nie mam już pojęcia co z tym fantem zrobić jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę o odpowiedź.
__________________
piotrp |
20-11-2009, 21:02 | #25 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-01-2009
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Postów: 62
|
Odp: trzęsie przy chamowaniu;-(
Witam.Widze ze temat powraca.Apropo toczenia tarcz ,jak już to powinny być toczone z jednego mocowania,myśle że tokarz tak zrobił,bo jeżeli nie to tarcze do wywalenia.
|