|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-11-2009, 14:39 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-10-2007
Skąd: Warszawa
Model: Mitsubishi Lancer/Outlander
Silnik: 1.8/2.0
Rocznik: 2009/2010
Postów: 26
|
[MK6] Fiesta 1,4TDCi 2004 - utrata mocy
Witam :-)
"Od nowości" (czyli od przebiegu 135 000km, teraz jest ok. 140 000km) "dzwonią" zawory, ale tylko przy mocnym przyspieszaniu, więc się przyzwyczaiłem (choć ostatnio, szczególnie przez pierwsze 2 min. po uruchomieniu jakby głośniej. Ale ostatnio pojawił się dziwny objaw: jeżeli na 1. biegu pociągnie się np. do 4000 obr./min., to po wrzuceniu 2. biegu traci moc i dopiero ok. 2500-3000 obr./min. (po "zapięciu" turbiny zaczyna jechać). No i teraz pytanie: - czy to kwestia brudnego EGR (i gdzie go w tym silniku szukać), - czy to kwestia sterowania geometrią turbosprężarki (czy ona ma w ogóle zmienną geometrię?), oglądałem ją, nie ma żadnej elektryki, tylko rurki, więc czy jest np. sterowana podciśnieniem? pomóżcie :-) Ostatnio edytowane przez mkrawcz1 ; 19-11-2009 o 14:13 |
29-12-2009, 07:47 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-10-2007
Skąd: Warszawa
Model: Mitsubishi Lancer/Outlander
Silnik: 1.8/2.0
Rocznik: 2009/2010
Postów: 26
|
Odp: [MK6] Fiesta 1,4TDCi 2004
Temat aktualny - czy ktoś pomoże? :-)
|
29-12-2009, 08:00 | #3 |
ford::professional
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
|
Odp: [MK6] Fiesta 1,4TDCi 2004
W mondziaku często pękają rury gumowe biegnącę od turbawki do kolektora dolotowego. Powoduje to znaczny spadek mocy, gołośniejszą pracę turbawki i poza tym spore dymienie. Może warto to sprawdzićGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ewentualnie możesz sprawdzić prowadnice łopatek przy turbawce jeżeli ma zmienną geometrię lub prowadnicę sterowania zaworem regulującym ciśnienie doładowania (zapominiałem jak się nazywa) jeżeli zwykła turbawka.
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145 Ostatnio edytowane przez Luk@s ; 29-12-2009 o 08:03 |
29-12-2009, 08:07 | #4 | ||
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-10-2007
Skąd: Warszawa
Model: Mitsubishi Lancer/Outlander
Silnik: 1.8/2.0
Rocznik: 2009/2010
Postów: 26
|
Odp: [MK6] Fiesta 1,4TDCi 2004
Cytat:
Cytat:
|
||
29-12-2009, 09:34 | #5 |
ford::professional
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
|
Odp: [MK6] Fiesta 1,4TDCi 2004
Przy wkręcaniu na postoju to nic się nie będzie działo. Prowadnicę trzeba sprawdzić ręcznie. Powinna się dać przesunąć, chociaż ze sporym oporem. A co do rur to obmacaj dokładnie, przy ewentualnych pęknięciach pojawia się coś takiego jak przerobiony olej.
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145 |
29-12-2009, 09:35 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-10-2007
Skąd: Warszawa
Model: Mitsubishi Lancer/Outlander
Silnik: 1.8/2.0
Rocznik: 2009/2010
Postów: 26
|
Odp: [MK6] Fiesta 1,4TDCi 2004
OK, przyjrzę się :-)
|