Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-11-2009, 14:39   #1
mkrawcz1
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-10-2007
Skąd: Warszawa
Model: Mitsubishi Lancer/Outlander
Silnik: 1.8/2.0
Rocznik: 2009/2010
Postów: 26
Domyślnie [MK6] Fiesta 1,4TDCi 2004 - utrata mocy

Witam :-)

"Od nowości" (czyli od przebiegu 135 000km, teraz jest ok. 140 000km) "dzwonią" zawory, ale tylko przy mocnym przyspieszaniu, więc się przyzwyczaiłem (choć ostatnio, szczególnie przez pierwsze 2 min. po uruchomieniu jakby głośniej.
Ale ostatnio pojawił się dziwny objaw: jeżeli na 1. biegu pociągnie się np. do 4000 obr./min., to po wrzuceniu 2. biegu traci moc i dopiero ok. 2500-3000 obr./min. (po "zapięciu" turbiny zaczyna jechać).
No i teraz pytanie:
- czy to kwestia brudnego EGR (i gdzie go w tym silniku szukać),
- czy to kwestia sterowania geometrią turbosprężarki (czy ona ma w ogóle zmienną geometrię?), oglądałem ją, nie ma żadnej elektryki, tylko rurki, więc czy jest np. sterowana podciśnieniem?

pomóżcie :-)


Ostatnio edytowane przez mkrawcz1 ; 19-11-2009 o 14:13
mkrawcz1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2009, 07:47   #2
mkrawcz1
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-10-2007
Skąd: Warszawa
Model: Mitsubishi Lancer/Outlander
Silnik: 1.8/2.0
Rocznik: 2009/2010
Postów: 26
Red face Odp: [MK6] Fiesta 1,4TDCi 2004

Temat aktualny - czy ktoś pomoże? :-)
mkrawcz1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2009, 08:00   #3
Luk@s
ford::professional
 
Avatar Luk@s
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
Domyślnie Odp: [MK6] Fiesta 1,4TDCi 2004

W mondziaku często pękają rury gumowe biegnącę od turbawki do kolektora dolotowego. Powoduje to znaczny spadek mocy, gołośniejszą pracę turbawki i poza tym spore dymienie. Może warto to sprawdzićGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ewentualnie możesz sprawdzić prowadnice łopatek przy turbawce jeżeli ma zmienną geometrię lub prowadnicę sterowania zaworem regulującym ciśnienie doładowania (zapominiałem jak się nazywa) jeżeli zwykła turbawka.
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda
President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145

Ostatnio edytowane przez Luk@s ; 29-12-2009 o 08:03
Luk@s jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2009, 08:07   #4
mkrawcz1
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-10-2007
Skąd: Warszawa
Model: Mitsubishi Lancer/Outlander
Silnik: 1.8/2.0
Rocznik: 2009/2010
Postów: 26
Domyślnie Odp: [MK6] Fiesta 1,4TDCi 2004

Cytat:
Napisał Lukas22 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W mondziaku często pękają rury gumowe biegnącę od turbawki do kolektora dolotowego. Powoduje to znaczny spadek mocy, gołośniejszą pracę turbawki i poza tym spore dymienie. Może warto to sprawdzićGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Rura puchnie przy wejściu na obroty, więc chyba nie to...

Cytat:
Napisał Lukas22 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ewentualnie możesz sprawdzić prowadnice łopatek przy turbawce jeżeli ma zmienną geometrię lub prowadnicę sterowania zaworem regulującym ciśnienie doładowania (zapominiałem jak się nazywa) jeżeli zwykła turbawka.
A jak powinna działać? Sprawdzić "ruchomość" ręcznie czy obserwować przy wkręcaniu na obroty?
mkrawcz1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2009, 09:34   #5
Luk@s
ford::professional
 
Avatar Luk@s
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
Domyślnie Odp: [MK6] Fiesta 1,4TDCi 2004

Przy wkręcaniu na postoju to nic się nie będzie działo. Prowadnicę trzeba sprawdzić ręcznie. Powinna się dać przesunąć, chociaż ze sporym oporem. A co do rur to obmacaj dokładnie, przy ewentualnych pęknięciach pojawia się coś takiego jak przerobiony olej.
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda
President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145
Luk@s jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2009, 09:35   #6
mkrawcz1
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-10-2007
Skąd: Warszawa
Model: Mitsubishi Lancer/Outlander
Silnik: 1.8/2.0
Rocznik: 2009/2010
Postów: 26
Domyślnie Odp: [MK6] Fiesta 1,4TDCi 2004

OK, przyjrzę się :-)
mkrawcz1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:47.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.