|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-01-2010, 11:28 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-10-2007
Skąd: Chełm
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 69
|
Akumulator czy instalacja? - coś rozładowuje akumulator.
Witam, miałem po ostatnich mrozach kłopot z akumulatorem, po naładowaniu podjechałem do zakładu (specjalizującego sie w obsłudze, naprawie i sprzedaży akumulatorów) i orzekli, że jest ok, jednak po świętach (samochód trzy dni stał w garażu-blaszaku) nie odpalił, podjechałem znowu do zakładu i orzekli, że jest ok tylko rozładowany i że coś rozładowuje w instalacji. Podjechałem do elektryka, pomierzył prąd - 155 mA i orzekł, że jest ok. Jak sądzicie co może być nie tak, czy te 155 mA to nie za dużo?
|
02-01-2010, 11:58 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Akumulator czy instalacja?
Witaj!
Kolego, ile lat ma akumulatorek?? Mnie mierzyło tyle magików, że niech ich szlag trafi,aku oczywiście OK...pewnego dnia nie zapalił. Ładowałem calą noc, podpiąłem do auta i nawet nie zakręcił. Kupiłem nowy i jest OK. Natomiast mam ten sam problem, zbyt duży pobór na postoju, -0.17A. ;/ Gdybyś kupował, polecam Centra Futra 72 (77 nie wejdzie do skrzynki). |
02-01-2010, 14:20 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-10-2007
Skąd: Chełm
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 69
|
Odp: Akumulator czy instalacja?
Jeżli chodzi o wiek, trudno powiedzieć nie ma na nim żadnej daty, jest to 72 Ah jakiś włoski, bazobsługowy, ja na nim jeżdżę już 2 lata. A te moje 155 mA to za dużo?
|
02-01-2010, 14:37 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 26-12-2009
Model: ford mondeo
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 1995
Postów: 7
|
Odp: Akumulator czy instalacja?
Sprawdź czy nie masz jakiegoś "lewego" poboru prądu... Ja miałem ten sam problem i okazało się że radio miało spięcie i akumulator padał po dwóch trzech dniach postoju.A jeśli chodzi o pomiary to owszem można to zrobić ale z tym jest tak, jakbyś chodził do wróżki... jeden powie tak, drugi inaczej, ja byłem u trzech mechaników.Dwóch pierwszych mówiło że pobór prądu jest w normie a dopiero trzeci zaczął szukać dogłębnie.Co do akumulatora to też jest możliwość że po prostu ma już swój wiek i nie przyjmuje tyle prądu ile powinien, jeżeli miałbyś możliwość podłączyć jakiś inny i porównać czy też się rozładuje dałoby ci to już jakiś kierunek w poszukiwaniu usterki... pozdrawiam.
|
02-01-2010, 18:25 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-10-2007
Skąd: Chełm
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 69
|
Odp: Akumulator czy instalacja?
właśnie sprawdzam na wszystkie sposoby (mam trochę pojęcia), po odłączeniu akumulatora i jego ponownym podłączeniu bierze 15-20 mA, natomiast gdy odlacze, podlacze i wlacze zaplon lub zamkne z pilota to bierze juz 150-155 mA, czy to tak ma byc? jaki w koncu ma byc ten prad ?
|
02-01-2010, 20:49 | #6 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,099
|
Odp: Akumulator czy instalacja?
Jeżeli masz alarm, to może właśnie on pobiera ten prąd.
Co pobiera prąd można sprawdzić wyjmując poszczególne bezpieczniki i patrząc, kiedy prąd spadnie. Pozdrawiam. |
03-01-2010, 10:03 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 26-12-2009
Model: ford mondeo
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 1995
Postów: 7
|
Odp: Akumulator czy instalacja?
Tak właśnie zrób.Jeżeli masz alarm (nawet bez migającej diody) musisz się liczyć że on po włączeniu pobiera prąd dlatego masz większe wskazania.Jeśli masz miernik (nawet taki najprostszy).. po prostu odłącz wszystko co masz dodatkowo zainstalowane, podłącz miernik i włączaj po kolei... - to chyba najprostszy sposób.
|
03-01-2010, 11:53 | #8 |
Postów: n/a
|
Odp: Akumulator czy instalacja?
Ja na poszukiwania "złodzieja" byłem w ASO. Okazało się, że po samym zamknięciu drzwi, nawet bez włączania alarmu, pobór był -0.17A. Natomiast po otwarciu drzwi i ponownym zamknięciu (mówie o ryglowaniu) pobór spadł do -0.05A. To i tak wychodzi okołu 14 dni przy tym poborze do rozładowania. Mnie się nie zdarza by stał 14 dni nie jeźdzony więc za bardzo się tym nie martwie.
|
03-01-2010, 18:34 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-10-2007
Skąd: Chełm
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 69
|
Odp: Akumulator czy instalacja?
no i dzisiaj wyszło, po kilku dniach z e zdjętą klemą akumulator stracił pojemność, stał od wczoraj 14:00 do dzisiaj 18:00 i tylko raz odpalił, przy czym napiecie podczas rozruchu spadło poniżej 9V. Jutro rozglądam się za nowym, dzięki wszystkim za rady i uwagi.
|
03-01-2010, 18:37 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: Toruń
Model: MONDEO MK3 KOMBI
Silnik: 2.0 115 KM
Rocznik: 04.2003
Postów: 80
|
Odp: Akumulator czy instalacja?
Mialem to samo energia startowa za mało aku do wymiany
|