Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-01-2010, 16:52   #1
ph71
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 02-04-2009
Skąd: Poznań
Model: S-MAX Platinium X Navi DVD
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 217
Domyślnie ciśnienie w kołach

Mam pytanie do kolegów jeżdżących na 17-stkach.
Które ciśnienia z fabrycznego zakresu przód 2,4-2,6 i tył 2,2-3,1 są dla Was optymalne w obecnych warunkach i ew. dlaczego? Mówimy o zimówkach.
U mnie obecnie przód 2,6 i tył podniosłem do 2,8...
Koledzy z 16-stkami też mają głos. Od nadmiaru doświadczeń głowa nie zaboli Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Ostatnio edytowane przez ph71 ; 19-01-2010 o 18:32
ph71 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2010, 12:55   #2
loop_77
ford::advanced
 
Avatar loop_77
 
Zarejestrowany: 11-04-2009
Skąd: Warszawa
Model: Tiguan II/BMW F30 Estoril Blue
Silnik: 2.0 TFSi 220 KM/335i Xdrive
Rocznik: 2016/2012
Postów: 336
Domyślnie Odp: ciśnienie w kołach

Ja wczoraj napompowałem przód i tył około 2,5 atmosfery (225/50 R17).
Było ciut za mało,bo jedynie 2,2 na każdym kole,a nie sprawdzałem ciśnienia prawie 2 miesiące i troszkę ubyło.
Myślę,że tyle jest optymalnie przy nie obciążonym (czyt.żona sztuk 1) samochodzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam
loop_77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-01-2010, 08:10   #3
ph71
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 02-04-2009
Skąd: Poznań
Model: S-MAX Platinium X Navi DVD
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 217
Domyślnie Odp: ciśnienie w kołach

Cytat:
Napisał loop_77 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja wczoraj napompowałem przód i tył około 2,5 atmosfery (225/50 R17).
Było ciut za mało,bo jedynie 2,2 na każdym kole,a nie sprawdzałem ciśnienia prawie 2 miesiące i troszkę ubyło.
Myślę,że tyle jest optymalnie przy nie obciążonym (czyt.żona sztuk 1) samochodzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Fabryczny zakres ciśnień wydał się tak duży (szczególnie z tyłu), że coś mnie tknęło i zacząłem eksperymentować z tym ciśnieniem.
Muszę przyznać, że przejście z 2,5 do 2,8 z tyłu poprawiło mi prowadzenie. Nawet jak jadę sam wydaje mi się lepsze. Ale jeszcze trochę pojeżdżę i zaczekam z ostateczną oceną, tym bardziej, że na moich ulicach chwilowo nie ma śniegu, a to będzie istotny test.
ph71 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2010, 13:33   #4
ph71
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 02-04-2009
Skąd: Poznań
Model: S-MAX Platinium X Navi DVD
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 217
Domyślnie Odp: ciśnienie w kołach

Cytat:
A ja jestem oponiarskim abnegatem i sprawdzam ciśnienie średnio 2 razy w roku jak już wyraźnie widać, że jest za mało. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pompuję moje 16-ki na 2,4.
"oponiarski abnegat", fiu fiu... ale nam kolego podnosi poziom dyskusji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A tak bez złośliwości (poważnie)- jak tak rzadka kontrola ciśnienia w oponach ma się do kolegi, że się tak wyrażę zaawansowanego stosowania ekojazdy w praktyce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.?
ph71 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2010, 18:49   #5
arczi_75
ford::advanced
 
Avatar arczi_75
 
Zarejestrowany: 11-01-2009
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 336
Domyślnie Odp: ciśnienie w kołach

Ja staram się jeździć na ciśnieniach podawanych przez Forda czyli przy nie obciążonym autku przód 2,4 a tył 2,2. Sprawdzam raz na 2-3 tygodnie, minimalne zmiany. Nie przesadzałbym ze zwiększaniem zbytnio ciśnienia, bo owszem może być wrażenie lżejszego prowadzenia ale jednak przyczepność jest realnie gorsza nie mówiąc o zużyciu oponek.
Hit obserwując Twoje wypowiedzi coraz mniej wierzę w to niskie spalanie przy jeździe jednak głównie po mieście. Ja za każdym razem leję na maksa pod korek, jeżdżę prawie tylko po trasie, z reguły bardzo lajtowo i spalanie na poziomie 6,5-6,7 l/100km. Niestety poruszając się po mieście gwałtownie rośnie. Żonka jeździ Octavką II 1,9 TDi i chwali się spalaniem po trasie 4,2-4,3 l/100 km. Przychodzi trochę więcej jazdy po mieście i co - średnie spalanie wychodzi na baku na poziomie Maksia. Nie spotkałem na żadnym samochodzie którym jeździłem Astrą III, Octavką II i teraz Maksiem spalania w mieście na poziomie 6,2 l - to po prostu nierealne. Nawet jeśli trafił Ci się niesamowity egzemplarz autka.
arczi_75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2010, 19:56   #6
ph71
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 02-04-2009
Skąd: Poznań
Model: S-MAX Platinium X Navi DVD
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 217
Domyślnie Odp: ciśnienie w kołach

Cytat:
Napisał arczi_75 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja staram się jeździć na ciśnieniach podawanych przez Forda czyli przy nie obciążonym autku przód 2,4 a tył 2,2. Sprawdzam raz na 2-3 tygodnie, minimalne zmiany. Nie przesadzałbym ze zwiększaniem zbytnio ciśnienia, bo owszem może być wrażenie lżejszego prowadzenia ale jednak przyczepność jest realnie gorsza nie mówiąc o zużyciu oponek.
A przy obciążonym jakie masz ciśnienia? Takie same?
Sądzę, że jadąc z rodzinką 2+2+bagaże, ciśnienie 2,2 z tyłu zużyje opony w większym stopniu niż przy 2,7-2,8. Jest to zresztą zbieżne z zaleceniami Forda.
Moje poszukiwania wynikają z potrzeby znalezienia optymalnych ciśnień, bo nie wyobrażam sobie, że za każdym razem będę je zmieniał...
Możliwe, że powrócę do 2,5-2,6 z tyłu jeśli dojdę do wniosku, że coś jest jednak nie tak...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ph71 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2010, 09:25   #7
tsoban
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-05-2009
Skąd: Aktualnie Finlandia
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 30
Domyślnie Odp: ciśnienie w kołach

Panowie, Tak duże zakresy ciśnienia (szczególnie z tylu) wynikają głównie z dość sporej ładowność naszego autka, różnica pomiędzy 1,8t a 2.5t masy całkowitej będzie miała wpływ na optymalne ciśnienie w oponach, ja normalnie jeżdżę w 4 osoby bez bagażu i wydaje mi sie 2,5 przod-tyl to dobry kompromis- ale zdarzało mi sie zapakować esia po dach i wtedy przód był na 2.8 a tyl na 3. Dodatkowo inne ciśnienie jest optymalne przy jezdzie po 'normalnych' drogach i autostradach z predkoscia >160km/h. Pozostaje kierowanie sie odczuciami z jazdy i obserwacja czy kapeć nie jest za duży.
Pozdrawiam
tsoban jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2010, 13:40   #8
arczi_75
ford::advanced
 
Avatar arczi_75
 
Zarejestrowany: 11-01-2009
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 336
Domyślnie Odp: ciśnienie w kołach

Cytat:
Szanuję Twoje zdanie ale ... jest dokładnie tak jak pisałem i piszę. Nic na to nie poradzę. Od początku mówiłem, że Maksiu jest doskonałym autem do jazdy po mieście.
Na "pocieszenie" i potwierdzenie, że "cudów nie ma" mogę powiedzieć, że przy poprzedniej fali mrozów przez 7 dni zrobiłem 380km po Gdańsku tylko krótkie odcinki (2km, 5km, 8km) na totalnie zmrożonym lub mocno wystudzonym silniku, w korkach. Warunki były tak trudne, że jak mróz odpuścił, to pojechałem zatankować i spalanie wyszło 7,48L/100. Tak więc na zimę nie ma mocnych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

PS: Zima wróciła, dziś przy odpalaniu temperatura na zewnątrz -23,5
Podziwiam, gratuluję i trochę zazdroszczę :-) Szczerze :-)
A co do ciśnienia przy obciążonym samochodzie - dokładnie tak jak mówi instrukcyjka :-D Chociaż rzeczywiście mam wrazenie, że na pusto 2,4 i 2,2, to trochę mało.
arczi_75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-01-2010, 07:03   #9
foxtrot
ford::advanced
 
Avatar foxtrot
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 12-06-2009
Model: S-Max Titanium
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 389
Domyślnie Odp: ciśnienie w kołach

Hit; PS:Zima wróciła, dziś przy odpalaniu temperatura na zewnątrz -23,5

nie miałeś problemu z odpaleniem przy tej temperaturze? (z tego co pisałeś wcześniej parkujesz pod chmurką);
opisz proszę swoją procedurę odpalania przy takim mrozie;
u mnie było wczoraj -21 i odpalił mi na wejście tylko na 2 gary, po kilku sekundach odpaliły pozostałe
foxtrot jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-01-2010, 10:06   #10
foxtrot
ford::advanced
 
Avatar foxtrot
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 12-06-2009
Model: S-Max Titanium
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 389
Domyślnie Odp: ciśnienie w kołach

Hit;

dzięki - moja "procedura" jest identyczna - niestety dziś akku zawiódł :-( i nie udało się auta odpalić - było -23
a co do świeć żarowych - to wydawało mi się, że ktoś wcześniej pisał, ze w tym silniku jest tylko jedna - prawda li to czy fałsz?
foxtrot jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:27.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.