|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-03-2010, 15:26 | #11 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-09-2006
Skąd: ok.Zielona Góra
Model: escort, saab 9-5
Silnik: 2.. 16V , 2.5T 500+ HP
Rocznik: 96
Postów: 3,395
|
Odp: elektroniczny sterownik kierunkowskazów
strona z niemiec, ale schemat jest, sciagnac plik o nazwie:
- Komfortblinker mit AT90S1200 nachbauen lub - Komfortblinker mit ATtiny2313 nachbauen ze strony: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
05-03-2010, 16:02 | #12 |
Postów: n/a
|
Odp: elektroniczny sterownik kierunkowskazów
ale to na prockach jest. Nie kazdy ma dostep do programatora.
|
05-03-2010, 20:25 | #13 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Odp: elektroniczny sterownik kierunkowskazów
Ale chyba zalozycielowi tematu chodzilo o to ze na chwilke zalczenie stykow powoguje mrugniecie 3 razy a na zalaczenie stykow na 1 sekunde powoduje ciegle mruganie az do odbicia kierownica a nie to ze manetka pozostaje w tej pozycji az do odbicia kierownica i odbija manetka tak jak jest seryjnie zrobione. Chodzi o to zeby nigdy w manetce zapadka nie zaskakiwala tylko poprsotu manetka po nacisnieniu zawsze odrazu powracala na swoje miejsce, tak jak np wlaczenie spryskiwacza szyb. A jezeli manetka nie bedzie na zapadce tylko zaraz po naciesnieciu jej bedzie odbibjala to bez prockow i czujnika raczej sie nie obedzie. Bo np przytrzymamy przez 1 sekunde i puscimy manetke i juz bedzie manetka w pozycji neutralnej a kierunek bedzie migal az do odbicia kierownica to nicy co ma go wylaczyc?? Przeciez manetka bedzie w pozycji neutralnej wiec nie odbije przy krecenia kierownicy i nie wylaczy kierunku. Wiec musi byc jakis czujnik na kolemnie kierowniczej zeby uklad wiedzial ze odbilismy kierownica i ma juz wylaczyc kierunek.
|
05-03-2010, 20:31 | #14 |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 16-10-2006
Skąd: Wa-wa
Model: focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 23
|
Odp: elektroniczny sterownik kierunkowskazów
miałem też taki problem, przekaznik mi się klejił, i cały czas mi się kierunek l/p świecił, i spreżynkę skróciłem i jest wszystko idealnie.
|
05-03-2010, 20:42 | #15 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Odp: elektroniczny sterownik kierunkowskazów
ROSSI ale rozumie że przeczytałeś ten temat od początku,Twoja wypowiedz wygląda tak jakby Cię ktoś nagle obudził
|
05-03-2010, 20:58 | #16 | |
Postów: n/a
|
Odp: elektroniczny sterownik kierunkowskazów
Cytat:
Chodzi o to, aby zrobic tak, aby przy chwilowym machnięciu manetka kierunki migały tylko trzy razy(np. przy zmianie pasów) a przy przestawieniu manetki- migały standardowo, czyli do zakończenia manewru skrętu. To, że autor wymyslił sobie z kontaktronami i chwilowymi ruchami manetką (do 1s i ponad 1s) wynikało, ze nie wiedział jak to zrobić. Krótko. Kierunki maja działać normalnie tak jak do tej pory z ta róznicą, że jak delikatnie machniesz wajchą, to w standardzie miga raz a ma migać trzy razy. |
|
05-03-2010, 21:12 | #17 |
ford::expert
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
|
Odp: elektroniczny sterownik kierunkowskazów
Ja mysle, ze autorowi wlasnie chodzilo o cos takiego jak pisze brajdak, bynajmniej ja tez tak zrozumialem. Dzialanie mialoby wygladac tak jak w Vectrze C.
Pozdrawiam |
05-03-2010, 21:13 | #18 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Odp: elektroniczny sterownik kierunkowskazów
W takiem wypadku jezeli ma dzialac standartowo wystarczy tylko wpiac uklad ktory przytrzyma napiecie przez te 3-4 sekundy po chwilowym podaniu napiecia. Czyli moze byc taki ukladzik podobny do ukladu ktory przytrzymuje swiecenie zarowki wewnatrz kabiny przy dachu po zamknieciu drzwi. Tylko ze ma on odrazu rozlanczac a nie robic stopniowe przygasanie. Czyli prawy i lewy to juz ttzrba by bylo 2 takie ukladu i by bylo najprosciej.
|
05-03-2010, 21:37 | #19 | |
Postów: n/a
|
Odp: elektroniczny sterownik kierunkowskazów
Cytat:
Lepszym i prostszym rozwiazaniem byłby układ czasowy. Po pierwsze, nie ingerujesz w układ mechaniczny(jest juz gotowy) a po drugie wykonanie układu czasowego jest proste i tanie. |
|
05-03-2010, 23:31 | #20 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-02-2010
Skąd: Jelenia Góra
Model: Escort
Silnik: 1.4CVH
Rocznik: 1994
Postów: 10
|
Odp: elektroniczny sterownik kierunkowskazów
Było właśnie troszkę niejasności.Chodzi mi właśnie o to jak napisał kolega brajdak.Może i koledzy mają racje że troche roboty by było.Ale ten układ trzymający napięcie nie jest taki głupi.Pozostawiam kolegom pole do popisu.Układ podtrzymujący nie jest już taki trudny.Powinny wystarczyć dwa tranzystory kondensator i rezystory ale stworzenie schematu to dla mnie czarna magia.Czekam na dalsze propozycje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Ford ****o wort,ale którzy tak mówią są jeszcze gorsi...I love Ford |