|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-03-2010, 10:36 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-07-2008
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCi DPF 163KM
Rocznik: 2010 (po lifcie)
Postów: 30
|
do ~2.5k obr brak mocy na PB, a na LPG hula aż miło
Witam,
Jak w temacie - znalazłem na forum pomysły, że to może być katalizator, nieszczelny wydech lub (prawie-)awaria sondy lambda. Jednak nigdzie nie było mowy o tym, że jednocześnie na LPG jeździ jak złoto w całym zakresie obrotów pod każdym obciążeniem, a tak właśnie mam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zauważyłem to w poniedziałek rano, po niedzielnej popołudniowej ulewie, w której wracałem do domu... ale może to zbieg okoliczności, autko wszak już leciwe, wydech nie ruszany od nowości. Pompka paliwa zatem (dziś jej posłucham niebawem) ? Ktoś poleci konkretny warsztat w takim przypadku z listy warsztatów forum, czy mam obdzwonić wszystkie jak leci ? -- Pozdrawiam, |
27-03-2010, 10:05 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-11-2008
Skąd: Warszawa
Model: byl Focus Mk1, teraz Mondeo Mk3
Silnik: byl 1.4, teraz 2.0 TDCi :)
Rocznik: byl 1999, teraz 2004
Postów: 108
|
Odp: do ~2.5k obr brak mocy na PB, a na LPG hula aż miło
Kolego a moze wtryski trzeba rozruszac kiedy ost razem jechales na benzynie?
|
27-03-2010, 10:20 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Łódź
Model: S-Max MK II
Silnik: 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2017
Postów: 353
|
Odp: do ~2.5k obr brak mocy na PB, a na LPG hula aż miło
Wygląda właśnie jak awaria jakiegoś z czujników. No, może nie awaria, ale nieprawidłowe wskazania.
Nie jestem pewien, ale czy instalacja LPG przypadkiem nie odcina sondy lambda i emuluje ją samemu? Pierwszym krokiem byłoby podłączenie się pod komputer diagnostyczny, zaś następnie bym sprawdził poprawność działania poszczególnych czujników. |
27-03-2010, 13:13 | #4 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-07-2008
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCi DPF 163KM
Rocznik: 2010 (po lifcie)
Postów: 30
|
Odp: do ~2.5k obr brak mocy na PB, a na LPG hula aż miło
Cytat:
|
|
27-03-2010, 13:18 | #5 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-07-2008
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCi DPF 163KM
Rocznik: 2010 (po lifcie)
Postów: 30
|
Odp: do ~2.5k obr brak mocy na PB, a na LPG hula aż miło
Cytat:
Zauważyłem wczoraj także, że wskaźnik poziomu LPG zaczął mi wskazywać mniejsze zużycie - tzn. pierwsza lampka zgasła po 135km zamiat po 80km jak to miało miejsce przez ostatnich kilka miesięcy - ale takie drastyczne zmniejszenie zużycia jest chyba niemożliwe... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dam znać, jak sprawdzę co i jak, ale czy faktycznie któryś warsztat będzie lepszy od reszty z listy - jakieś typy ? Pzdr, Ostatnio edytowane przez konradd ; 31-03-2010 o 10:09 Powód: dodane nie - przywrócenie sensu postu |
|
06-04-2010, 19:37 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-07-2008
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCi DPF 163KM
Rocznik: 2010 (po lifcie)
Postów: 30
|
Odp: do ~2.5k obr brak mocy na PB, a na LPG hula aż miło
Doraźnie pomogło przeczyszczenie zaworu bocznikowego powietrza.
Tu pozdrowienia dla "ABS Car" z Instalatorów 9 za szybką pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
27-07-2010, 23:29 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-07-2008
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCi DPF 163KM
Rocznik: 2010 (po lifcie)
Postów: 30
|
Odp: do ~2.5k obr brak mocy na PB, a na LPG hula aż miło
Trochę po czasie, bo na gazie autko jeździło ok, więc nie miałem takiej presji...
Wizyta w JAR-CAR na Fleminga i po podpięciu pod kompa wykryli dwie usterki: - przepływomierz nie działa w pełnym zakresie, co prawdopodobnie jest bezpośrednią przyczyną, - uszkodzona sonda lambda, jednak po restarcie komputer stwierdził, że jest ok, więc rada żeby zacząć od przepływomierza. Ponieważ obie części są stosunkowo drogie, postanowiłem zaopatrzyć się w używane i sprawdzić, czy będzie jakaś różnica. Po wymianie przepływomierza (samego czujnika oczywiście) nie zauważyłem żadnych zmian (2 tygodnie jazdy). Po wymianie sondy lambda problem zniknął jak ręką odjął (na razie przez 2 dni). p.s. sonda zdaje się nie daje sygnału liniowego, tylko prawie skokowy (z histerezą) sygnalizując mieszankę za ubogą lub zbyt bogatą - odpowiadałoby to zachowaniu silnika, który czasem tracił moc na ułamki sekund, a czasem tę moc miał - co powodowało "szarpanie"... ale pewności tutaj nie mam - przydałaby się charakterystyka tej sondy. Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez konradd ; 27-07-2010 o 23:30 Powód: z radości zjadłem kluczowe słowo "zniknął" :) |
27-07-2010, 23:49 | #8 |
ford::expert
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
|
Odp: do ~2.5k obr brak mocy na PB, a na LPG hula aż miło
I o to właśnie chodzi na Forum !!!
Kolega założył temat , otrzymał podpowiedzi , usterkę usunął i napisał na koniec jaka była przyczyna. Niewielu userów tak robi... I dlatego dzięki dla autora.
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
24-08-2010, 16:25 | #9 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-07-2008
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCi DPF 163KM
Rocznik: 2010 (po lifcie)
Postów: 30
|
Odp: do ~2.5k obr brak mocy na PB, a na LPG hula aż miło
Cytat:
Pozdrawiam. |
|
10-01-2012, 13:51 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-07-2008
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCi DPF 163KM
Rocznik: 2010 (po lifcie)
Postów: 30
|
Odp: do ~2.5k obr brak mocy na PB, a na LPG hula aż miło
Po długim czasie, ale jeździłem z tą usterką prawie tyle. Jak w tytule - ten brak mocy -to raczej szarpanie było. Powinienem tak to napisać, ale czasem zamiast szarpania jedna wielka dziura, więc jeden pies... do rzeczy:
Któregoś razu autko po normalnym zaparkowaniu i zgaszeniu silnika nie odpaliło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Uszkodzona była pompka paliwa (nadpalone styki, całość do wymiany). Po wymianie pompki na tańszy zamiennik (ale nie najtańszy, były próby użycia takich do 100zł - skończyły się połamaniem obudowy pompy, koszt +300zł) za chyba 320zł. Pompa była bezpośrednią przyczyną rwania na niskich obrotach. Po trzech miesiącach od wymiany ani razu nie było problemu. W tym czasie zregenerowałem listwę od LPG bo coś nie równo i głośno pracowało i autko śmiga aż do dzisiaj. Delikatne falowanie obrotów wraz z przygasaniem świateł i sporadycznym nagłym zresetowaniem kompa przy odpalaniu ze stacyjki usunąłem poprzez wymianę alternatora (wraz z regulatorem) i przy okazji nowego akumulatora (już był leciwy i stracił pojemność). Objawy jak ręką odjął. Po świętach lekkie niedomaganie tym razem na gazie i przy zbyt szybkim dodawaniu gazu, z towarzyszącymi strzałami od czasu do czasu. Wymiana świec i kabli (już czas) i znów autko hula aż miło. Diagnostyka komputera jest cokolwiek wątpliwa w mojej ocenie. Wydaje się, że powinno się diagnozować najpierw poszczególne elementy systemu (czujniki, kontakty) przy takich zagwozdkach, a nie po prostu odczytywać dane z kompa. Przy słabo stabilizowanym napięciu z alternatora czujniki nie miały nominalnych warunków pracy i mogły pokazywać błędne dane powodując błędy, ale który z "fachowców" o tym może wiedzieć... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam wszystkich! |