|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-05-2010, 14:39 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Trzebinia/Kraków
Model: Astra III/Focus II
Silnik: 1.7 CDTI/1.8 TDCI
Rocznik: 2010/2007
Postów: 119
|
Wysokie ładowanie, szaleją wskaźniki
Witam!
Mam problem z Foką. Tydzień temu miałem podobny problem. Po zapaleniu niskie łasowanie ok 13,5V a po kilkunastu sekundach ponad 15V (do tylu mam taki starszy miernik). Sprawdziłem tą wiązkę przy alternatorze. Jest ok od wtyczki do tego rozgałęzienia. Naciąłem lekko kabelki i żarówka z oświetlenia choinki do wtyczki, na każdym kablu ok. Wyciąłem alternator i zawiozłem do elektryka. Pomierzył i stwierdził, że regulator do wymiany. Zrobił tego samego dnia, bo był regulator na hurtowni. Zamontowałem alternator pod wieczór miernik w rękę i elegancko ładowanie 14.4V. Ledwie Focus się najeździł 30-40km (3 auta w rodzinieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) Znowu szaleją wskaźniki, świeci kontrolka od ładowania i hamulca ręcznego. Ładowanie teraz cały czas ponad 15V. W czym może tkwić problem? Dzwoniłem do elektryka to nie ma już w tym tygodniu czasu. Mówi, że może zegary do wymiany(o ładowniu ponad 15V nie wiedział po później zmierzyłem.). Ale były wymienianie dokładnie 15 tys km temu w ASO, bo nawet nie ustawiali przebiegu tylko od 0 nabija. Masy wszystkie jakie widziałem w komorze silnika, wyczyszczone(4 albo 5). Akumulator już nie jest pierwszej nowości bo ma 7lat. Ale w mrozy po 20-30*C jeździłem z kablami innych ratować. Mi już ręce opadają niby 3 auta w domu a w 100% sprawne 1. W innym wyskoczył błąd, że turbina przegrzana;/ ale to już inne forum pomaga. Z góry dzięki za podpowiedzi. Ostatnio edytowane przez mateq111 ; 06-05-2010 o 14:44 |
06-05-2010, 16:49 | #2 |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 25-01-2009
Skąd: Zielona Góra
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 45
|
Odp: Wysokie łasowanie, szaleją wskaźniki
witam
ostatnio też miałem podobne problemy do twoich, mianowicie za duże ładowanie ponad 15V, mrugające kontrolki w całym aucie, słabe odpalanie, nie było nawet prądu na świecach. Na pierwszy rzut oka miał być do wymiany regulator napięcia ale okazało się że przyczyną były klemy przy akumulatorze, nic tam nie może sie ruszać (chodzi o kable które dochodzą do aku) i styki muszą być wyczyszczone. koszt 20zł jeżdząc na za dużym ładowaniu możesz przegotować akumulator i go uszkodzić. |
07-05-2010, 15:36 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-04-2010
Skąd: madryt
Model: ford focus
Silnik: tddi
Rocznik: 2002
Postów: 111
|
Odp: Wysokie łasowanie, szaleją wskaźniki
cześć.ja ostatnio sprawdzałem co sięstanie gdy odepne akumulator,czy będzie pracował silnik bez podpiętego akumulatora .i co się okazało silnik po zdjęciu klem nadal pracował ale gdy wsiadłem do auta zobaczyłem że wszystkie kontrolki mrugają i wmiare wzrostu obrotów zwiększały częstotliwość mrugania.wniosek brak połączenia akumulatora lub alternatora.
|
07-05-2010, 17:08 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Trzebinia/Kraków
Model: Astra III/Focus II
Silnik: 1.7 CDTI/1.8 TDCI
Rocznik: 2010/2007
Postów: 119
|
Odp: Wysokie łasowanie, szaleją wskaźniki
Dzisiaj wymontowałem akumulator, profilaktycznie go podładowałem aby mieć 100% pewności.
Wyczyściłem (chyba?) ostatnią masę co idzie z silnika(z tyłu) do kielicha od amortyzatora. Wyczyściłem słupki na akumulatorze i klemy oraz styki kabelków przykręconych przy klemach. Po 2 na + i -. Nasmarowałem wazeliną techniczną. Nic nie pomogło. |
13-05-2010, 20:27 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Trzebinia/Kraków
Model: Astra III/Focus II
Silnik: 1.7 CDTI/1.8 TDCI
Rocznik: 2010/2007
Postów: 119
|
Odp: Wysokie łasowanie, szaleją wskaźniki
Dziś Foka była u elektryka.
Wiedziała chyba gdzie jedzie bo po staniu kilka dni odpaliła bez problemu nic się nie działo. Dojechała do elektryka-wszystko ok. Jak wracałem do domu, to zaczęła się dyskoteka. Wszystko miga. Powrót do elektryka i stwierdził, że jest zaje**ste ładowanie. Wyciągnął bezpiecznik co jest w komorze silnika. I było ok. Kazał podmienić akumulator i założyć bezpiecznik. Aku podmieniony rundka 10Km i wszystko ok. Jutro jeszcze 2 próba przejażdżki ok 10Km. Jak będzie ok to muszę kasiorę szykować na nowy akumulator. Jaki polecacie kupić?(producent) parametry znam. |
15-05-2010, 20:57 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-07-2009
Skąd: Pyrlandia
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 48
|
Odp: Wysokie ładowanie, szaleją wskaźniki
Miałem taki sam objaw elektryk stwierdził reg. napięcia niby kable też sprawdził.
Wkurzyłem się i sam sprawdziłem okazało się że 2 kable były pęknięte i to dalej od kostki reg.napięcia polutowałem i problem ze skaczącym napięciem znikł sprawdź dokładnie tą wiązkę kabli może pomoże. |
16-05-2010, 10:12 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Trzebinia/Kraków
Model: Astra III/Focus II
Silnik: 1.7 CDTI/1.8 TDCI
Rocznik: 2010/2007
Postów: 119
|
Odp: Wysokie ładowanie, szaleją wskaźniki
Chyba już znalazłem problem. Wydaje mi się, że to wilgoć w samochodzie. Przez jeden dzień jeździłem z ogrzewaniem na maxa. Jak zaczęły szyby ostro parować włączyłem AC. Zostawiałem jeszcze auto pod domem na chwile aby się grzało. I tak kila razy przez cały dzień.
Dodatkowo pojechałem po nowy aku. ale wcześniej poprosiłem o sprawdzenie tego co mam. I gościu stwierdził, że igła. Szkoda kasy ma nowy. 2 x dawał go pod obciążenie(jakimś takim miernikiem mówił, że za 2000zł) i to obciążenie = jakby 10-15min kręcić rozrusznikiem. Nawet kasy nie chciał. Także, na chwilę obecną wszystko wróciło do normy. A tylko przy tych pomiarach wyszło, że ładowanie wynosi 14,6V-14,7V trochę chyba za dużo? |
16-05-2010, 11:04 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-04-2010
Skąd: madryt
Model: ford focus
Silnik: tddi
Rocznik: 2002
Postów: 111
|
Odp: Wysokie ładowanie, szaleją wskaźniki
ładowanie 14.6 14.7jest normalnym ładowaniem fokusa i będzie się wachać w zależności od temperatury powietrza od 14.2 aż do 14.7.
|
16-05-2010, 16:28 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Trzebinia/Kraków
Model: Astra III/Focus II
Silnik: 1.7 CDTI/1.8 TDCI
Rocznik: 2010/2007
Postów: 119
|
Odp: Wysokie ładowanie, szaleją wskaźniki
No to OK, dzięki za info.
|
16-05-2010, 18:45 | #10 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: Focus mk1 comfortx
Silnik: Benzyna 1.6
Rocznik: 2002
Postów: 44
|
Odp: Wysokie ładowanie, szaleją wskaźniki
Cytat:
Przy minusowych temperaturach lub bliskich zeru miałem 14,5-14,6, a przy -20 i rozładowanym aku prawie 15v. Teraz 14,1-14,2. |
|