Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-07-2010, 11:08   #1
zizu77
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-05-2010
Skąd: Będzin
Model: Ford Mondeo MK1
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 58
Domyślnie Silnik się przegrzewa - czemu?

Witam, posiadam 1.8 TD i od pewnego czasu borykam się z problemem przegrzewania się silnika. Wskaźnik podczas jazdy trzyma się na końcu literki L (napisu NORMAL) - koniec skali. To odpowiada ok 92-93 st. Szukałem przyczyn i wymieniłem termostat i czujniki. Dalej jest to samo. Termostat otwiera przy 88 st.
Objawami są jednak:
- brak podciśnienia przy otwieraniu korka wlewu wody nawet po dłuższej jeździe - nie słychać syczenia.
- temp. nie spada za szybko gdy włącza się wentylator chłodnicy.
- po zgaszeniu słychać jakby gdzieś wodę jakby się przelewała ciurkiem ale nie w zbiorniczku wyrównawczym

Czy mieliście taki przypadek?
Czy przyczyną takiego stanu może być awaria pompy wody? Czy pompa napędzana jest przez rozrząd czy osobnym paskiem?
Czy może być gdzieś przytkany przepływ wody? Gdzie tego zatkania szukać?
Czy może chodzi o olej - teraz jeźdżę na mineralnym Lotosie?

__________________
Mondeo - auto dla majsterkowicza.

Ostatnio edytowane przez zizu77 ; 05-07-2010 o 11:57
zizu77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2010, 15:58   #2
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,101
Domyślnie Odp: Silnik się przegrzewa - czemu?

Cytat:
Napisał zizu77 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wskaźnik podczas jazdy trzyma się na końcu literki L (napisu NORMAL) - koniec skali. To odpowiada ok 92-93 st.
Ja uważam, że to jest prawidłowa temperatura, jedynie wskaźnik mógłby trochę mniej pokazywać.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2010, 16:06   #3
Simson
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: W-wa
Model: MK7 Escort kombi GHiA
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 1995
Postów: 261
Domyślnie Odp: Silnik się przegrzewa - czemu?

temperatura może i prawidłowa ale układ chłodzenia jest ciśnieniowy wiec po dłuższej jeździe podczas otwierania zbiornika wyrównawczego powinno być słychać jak uchodzi ciśnienie może to być coś z pompą. Niestety pompa jest napędzana paskiem rozrządu

płyn nie powinien się przelewać jak piszesz jak sie przelewa to jest zapowietrzony

Pozdrawiam
Simson

Ostatnio edytowane przez Simson ; 05-07-2010 o 16:09
Simson jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2010, 16:43   #4
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,101
Domyślnie Odp: Silnik się przegrzewa - czemu?

Tak, układ jest ciśnieniowy i dzięki temu temperatura w układzie chłodzenia może dochodzić nawet do 110°C, ale to nie pompa wytwarza to ciśnienie, bo ona służy do przepompowywania płynu chłodniczego przez układ chłodzenia. Za ciśnienie odpowiada zaworek w zakrętce zbiornika wyrównawczego, więc jeżeli ciśnienia nie ma, to tam należy szukać przyczyny. Jeżeli chodzi o to przelewanie się ciurkiem, to może to być olej w silniku ściekający do miski olejowej po zatrzymaniu silnika.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-07-2010, 09:21   #5
zizu77
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-05-2010
Skąd: Będzin
Model: Ford Mondeo MK1
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 58
Domyślnie Odp: Silnik się przegrzewa - czemu?

Cytat:
Napisał darmodziej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Za ciśnienie odpowiada zaworek w zakrętce zbiornika wyrównawczego, więc jeżeli ciśnienia nie ma, to tam należy szukać przyczyny.
Jeżeli zaworek jest sprawny to co jeszcze może być nie tak że nie ma ciśnienia?
__________________
Mondeo - auto dla majsterkowicza.
zizu77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-07-2010, 12:08   #6
Dłubek
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 13-12-2006
Model: MONDEO MK1 Kombi
Silnik: 1.8 16V ZETEC + LPG
Rocznik: 1996
Postów: 281
Domyślnie Odp: Silnik się przegrzewa - czemu?

może pompa się kończyć to raz, a dwa gdzieś jest nieszczelność, że ciśnienie ucieka. Trzeba obejrzeć cały układ.
Dłubek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-07-2010, 16:51   #7
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,101
Domyślnie Odp: Silnik się przegrzewa - czemu?

Cytat:
Napisał Dłubek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
może pompa się kończyć to raz, a dwa gdzieś jest nieszczelność, że ciśnienie ucieka. Trzeba obejrzeć cały układ.
Już pisałem, że pompa nie wytwarza ciśnienia w układzie chłodzenia, ciśnienie powstaje, bo pod wpływem temperatury rozszerza się płyn chłodniczy i powietrze w zbiorniku wyrównawczym. Tak jak napisałeś, może być nieszczelność, ale to raczej w zbiorniku wyrównawczym, bo inaczej uciekałby płyn chłodniczy. I jeszcze pytanie do Zizu77, jak sprawdziłeś, czy zaworek w korku jest sprawny?
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2010, 17:49   #8
zizu77
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-05-2010
Skąd: Będzin
Model: Ford Mondeo MK1
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 58
Domyślnie Odp: Silnik się przegrzewa - czemu?

Nie sprawdziłem, musiałbym mieć inny korek. Ale niesprawny korek nie może być przyczyną przegrzewania się wody chłodniczej.
__________________
Mondeo - auto dla majsterkowicza.
zizu77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2010, 20:25   #9
jantemplar
ford::beginner
 
Avatar jantemplar
 
Zarejestrowany: 19-10-2009
Skąd: Kalisz
Model: mondeoMK1
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 95
Postów: 17
Domyślnie Odp: Silnik się przegrzewa - czemu?

jak znajdziesz rozwiązanie to odpisz bo ja mam to samo a wszystko już w silniku przekopałem łącznie z wymianą termostatu ,nagrzewnicy ,wypłukaniem układu chłodniczego itd wymianą zbiornika wyrównawczego i ..... nic nadal wariacka temperatura podejrzenia były co do uszczelki pod głowicą ale wykluczam płyn nie bulgocze olej czysty z rury nie daje na biało nic ubywa ani nie przybywa i już nic nie wiem pierwsze pół godziny jazdy miastem cisza a potem co 10 min wentylator startuje jak turbina w elektrowni wodnej i z literki L spada do...R i znowu do .... L i tak cały czas aż do zgaszenia motoru a podobno w dieslu wentylator załącza się bardzo rzadko (opinie użytkowników) na razie chodzi częściej niż w benzynie co ją wcześniej miałem ale sprzedałem niestety
jantemplar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2010, 20:29   #10
Dłubek
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 13-12-2006
Model: MONDEO MK1 Kombi
Silnik: 1.8 16V ZETEC + LPG
Rocznik: 1996
Postów: 281
Domyślnie Odp: Silnik się przegrzewa - czemu?

Niesprawny korek może być jak najbardziej przyczyną przegrzewania się. Płyn w układzie chłodzenia może osiągnąć nawet 110 stopni. A taką temperaturę można uzyskać bez zagotowania tylko pod ciśnieniem. Jak korek niesprawny to ciśnienia nie ma i może nastąpić zagotowanie płynu, a wtedy zapowietrzenie układu (raczej zaparowanie) i przegrzanie silnika - brak dostatecznego przepływu w układzie. A to z kolei powoduje wzrost temp silnika. Wszak czujniki włączające nie są na chłodnicy, tylko przy silniku i spowodują włączenie wentyli częściej niż powinny. Nie wiem jak w dieslu ale w benzynie pełne otwarcie termostatu jest przy 102 stopniach, a bez ciśnienia jest to temperatura powyżej krytycznej. Jeśli układ szczelny to brak ciśnienia jest przez nieszczelny korek. Z drugiej strony w korku jest zawór regulujący ciśnienie. Jeśli jest zbyt wysokie to zawór zmniejsza je do odpowiedniej wartości. Czasem może się zaciąć lub zabrudzić i później są problemy.

Ostatnio edytowane przez Dłubek ; 08-07-2010 o 20:33
Dłubek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:38.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.