|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-09-2010, 15:17 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-09-2010
Skąd: Warmia i Mazury
Model: Mondeo MK II
Silnik: 1.8 + Lpg
Rocznik: 1997
Postów: 44
|
Zbyt wysoka temperatura silnika 1.8 16V Przyczyna?
Witam
Prosze o wyrozumialosc jestem nowy i mam nadzieje ze pomozecie. Otoz: Zakupilem jakis czas temu mondzia 1.8 benzyna i gaz rok produkcji auta to 1997. Na poczatku bylo wszystko ok jesli chodzi o temperature silnika, jakis czas temu zaczely sie dziwne dolegliwosci auta, temperatura dobijala stopniowo az do krancowej kreski [NORMAL] zalaczal sie wentylator ale temperatura slabo zbijala po wlaczeniu klimy to roznie wskazowka cofala sie do A czasami nawet do M. Ok w zwiazku z tym wymienilem czujnik temperatury pokazujacy stan na desce rozdzielczej. Nie pomoglo, kolejny zabieg moze termostat, wiec tez zostal on wymieniony i w zwiazku z tym postanowilem rowniez zalac nowy plyn chlodniczy... wszystko przebieglo ok uklad odpowietrzony bo ogrzewanie dziala wiec mowie jest wporzadku i nagle zdziwienie na drugi dzien odpalam auto patrze stan poziomu plynu max temp po rozgrzaniu jest na M mowie Baja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ruszam na miasto i po nie dlugiej jezdzie temperatura dochodzi nagle do A ups cos nie tak jade dalej juz jest na L. Przekracza troche L zalacza sie wentylator otwieram maske ok plyn sie nie zagotowal ale poziom plynu jakos 1,5 cm ponad poziom max, zalaczam klime spada do A Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i moje pytanie co jest do ch.... pana ze sie tak zagrzewa termostat wymieniony, plyn tez, czujnik temp tez., uklad odpowietrzony. Odlaczylem czujnik od komputera chodza obroty wiatraka na 1 i 2 biegu. Rece opadaja... co to moze byc pompa wody? chlodnica? Uklad nie byl przeplukany po zlaniu starego plynu a byl to pomarancz forda teraz mam Super Plus Premium taki lekki fiolet... Wiem torche sie rozpisalem ale pomozcie bo oddam zloma tam gdzie tylko blacha trzeszczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez TOMAS ; 18-09-2010 o 20:56 Powód: dodanie prefiksu |
18-09-2010, 15:17 | #2 |
ford::expert
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
|
Odp: Wysoka temperatura silnika mondeo 1.8
Jak poprawisz tytuł tematu na zgodny z regulaminem , to temat wróci na miejsce.
Temat wrócił.
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 18-09-2010 o 20:39 |
18-09-2010, 18:14 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 13-12-2006
Model: MONDEO MK1 Kombi
Silnik: 1.8 16V ZETEC + LPG
Rocznik: 1996
Postów: 281
|
Odp: Zbyt wysoka temperatura silnika 1.8 16V Przyczyna?
Z tego co czytałem na forum, jest to normalny objaw. U mnie termostat otwiera się przy początku litery M w napisie NORMAL. Wentylator załącza się na 1 bieg na literze L, temp spada do litery i tak w kółko. Jak włączę klimę to temp trzyma się między literami M i A, czasem spada na początek litery M. Oczywiście podczas jazdy po mieście. Na trasie wskazówka jest na literze M.
|
18-09-2010, 19:51 | #4 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,103
|
Odp: Zbyt wysoka temperatura silnika 1.8 16V Przyczyna?
Wszystko jest w porządku. Jak było cieplej, to pewno ciągle miałeś włączoną klimatyzację, więc wentylatory ciągle schładzały chłodnicę, teraz pewno klimatyzację czasem wyłączasz, wentylatory się nie kręcą i dlatego temperatura jest wyższa. Jeździj dalej i ciesz się ze sprawnego auta.
|
19-09-2010, 10:51 | #5 |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: Zbyt wysoka temperatura silnika 1.8 16V Przyczyna?
a dla mnie nie jest. Wskazowka powinna stac w pionie, w upały troche dalej ok A
Sprawdz czy działa ci 1 i 2 bieg wentylatora czy tylko drugi na poczatek
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
19-09-2010, 22:48 | #6 |
ford::beginner
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 09-12-2009
Skąd: Bolesławiec
Model: Ford Mondeo GHIA sedan
Silnik: 2.0 16V Zetec + STAG 300 PLUS
Rocznik: 1998
Postów: 30
|
Odp: Zbyt wysoka temperatura silnika 1.8 16V Przyczyna?
kolega napisał że robił test wentylatorów i chodzi u niego 1 i 2 bieg. Było coś na forum że dzieje się tak po wymianie czujnika temp. na nieorginalny. Ja tak niestety zrobilem i mam to samo co ty ale cos nie mam czasu znowu wymieniać.
|
20-09-2010, 12:56 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-09-2010
Skąd: Warmia i Mazury
Model: Mondeo MK II
Silnik: 1.8 + Lpg
Rocznik: 1997
Postów: 44
|
Odp: Zbyt wysoka temperatura silnika 1.8 16V Przyczyna?
Hmmm czujnik temperatury na deske był zakupiony na [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] to mysle ze raczej oryginalny byl chociaz nawet jak nie tez powinien spelniac swoje zadanie... A wentyle chodza jak odlaczylem czujnik od kompa zalaczylem auto to zalaczyl sie najpierw 1 bieg i po ok 2 sekundach 2 bieg (bylo na forum) wiec powinno byc gut... fakt na klimie w lato jezdzilem i temp byla na M no w miescie podnosila sie do A, rzadko kiedy do L. Po wylaczeniu klimy kreska krancowa napisu [NORMAL]. Szczegolnie to sie dzieje w czasie jazdy miejskiej na trasie jakos jest alles gut Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dodam ze wczesniej mialem termostat diesla czyli zakres wczesniejszy 88 do 102 stopni (poprzedni wlasciciel), a jako ze jest to benzyna mam teraz taki jak powienien byc 92-102 stopni i lipa nie pomoglo... Piszecie ze to norma wydaje mi sie ze temp powinna stac pionowo z malymi odchyleniami podczas goracych dni, a nie az do takiego stopnia ze plyn podnosi sie 1,5 cm ponad max i jeszcze troche to sie zagotuje wiec wole nie ryzykowac... Jezdzilem juz paroma autkami i takowego czegos nie bylo to co ford zastosowal inne dzialanie ukladu albo odbiega od normy ogolnoswiatowej... Obstawiam chlodnica nie spelnia zadania lub chyba pompa ale obieg jest auto w miare wzrostu temp grzeje coraz mocniej, to przy braku obiegu powinno byc raczej zimno w aucie... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
20-09-2010, 13:00 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-09-2010
Skąd: Warmia i Mazury
Model: Mondeo MK II
Silnik: 1.8 + Lpg
Rocznik: 1997
Postów: 44
|
Odp: Zbyt wysoka temperatura silnika 1.8 16V Przyczyna?
Acha tego czujnika na kompa nie zmienialem ale wentylatory na L sie zalaczaja wiec czujnik komputera dobry... Uszczelka pod glowica raczej odpada bo zadnego badziewia w zbiorniczku nie widze a plynu nie ubywa... Autko ostygnie i wraca do normy czyli poziomu max... Jest na L poziom 1,5 ponad max... to chyba niezbyt normalne w pracy ukladu chlodzenia nawet jak na forda...
|
20-09-2010, 16:07 | #9 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,103
|
Odp: Zbyt wysoka temperatura silnika 1.8 16V Przyczyna?
Cytat:
|
|
20-09-2010, 17:01 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-08-2010
Model: MONDEO
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 18
|
Odp: Zbyt wysoka temperatura silnika 1.8 16V Przyczyna?
Wybaczcie że podłączam się pod temat ale jastem zdesperowany bo mam również problem z temperaturą w mondeo MK3 2.0tdci.Podczas jazdy przy wiekszym obciążeniu silnika rośnie temperatura,wskaznik wychyla się do czerwonej kreski,po wyluzowaniu i spokojniejszej jeżdzie wskazówka wraca do normy.Dzieje się tak zarówno przy włączonej jak i wyłączonej klimatyzacji.W korku nawet przy bardzo wysokich temperaturach jak i na wolnych obrotach nic takiego się nie dzieje.Zostały wymienione oba termostaty ,pompa wody sprawdzona chłodnica i nic,dalej to samo.Przeglądałem forum,były już opisywane takie przypadki,ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi co może być przyczyną tej usterki i już naprawdę nie wiem gdzie się zwrócic o pomoc?
|
|
|
|