|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-04-2011, 14:52 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-11-2010
Skąd: wrocław
Model: focus cl kombi
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2004
Postów: 33
|
układ chłodzenia - czyżby uszczelka pod głowicą?
Witam.
Mam problem, mianowicie ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Zacznę od początku, jechałem około godziny i silnik przestał pracować w czasie jazdy, wskazówka temperatury w ciągu paru sekund wychyliła się maksymalnie w prawo. Wyłączyłem zapłon odczekałem ok 10 sek i przekręciłem kluczyk aż do zapalenia kontrolek wskaźnik temp ustawił się w pionie. Woda wesoło bulgotała przez chwile w zbiorniczku, zauważyłem również że nie pracuje wentylator chłodnicy. Po powrocie do domu i wystudzeniu silnika stwierdziłem ubytek płynu ok 1,5 l. Wentylator nie jest uszkodzony, sprawdziłem mostkując styki główne przekaźników, przekaźniki też sprawdzone. Zdecydowałem się na jazdę z włączonym na stałe wentylatorem nic nie pomogło sytuacja się powtórzyła. Wymieniłem termostat na nowy, stary nosił ślady przycierania się. Na razie silnik nie gotuje się, auto jeżdzi jak przed pierwszą awarją ale chłodziwa ubywa (ok 1,5 l na 100km), ani śladu pod korkiem oleju, olej czysty, nie czuć spalin ze zbiorniczka wyrównawczego ani żadnej pary z wydechu, nie widać również żadnych wycieków. Czyżby moje przypuszczenia były słuszne i szykuje mi się uszczelka do wymiany? No i sprawa wentylatora który się nie włącza, klima też przestała działać. Nie wiem czy brać się za wymianę uszczelki czy szukać jakiejś innej przyczyny. |
23-04-2011, 17:11 | #2 |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Gdańsk / Kolonia / Frankfurt
Model: S-MAX MK2
Silnik: 2,0 TDCi 150/180 PS
Rocznik: 2017
Postów: 276
|
Odp: układ chłodzenia - czyżby uszczelka pod głowicą?
Mi się wentylator załączał dopiero jak otworzyłem korek i się ciśnienia wyrównały. Ale zamiast oleju to miałem śmietanę i wiedziałem przez to że to uszczelka. Patrzyłeś na uszczelniacz na pompie?
|
23-04-2011, 18:27 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-11-2007
Skąd: Pomorskie
Model: Focus I kombi
Silnik: 1,8TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 330
|
Odp: układ chłodzenia - czyżby uszczelka pod głowicą?
Uszczelkę ciężko rozwalić w tych silnikach gdyż jest metalowa a głowica żeliwna, mało podatna na odkształcenia. Poszukałbym raczej wycieku - gdzieś na przewodach za pompą wtryskową lub przy termostacie lub może masz wyciek z chłodniczki oleju?
Co do wentylatora to podaj napięcie bezpośrednio na wentylator i sprawdź czy startuje - bo może przyczyna tkwi w w nim samym? |
29-04-2011, 09:40 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-11-2010
Skąd: wrocław
Model: focus cl kombi
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2004
Postów: 33
|
Odp: układ chłodzenia - czyżby uszczelka pod głowicą?
Dzięki za dobrą wiadomość o głowicy, jutro poszukam za pompą. Wentylator nie jest uszkodzony, sprawdziłem mostkując styki główne przekaźników (startuje), przekaźniki też sprawdzone, dodatkowo przestała działać klima na włączniku zapala się dioda lecz ale ani wentylator nie działa ani sprzęgiełko się nie załącza (gas jest), a jest gorąco.....
|
29-04-2011, 20:20 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-11-2007
Skąd: Pomorskie
Model: Focus I kombi
Silnik: 1,8TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 330
|
Odp: układ chłodzenia - czyżby uszczelka pod głowicą?
Kolego pewnie masz 2 wentylatory i jeden załącza się z automatu jak załączasz klimę a drugi startuje gdy silnik osiąga wyższą temp. niż zalecana i inaczej przegrzewa się. Więc jeśli klima się nie włącza to komp nie włączy wentylatora na chłodnicy. Podstawa - to działający nawiew w kabinie (inaczej nie załączy klimy) i sprawne podłączenia sprężarki. Przy sprężarce jest wsuwka z 2-ma przewodami_zasilanie sprężarki, często się zdarza że przewody się urywają lub kostka nie ma przejścia bo jest zabrudzona. Poszukaj w tym miejscu. Mimo,że dioda w przycisku się zapala to nie świadczy o tym,że sprężarka ma zasilanie.
|
01-05-2011, 10:07 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-11-2010
Skąd: wrocław
Model: focus cl kombi
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2004
Postów: 33
|
Odp: układ chłodzenia - czyżby uszczelka pod głowicą?
Atol, z wyciekiem trafiłeś w 10 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. koło pompy wtryskowej kapało bardzo powoli z przewodu, co do wentylatorów to mam jeden i sprawny, nawiew działa wiec zostaje mi sprawdzenie zasilania klimy, a gdzie znajduje sie czujnik temperatury odpowiedzialny za załączenie wentylatora chłodnicy? bo jak mi się zagotował to wentylator nie działał.
|
02-05-2011, 13:14 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-11-2007
Skąd: Pomorskie
Model: Focus I kombi
Silnik: 1,8TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 330
|
Odp: układ chłodzenia - czyżby uszczelka pod głowicą?
jeśli sie nie myle to chyba komputer steruje wentylatorem na podstawie wskazań czujnika temperatury cieczy chłodzącej - czujnik umieszczony w głowicy po prawej stronie pod odmą.
|
02-05-2011, 13:28 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-11-2007
Skąd: Pomorskie
Model: Focus I kombi
Silnik: 1,8TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 330
|
Odp: układ chłodzenia - czyżby uszczelka pod głowicą?
Sprawdź bezpieczniki f64 f29 f65 f9 f6 oraz przekaznik 8,11,15,16 w komorze silnika oraz f36 f58 w kabinie
Ostatnio edytowane przez Atol ; 02-05-2011 o 13:36 |
09-07-2011, 18:50 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-11-2010
Skąd: wrocław
Model: focus cl kombi
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2004
Postów: 33
|
Odp: układ chłodzenia - wentylator
Ponawiam, bezpieczniki i przekaźniki sprawne, wentylator sprawdzony.
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce wentylator chłodnicy powinien się załączyć na chwile niestety tak się nie dzieje. Klima nie działa - elektro sprzęgło sprawne. W którym miejscu znajduje się PCM, jak wygląda? |
14-07-2011, 15:43 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-11-2010
Skąd: wrocław
Model: focus cl kombi
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2004
Postów: 33
|
Odp: układ chłodzenia - czyżby uszczelka pod głowicą?
|