|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-05-2011, 06:04 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus MK2
Silnik: 1,6 TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 165
|
po wymianie klocków (tył) słaby ręczny
Witam
Wczoraj wymieniłem klocki hamulcowe z tyłu. Po wymianie (wyczytałem na forum) najpierw docisnąłem klocki hamulcem nożnym (kilka razy). Odpaliłem samochód - sprawdziłem działanie hamulców - ok. Potem dopiero zaciągnąłem ręczny. Działanie tego hamulca okazało się dalekie od ideału. Gdy zaciągnąłem dźwignię hamulca (prawie pionowo) samochodem mogłem ruszyć. Przed wymianą hamulec ręczny był - ok. Czy coś zrobiłem przy wymianie źle? Gdzie jest regulacja linki ręcznego. Pozdrawiam |
31-05-2011, 06:27 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-12-2010
Skąd: Kraków
Model: Focus 2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 32
|
Odp: po wymianie klocków (tył) słaby ręczny
Może masz zapieczone zaciski hamulcowe? - sprawdź najpierw czy dobrze pracują . Jak to nie pomoże to pewnie linka - zapiekła się w pancerzu. Ja płaciłem około 130 zł za kompletną.
|
31-05-2011, 20:35 | #3 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 10-11-2007
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V Zetec E
Rocznik: 1999
Postów: 20
|
Odp: po wymianie klocków (tył) słaby ręczny
Regulację linki od ręcznego masz przecież zaraz obok wajchy. Wystarczy ściągnąc pokrowiec z ręcznego i masz obok nakrętke. Spróbuj podkręcić i zobacz czy coś się poprawi
__________________
"Spójrz mi prosto w reflektory i obiecaj, że mnie nie zabijesz..." |
31-05-2011, 22:03 | #4 |
ford::beginner
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 18-07-2010
Skąd: Kraków
Model: md mk III 2.0 TDCI
Silnik: SPALINOWY ;)
Rocznik: 2003
Postów: 16
|
Odp: po wymianie klocków (tył) słaby ręczny
200 km na dotarcie i puzniej wyreguluj jesli nic nie jest zapieczone
|
31-05-2011, 23:21 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: po wymianie klocków (tył) słaby ręczny
Cylinderki były wkręcane podczas montażu klocków? Bo jeżeli ktoś je wciskał na siłę, to mógł mechanizm blokujący zepsuć.
Jeżeli powyższe nie, to jak napisali koledzy: linka. Regulacja lub wymiana.
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
01-06-2011, 09:22 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-06-2007
Model: Focus
Silnik: 1.6 zetec
Rocznik: 2003
Postów: 77
|
Odp: po wymianie klocków (tył) słaby ręczny
moze przy wymiane w jakis sposob zapowietrzyles ?
|
01-06-2011, 11:56 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: po wymianie klocków (tył) słaby ręczny
Zapowietrzenie nie powinno mocno wpływać na ręczny. Cylinderek zawsze dojdzie do tarcz nawet zapowietrzony, a dalej już tyko mechanika działa. Gdyby był zapowietrzony to pedał flak.
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
01-06-2011, 15:27 | #8 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: po wymianie klocków (tył) słaby ręczny
Cytat:
|
|
01-06-2011, 18:51 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: po wymianie klocków (tył) słaby ręczny
Ręczny musi mieć odpowiedni skok-luz. Jak za mocna naciągniesz, to nie będzie skoku odpowiedniego i nie będzie hamować. Wszystko z umiarem.
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
02-06-2011, 07:06 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus MK2
Silnik: 1,6 TDCi 109KM
Rocznik: 2005
Postów: 165
|
Odp: po wymianie klocków (tył) słaby ręczny
do maureliusz - cylinderki były wkręcane.
Układ nie jest zapowietrzony. Jeżeli byłaby wyciągnięta linka ręcznego - dlaczego przed wymianą klocków hamulec postojowy był ok? |