Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!

Zobacz wyniki ankiety: Możliwa przyczyna
Napinacz z paskiem 3 21.43%
Pompa wspomagania 9 64.29%
Maglownica 1 7.14%
Przewody ciśnieniowe 1 7.14%
Inne 0 0%
Głosujących: 14. Nie możesz głosować w tej sondzie


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-05-2011, 05:47   #11
zagmar
ford::average
 
Avatar zagmar
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: Opole
Model: Focus MK1 FL
Silnik: TDCI 115km
Rocznik: 2002
Postów: 128
Domyślnie Odp: Brak wspomagania

Więc Focus znów na drodzeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Koło pasowe wału korbowego rozleciało się na 2 części (w środku jest takie wypełnienie "czymś" przypominającym gumę) i to właśnie się stopiło, przegrzało itd (dla tego śmierdziało spod maski)
Przy okazji wymiana rolki napinacza (udało mi się dostać oryginalną rolkę forda) oraz paska wielorowkowego.

zagmar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-09-2011, 10:07   #12
krzysiek.sm
ford::average
 
Avatar krzysiek.sm
 
Zarejestrowany: 20-08-2009
Skąd: Ząbki k/W-wy
Model: FOCUS MK1 hatchback
Silnik: 1.8 TDCI 74kW
Rocznik: 2004
Postów: 69
Domyślnie Odp: Brak wspomagania

W ostatnich dniach miałem dokładnie taki sam przypadek z moim autkiem. Najpierw brak wspomagania, zapalająca się kontrolka ładowania, wreszcie smrodek spod maski i jednoznaczna diagnoza; koło pasowe z tłumikiem drgań rozdzieliło się na dwie części więc wał kręcił jedną częścią koła, a druga część koła napędzająca pozostałe urządzenia niemal stanęła w miejscu.
Wymiana koła pasowego i autko jedzie dalej, ale niepokoi mnie dlaczego koło kompletnie się rozleciało, tym bardziej, że samo koło i jego okolica były dość mokre jakby od oleju (z silnika nic zauważalnie nie ubywa) - można podejrzewać, że guma, która zespala to koło została "rozpuszczona" przez olej prawdopodobnie z lekko przepuszczającego uszczelniacza na wale, a to z kolei może spowodować krótki żywot kolejnego koła. Eh...źle to wróży.
krzysiek.sm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-09-2011, 10:30   #13
tomeq77
ford::beginner
 
Avatar tomeq77
 
Zarejestrowany: 07-06-2010
Skąd: FNW
Model: Focus
Silnik: TDci
Rocznik: 2003
Postów: 37
Domyślnie Odp: Brak wspomagania

Cytat:
Napisał krzysiek.sm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
koło pasowe z tłumikiem drgań rozdzieliło się na dwie części więc wał kręcił jedną częścią koła, a druga część koła napędzająca pozostałe urządzenia niemal stanęła w miejscu.
Ile dałeś za diagnozę/części/robociznę?
Ja w środę też odebrałem od mechanika po dokładnie takiej samej awarii.
U mnie:
-250 kółko,
-36 pasek (choć stary był jeszcze OK),
-250 robocizna (długo szukał przyczyny braku wspomagania, nawet pompę wymieniał na spróbę),
-75 płyn wspomagania (3-krotne płukanie układu)
RAZEM ~600zł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
z należnymi wyrazami szacunku
tomeq77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-10-2011, 08:35   #14
Renton
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 07-09-2011
Skąd: Jastrzębie-Zdrój / Pawłowice
Model: Focus MK I GHIA
Silnik: 1.6
Rocznik: 1999
Postów: 12
Domyślnie Odp: Brak wspomagania

Witam!
Nie chciałem zakładać nowego tematu, bo wydaje mi się że ten wystarczy do rozwiązania mojego problemu.

Ford Focus MKI '99 GHIA, klima.

Gdy dość gwałtownie skręciłem przy dość dużej prędkości, zaczęło mi charakterystycznie "buczeć" przy skręcaniu. Na drugi dzień doszedłem, że mam zbyt mało płynu - uzupełniłem był czerwony), i do końca dnia był "spokój". Na drugi dzień od rana - to samo, wspomaganie działa, ale kręcąc kierownicą strasznie "buczy" - tak jakby guma ocierała o metal (nie wiem jak to opisać).

Od zakupu auta piszczy mi pasek klinowy (3 miesiące). Wydaje mi się że te problemy zaczęły się równolegle ze spadkiem temperatury na zewnątrz - nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ bo płyn przecież nie zamarza.

Wspomaganie działa nadal, klima również, pasek dalej piszczy.

Co mogę jeszcze samemu sprawdzić, tak żeby szanowny Pan mechanik mnie po prostu nie wytrzaskał na kasie, której zbyt wiele nie mam.

Zamówiłem pasek, to wymienię samemu jutro.

Proszę o pomoc.
Renton jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-10-2011, 09:11   #15
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Brak wspomagania

jak bedziesz mial sciagniety pasek to sprawdz odrazu nieszczesne kolko. dziwne ze wam tak te koleczka padaja.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-10-2011, 20:54   #16
Renton
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 07-09-2011
Skąd: Jastrzębie-Zdrój / Pawłowice
Model: Focus MK I GHIA
Silnik: 1.6
Rocznik: 1999
Postów: 12
Domyślnie Odp: Brak wspomagania

Jeszcze jedno spostrzeżenie "z dzisiaj".

Po zakupie płynu i uzupełnieniu zbiorniczka, wydaje mi się tak jakby go ubywało po trochę. Wczoraj dolałem do kreski "max", dzisiaj rano przed wyjazdem do pracy zauważyłem że jest pod kreską "min" ... pod autem sucho :/ ... jadąc do pracy dalej było wcześniej wspomniane "buczenie" wspomagania - ale nadal działa, kierownicą kręcę jednym palcem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Po pracy - ok 20tej zaś sprawdziłem przed uruchomieniem auta i ponownie płynu było mniej - pod kreską "min" ... dolałem, i po uruchomieniu autko szło "jak nówka". Nie zauważono buczenia.

Pytanie, albo mi ten płyn gdzieś umyka, albo wlewałem go za mało, bo może trzeba to robić "etapowo", tak gdybam, czy pompa też musi być nim wypełniona? czy co? Ile tego płynu powinno wejść do pompy?

Skoro pompa działa na bank - bo wspomaganie cały czas jest, to czy ten wyciek może na jakiejś jej uszczelce? Może nie trzeba od razu wymieniać pompy?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Renton jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2011, 09:20   #17
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Brak wspomagania

mogl byc zapowietrzony uklad.. dolej jeszcze raz. jesli ubedzie to bedzie zle.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2011, 10:46   #18
Renton
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 07-09-2011
Skąd: Jastrzębie-Zdrój / Pawłowice
Model: Focus MK I GHIA
Silnik: 1.6
Rocznik: 1999
Postów: 12
Domyślnie Odp: Brak wspomagania

Płynu dalej ubywa, na parę dni ustało - myślałem że po problemie, ale na dłuższej trasie wyszło ... dziwne wydaje mi się tylko miejsce z którego wydobywa się czerwony płyn, otóż jest to miejsce pod zderzakiem od wewnętrznej strony ...

Rozumiem że tak czy siak, w moim przypadku w rachubę wchodzi - wymiana pompy? Chociaż dla mnie to dziwne, bo w sumie pompa działa - wspomaganie działa non stop, tylko jak płynu brakuje to "buczy" ... nevermind.

Sytuację finansową mam dość napiętą, budżet skromniutki, dlatego zmuszony jestem kupić pompę używaną. Do mojego silnika benzyna 1.6 + klima znalazłem na allegro kilka pomp z przedziału cenowego który jeszcze mi odpowiada, nie wiem tylko na którą z tych "paści" się zdecydować ... czy wogóle kupić jedno z tych cudów? Po raz kolejny proszę fachowych kolegów o pomoc:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Z góry dzięki!
Renton jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2011, 15:05   #19
korek007
ford::professional
 
Zarejestrowany: 19-07-2005
Skąd: Bydg.
Model: Focus SEDAN
Silnik: 1,6 Ghia
Rocznik: 2000
Postów: 1,538
Domyślnie Odp: Brak wspomagania

Cytat:
Napisał Renton Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
....dziwne wydaje mi się tylko miejsce z którego wydobywa się czerwony płyn, otóż jest to miejsce pod zderzakiem od wewnętrznej strony .......
1) gdybyś miał wyciek z pompy wspomagania, musiałby być ślad po płynie gdzieś pod pompą, np ubabrana osłona przegubu wewnętrznego (niedawno miałem wymienianą pompę, kupiłem w Inter Cars regenerowaną przez firmę Lauber, koszt 620 zł minus 100 zł za starą przyjętę przez nich do regeneracji);
2) jezeli wyciek jest gdzieś z przodu, problem musi raczej dotyczyć czegoś takiego:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Pozdrawiam.
korek007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2012, 09:45   #20
vxz80
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-03-2009
Skąd: POLSKA
Model: Focus Mk1 / C-max
Silnik: 2.0 LPG 131km/ 2.0 145km
Rocznik: 1999 / 2005
Postów: 327
Domyślnie Odp: Brak wspomagania

Cytat:
Napisał zagmar Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Więc Focus znów na drodzeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Koło pasowe wału korbowego rozleciało się na 2 części (w środku jest takie wypełnienie "czymś" przypominającym gumę) i to właśnie się stopiło, przegrzało itd (dla tego śmierdziało spod maski)
Przy okazji wymiana rolki napinacza (udało mi się dostać oryginalną rolkę forda) oraz paska wielorowkowego.
--------------
Wynika z tego ze brak wspomagania to pasek wielorowkowy ? a reszta to kolej rzeczy ?
vxz80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:04.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.