|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-12-2010, 18:04 | #41 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-08-2007
Skąd: Kujawy
Model: Nie Ford
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Postów: 195
|
Odp: Bardzo słabe ogrzewanie.
W escortach sie nie odpowietrza bynajmniej u mnie nigdy nie odpowietrzałem i było ok, Escort ma specjalny korek który sam wypuszcza cisnienie jak jest za duze, a takze sam sie odpowietrza układ chłodzenia nie trzeba nic cudowac ... a po II nie ma nawet takiego miejsca na chłodnicy czy gdzie indziej co by odpowiadalo za odpowietrzanie ...
|
26-12-2010, 19:15 | #42 |
ford::specialist
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 22-12-2010
Skąd: Brzeszcze City
Model: VW Passat B5
Silnik: 2.8 V6 Syncro
Rocznik: 07/1998
Postów: 560
|
Odp: Bardzo słabe ogrzewanie.
kolego w Puncie też się "niby " nie odpowietrza...i co?? i tyle że odpowietrzyłem i zaczęło działać. Doczytaj uważnie o czym pisałem. Nie mówiłem o zaworze odpowietrzającym na chłodnicy tylko o zwykłym i prostym odpowietrzeniu układu za pomocaą odkręcenia korka na zbiorniku wyrównawczym w czasie pracy silnika.
P.S. Prawie w każdym samochodzie jest "automatyczny" zawór odpowietrzający na korku wyrównawczym. Poczytaj troszkę o tym :-)
__________________
Było : VW Golf 2 1.3 54km Cinquecento 700 Seat Ibiza II 1.3 54km |
26-12-2010, 19:32 | #43 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-08-2007
Skąd: Kujawy
Model: Nie Ford
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Postów: 195
|
Odp: Bardzo słabe ogrzewanie.
nie no czytac nie musze ale jak ktos sie wypowie to moze powie ze sie nie odpowietrza.... ja spuszczałem wode z chłodnicy, czysciłem dociski wezy itd i jakos nie odpowietrzałem nigdy po takich zabiegac i jakos grzeje do tej pory elegancko i wszystko jest super wiec dlaczego inni maja odpowietrzac... Moze mam jakis model specjalny co nie wymaga a inni nie maja takiego unikatu hehehe :D:D Wiec dlatego tak pisze nie mam zadnego unikatu ...
|
27-12-2010, 06:53 | #44 |
ford::specialist
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 22-12-2010
Skąd: Brzeszcze City
Model: VW Passat B5
Silnik: 2.8 V6 Syncro
Rocznik: 07/1998
Postów: 560
|
Odp: Bardzo słabe ogrzewanie.
W porządku. Czasami zdarzy się taki "cud" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było : VW Golf 2 1.3 54km Cinquecento 700 Seat Ibiza II 1.3 54km |
27-12-2010, 07:46 | #45 | |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
|
Odp: Bardzo słabe ogrzewanie.
Cytat:
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j |
|
28-12-2010, 17:26 | #46 |
ford::specialist
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 22-12-2010
Skąd: Brzeszcze City
Model: VW Passat B5
Silnik: 2.8 V6 Syncro
Rocznik: 07/1998
Postów: 560
|
Odp: Bardzo słabe ogrzewanie.
W każdym samochodzie czasem trzeba...no powiedzmy w prawie każdym...
__________________
Było : VW Golf 2 1.3 54km Cinquecento 700 Seat Ibiza II 1.3 54km |
28-12-2010, 18:13 | #47 |
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 13-05-2010
Skąd: Łódź/Łobez
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.8td
Rocznik: 1998
Postów: 161
|
Odp: Bardzo słabe ogrzewanie.
W benzynie układ odpowietrza się sam.
W dieslu trzeba układ odpowietrzyć za pomocą korka na górnym grubym wężu co idzie do chłodnicy. Pisałem już o tym w którymś temacie |
21-02-2011, 16:30 | #48 |
ford::amateur
Imię: Darek
Zarejestrowany: 21-02-2011
Skąd: Suwałki
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1966
Postów: 2
|
Odp: Bardzo słabe ogrzewanie.
WitamGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kilkakrotnie zaglądałem już na to forum, przeważnie przy aurze, tak jak dziś: teraz za oknami -16 stopni, na noc zapowiadają więcej. Wiadomo, w autku zimno... Po ostatniej nocnej/mroźnej jeżdzie z Suwałki - Białystok - Suwałki, kiedy to zmarzłem na kość postanowiłem wreszcie zrobić porządek ze swoim ogrzewaniem. Oczywiście google i znów znalazłem się tuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Objawy niedomagania takie jak u większości z Was: silnik "ugotowany" - w kabinie dmucha zimnym powietrzem. Im szybciej jedziemy - tym mroźniej z nawiewu itp. Część z Was proponuje wymianę nagrzewnicy, płukanie nagrzewnicy, odpowietrzanie układu, dolewanie, uszczelnianie, wymianę uszczelki pod głowicą itp. Owszem, też, ale najpierw... sprawdźcie szczelność korka od zbiornika wyrównawczego Prosty test: rozgrzejcie silnik jak należy, najlepiej przejechawszy się przez kilka minut, stańcie potem we w miarę cichym miejscu, wyłączcie silnik, podnieście maskę i powoli odkręćcie korek. Jeśli usłyszycie syk spod korka - korek jest ok i teraz można zacząć myśleć o płukaniu nagrzewnicy i wszystkich innych wymeninych tu receptach. Natomiast jeśli odkręcając korek żadnego "psik/syk" nie było - jedźcie do najbliższego motoryzacyjnego i kupcie nowy korek Mnie to kosztowało 11 złotych i jedną minutę roboty. W autku cieplutko zrobiło się po kilku minutach po założeniu nowego korka. Profilaktycznie odkręciłem odpowietrznik znajdujący się na głównym przewodzie chłodnica-silnik, ale nie było takiej potrzeby - spod korka wydobywał się tylko płyn, bo to fakt, że w 1.8 TD układ powinien odpowietrzyć się sam, właśnie za pomocą sprawnego korka..., pod warunkiem, że płynu jest tyle, ile potrzeba. O ile mi wiadomo, tamten odpowietrznik traktowany jest jako pomocniczy, głównie przy wymianie płynu chłodącego w celu ułatwienia sobie odpowietrzania, a nie do odpowietrzania jako takiego. Jak na to wpadłem? Prywatnie mam escorta, zaś służbowo transita i... służbowy grzeje aż miło Chciałem po prostu sprawdzić, czy korek z transita będzie pasował do escorta, bo coś tam gdzieś ktoś kiedyś wspominał o korku. Odkręcając korek w transicie usłyszałem syk. Natomiast wczoraj jak wracając z Białegostoku, w Sztabinie odkręciłem korek w escorcie - syku nie było, mimo tego, że na silniku jajka można było smażyć. Tak więc polecam, przy problemach z ogrzewaniem, czy jakimikolwiek innymi w układzie chłodzenia, najpierw sprawdzić szczelność układu poprzez sprawdzenie korka z uszczelką ciśnieniową. Warto, zwłaszcza, że koszt nieduży, roboty wcale, a zadowolenie murowaneGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam |
29-09-2011, 14:15 | #49 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-11-2007
Model: Kuga
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 3
|
Odp: Bardzo słabe ogrzewanie.
Witam
Odświeżam temat, Mój problem: temperatura na wskaźniku dochodzi do N, ogrzewanie bardzo słabe (ledwo letnie powietrze z nawiewów), wentylator załącza się (mimo że wskaźnik nie przekracza N). Wymiana termostatu nic nie dała Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Co obstawiacie ? |
29-09-2011, 15:10 | #50 |
ford::advanced
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Widawa
Model: Escort Ghia Mk7
Silnik: 1,6 16v(LPG Sekwencja)
Rocznik: 1996
Postów: 373
|
Odp: Bardzo słabe ogrzewanie.
Przyczyn może być wiele
- to że wentylator załącza ci się przy N to zapewne czujnik temp źle wskazuje - słabe ogrzewanie: mało płynu, zapchana nagrzewnica, pompa wody Nikt na 100% Ci nie powie że na pewno to czy tamto |
|
|
|