|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-09-2011, 11:37 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 01-12-2009
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1,6
Rocznik: 2001
Postów: 2
|
wariujące obroty
Witam,
od jakiegoś czasu mam dziwną przypadłość z moim FF MK1 1,6benz +LPG 2001r., objawy: - rano lub po dłuższym postoju auto odpala bez problemu, ale po chwili obroty zaczynają delikatnie falować - próba przegazowania kończy się na tym, że są problemy z wkręceniem silnika na wyższe obroty (przestój w okolicach 2000 - 2300 obr/min) - w tym czasie naciskają gaz obroty trochę opadają a później dopiero zaczynają iść do góry. Po puszczeniu gazu obroty falują w zakresie 800-1500 obr/min - jak już mi się uda wkręcić go na wyższe obroty i przegazować ze dwa razy to mogę śmiało ruszać w drogęGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mogę auto zgasić i odpalić i już będzie OK. - jeśli jadę nie robiąc powyższych czynności auto bardzo zamula, nie można wejść na wyższe obroty... jeśli w czasie kiedy szarpie silnik złapie temperaturę i przełączy się na gaz wszelkie objawy nagle ustają. Krokowiec czyszczony, przepustnica tez, przepływomierz... nie bo nie mam (kupiłem ją z zamontowanym stożkiem i nie widzę żeby wisiała jakaś luźna wtyczka) Mechanik radzi spróbować zamontować zwykły filtr powietrza bo ten bardzo "bulgocze" na początku i nie równo pracuje, ale przez 2 lata nie było tego problemu. Po resecie komputera jest wszystko OK przez jakieś 100-150km, potem zaczyna się znowu. Ostatnio "gazownik" pokazał mi jak odpalić sekwencję od razu na gazie i spróbowałem. Auto odpaliło i od razu zgasło, próbowałem jeszcze z 2 razy kręcić i sobie odpuściłem. Odpaliłem go na benzynie i... tu moje zdziwienie bo auto było gotowe i chętne do jazdy. Zero szarpania, dławienia i falowania obrotów. Wnioskuję, że problem ma związek z układem paliwowym. wydaje się jakby coś się zbierało w silniku i jest problem z przepaleniem tego. Wypracowanie napisane a teraz konkrety: Pomocy! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jakieś porady, sugestie, rozwiązania? po przeglądnięciu forum nie znalazłem podobnej sytuacji. Pozdrawiam |
01-10-2011, 20:48 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-07-2008
Skąd: Jelenia Góra
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2,0tdci
Rocznik: 2005
Postów: 176
|
Odp: wariujące obroty
Witam nie wymieniaj wszystkiego po koleji tylko odwiedż kogos kompetentnego kto wskarze ci usterke kolego. Na forum raczej nie naprawisz tego . Pozdrawiam.PS. jak masz blisko do mnie to zapraszam.
|
02-10-2011, 16:13 | #3 | |
ford::expert
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
|
Odp: wariujące obroty
Cytat:
Czytając Twoje niektóre porady można dostać zawrotu głowy... Jeżeli zobaczę jeszcze jeden taki Twój wpis i takie bzdury to wylecisz z Forum.
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
|
03-10-2011, 13:29 | #4 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-09-2011
Model: Focus svt
Silnik: 2.0
Rocznik: 2004
Postów: 16
|
Odp: wariujące obroty
Cytat:
Wiec bede wdzieczny gdy powiesz jak od razu odpalic samochod na gazie |
|
06-10-2011, 20:59 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 01-12-2009
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1,6
Rocznik: 2001
Postów: 2
|
Odp: wariujące obroty
mechanix:
nie mam zamiaru naprawiać na forum bo auta na priv'a nie będę wysyłałGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. szukam wskazówek bo nie chcę i nie zamierzam wszystkiego po kolei wymieniać. od tego jest forum żeby pytać bo ktoś mógł się spotkać z podobną sytuacją. ahmedxd: nie masz na przełączniku gazu w kabinie informacji czy jedzie na benzynie czy na gazie? przypuszczam ze masz wogóle taki przełącznik pod ręką bo inaczej nie odpalisz na gazieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. OSTRZEŻENIE: nie należy odpalać auta na gazie... bla bla bla i takie tamGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. musiałem to napisać bo też od "gazownika" dostałem informację żeby tego nie nadużywać także też tego nie polecam. Tylko w sytuacjach awaryjnych. odpalanie "na gazie": (ponoć nie na każdej instalacji się da) -przekręcam stacyjne aż zapalą się kontrolki -wyłączam przyciskiem instalację gazową -włączam i przytrzymuję ten sam przycisk przez jakieś 10 sekund aż przełączy się na gaz (u mnie dioda kolo przycisku zmienia kolor na zielony i spychać "cyknięcie" chyba zaworu w butli) -nie cofając kluczyka odpalam auto (musiałem przygazować w tym momencie bo bez tego odpalił i od razu zgasł) ot i cała filozofiaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |